Τουριστική προώθηση με αμφιβόλου ποιότητας επιλογές της δημοτικής αρχής Σύρου-Ερμούπολης

Πολιτιστική υποβάθμιση

Επιλογές προβολής της Σύρου, μέσω χαμηλής ποιότητας τηλεοπτικών προϊόντων και μακράν του πολιτισμού που το ίδιο το νησί πρεσβεύει, δρομολογούνται από την δημοτική αρχή, στο πλαίσιο της τουριστικής του προώθησης.

Χωρίς σαφή τουριστική στόχευση και διά αποσπασματικών κινήσεων επιχειρείται μία προσέλκυση της ελληνικής τουριστικής αγοράς, με κόστος δυσανάλογο του οφέλους.

Η προωθητική επιλογή για τη Σύρο, φαίνεται πως ακολουθεί πιστά τις προτάσεις του επιχειρησιακού πλάνου που προσφέρθηκε στον Δήμο για το τουρισμό, το οποίο μεταξύ άλλων, πρότεινε για την προσέγγιση της ελληνικής αγοράς, την χρήση ευέλικτων και χαμηλού κόστους μεθόδων επικοινωνίας μέσω τηλεοπτικών και ραδιοφωνικών εκπομπών.

Το master plan του 2016 με αριθμούς, προγραμματίζει πως μόνο η έμμεση προβολή σε τηλεοπτικές εκπομπές το τρίμηνο Απρίλιο-Μάιο-Ιούνιο, ανέρχεται σε 18.000 ευρώ και για αναφορές σε ραδιοφωνικές εκπομπές την ίδια περίοδο το κόστος υπολογίζεται σε 10.500 ευρώ.

Καθώς η οικονομική ύφεση έχει περιορίσει δραματικά την εγχώρια τουριστική αγορά, η επιλογή υποπολιτισμικών τηλεοπτικών προγραμμάτων, σαφώς γίνεται προκειμένου η εν λόγω διαφήμιση να γίνει προς το επίπεδο του κοινού τους, το οποίο όμως, ως καταγραφή της κοινωνικής πραγματικότητας, είναι αυτό που έχει πληγεί περισσότερο από την οικονομική κρίση.

Εντύπωση προκαλεί η συγκεκριμένη τηλεοπτική επιλογή για την προβολή του νησιού, μέσω της εκπομπής «Αποκαλυπτικά» με παρουσιαστή τον Μένιο Φουρθιώτη και «Bravo Ρούλα» με παρουσιάστρια την Ρούλα Κορομηλά.

Οι δύο εκπομπές θέλουν το κλείσιμο της τηλεοπτικής σεζόν να γίνει στη Σύρο

στις 25 και 26 Ιουνίου και μέχρι τότε θα προβάλλονται σε αυτές διαφημιστικά spot του νησιού.

Στην τελευταία συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου εγκρίθηκε το ποσό των 800 ευρώ για την φιλοξενία των στελεχών του καναλιού, ενώ σε επόμενη συνεδρίαση θα συζητηθεί στην ουσία του το θέμα, εστιάζοντας στη συμμετοχή του Δήμου με το ποσό των 20.000 ευρώ.

Το κριτήριο της επιτυχίας που καταγράφηκε από τις τηλεοπτικές παρουσίες προ 20ετίας, δεν φαίνεται αρκετό ώστε να πείσει, λόγω κυρίως της μεταβολής των δεδομένων στο κοινωνικό, οικονομικό, αλλά και τηλεοπτικό γίγνεσθαι.

Βάσει των προαναφερόμενων το κόστος της εν λόγω προβολής, που καλείται να καλυφθεί από τα δημοτικά ταμεία, τίθεται εν αμφιβόλω ως προς την ανταποδοτικότητα της ενέργειας, ενώ θέμα συζήτησης εγείρει και το επίπεδο προβολής που αρμόζει στον πολιτισμό της Σύρου, η οποία οφείλει να επιμείνει να απέχει από την όποια αποχαυνωτική ευδαιμονία κάθε απατηλής λάμψης.

Επί του θέματος κλήθηκαν να καταθέσουν τις απόψεις τους η αρμόδια αντιδήμαρχος πολιτισμού, στελέχη πολιτιστικών φορέων του νησιού, με περγαμηνές πολιτιστικής παρουσίας και οι επικεφαλής των δημοτικών παρατάξεων.

Θωμαή Μενδρινού, αντιδήμαρχος Πολιτισμού

«Εμείς στοχεύουμε στην προβολή του νησιού μας. Έχουμε και τα στοιχεία της τηλεθέασης των εκπομπών που είναι πολύ υψηλά. Μέσα από αυτές τις εκπομπές ουσιαστικά θα έχουμε τη δυνατότητα να προβάλουμε το νησί μας με τον καλύτερο δυνατό τρόπο και να είναι πάλι στο επίκεντρο, όπως συνέβη και παλαιότερα που μιλούσε όλη η Ελλάδα για το Δημαρχείο και τη Σύρο.

Η στόχευσή μας στο κομμάτι του τουρισμού είναι και ο ελληνικός τουρισμός. Μέσω αυτών των εκπομπών θα απευθυνθούμε ουσιαστικά και στον ελληνικό τουρισμό. Τα στοιχεία ως τώρα είναι ενθαρρυντικά όπως είδαμε και στον μαθητικό τουρισμό.

Όσον αφορά το κομμάτι των εκπομπών, είναι μία πάρα πολύ καλή ευκαιρία ώστε να προβάλουμε το πλούσιο και αναβαθμισμένο πολιτιστικό πρόγραμμά μας. Είναι μία καλή περίοδος ώστε να προβάλουμε αυτά τα οποία γίνονται στο νησί μας. Δεν θεωρώ ότι υποβαθμίζεται το κομμάτι του πολιτισμού, αντιθέτως, είναι μία ευκαιρία για εμάς να παρουσιάσουμε αυτά τα μοναδικά χαρακτηριστικά τα οποία έχει το νησί μας και πόσο μάλλον στο κομμάτι του πολιτισμού.

Όπως ξέρουμε και η Νάξος αντίστοιχα θα φιλοξενήσει κάποια πρωινή εκπομπή. Είναι μία ευκαιρία και θεωρώ ότι αυτό πρέπει να το εκμεταλλευθούμε και να ευχαριστήσουμε και τον Βαγγέλη Περρή, ο οποίος πραγματικά βοήθησε σε όλο αυτό. Θεωρώ ότι το κόστος είναι πολύ μικρό μπροστά στο όφελος που θα κερδίσει το νησί. Όπως αναφέρθηκε και στο δημοτικό συμβούλιο, θα παίζουν και κάποια σποτάκια όλο αυτό το χρονικό διάστημα μέχρι να πραγματοποιηθούν οι εκπομπές που μόνο γι’ αυτά δεν ξέρω αν θα μας έφτανε το ποσό των 20.000 ευρώ».

Θεατρικός Πολιτιστικός Όμιλος Σύρου “Απόλλων”

«Κάθε προσπάθεια προβολής ευπρόσδεκτη. Σύρος δεν είναι μόνο το θέατρο “Απόλλων” ή το Δημαρχείο. Είναι και το ηλιοβασίλεμα στο Κίνι, η παραλία του Γαλησσά, η Άνω Σύρος, ο Φοίνικας, η Βάρη. Ο τουρισμός που επιδιώκουμε πρέπει να αφορά σε κάθε Έλληνα που θέλει να απολαύσει λίγες μέρες σε έναν κοντινό (από το κέντρο) προορισμό, να χαρεί την καθαρή θάλασσα, το καλό μας φαγητό, τη διασκέδαση, τη φιλοξενία. Αν καταφέρουμε τον απλό τουρίστα να τον φέρουμε και στο θέατρο ή να τον εμπνεύσουμε να επισκεφτεί το Δημαρχείο, τον Άγιο Νικόλαο, τον εικαστικό εκθεσιακό μας χώρο ακόμη καλύτερα. Στο πλαίσιο αυτό η προβολή της Σύρου μέσα από όποια εκπομπή είναι και καλοδεχούμενη και χρήσιμη».

Γιάννης Αργυρίου, πρόεδρος Μουσικού Ομίλου Ερμούπολης

Αποκλειστικά την προσωπική οπτική του στο θέμα εκφράζει και ο πρόεδρος του Μουσικού Ομίλου Ερμούπολης, Γιάννης Αργυρίου έχοντας παράλληλα την ιδιότητα του ξενοδόχου και στηριζόμενος στην εμπειρία του παρελθόντος, αφού η θέση συνολικά του Ομίλου θα μπορούσε να αναφερθεί κατόπιν λήψης απόφασης από το ΔΣ του.

«Οι εκπομπές που είχαν γίνει παλαιότερα με την κ. Κορομηλά είχαν καταγράψει επιτυχία και αποτέλεσαν τεράστια διαφήμιση για τη Σύρο προκαλώντας και μία κατακόρυφη τουριστική άνοδο στο νησί. Μιλάμε βέβαια και για εποχή που δεν είχε εκδηλωθεί η κρίση και που το νησί ήθελε τουριστικά μία ώθηση, η οποία και δόθηκε. Είναι πραγματικότητα η μεγάλη επιρροή που έχει η τηλεόραση στον κόσμο. Σήμερα με την κρίση που υπάρχει, επιφυλάσσομαι για το θέμα της δαπάνης από την πλευρά του Δήμου. Τότε, ό,τι κι αν χρειάστηκε σε επίπεδο ανάληψης κόστους από την πλευρά του νησιού είχε ανταπόδοση σε επίπεδο επισκεψιμότητας. Δεδομένης της κρίσης, θεωρώ ότι δεν μπορούμε να μεμψιμοιρούμε αφού “πουλάει” η εκπομπή και την παρακολουθεί ο κόσμος. Οποιαδήποτε αύξηση έχει ο τουρισμός στη Σύρο, νομίζω θα είναι θετική εξέλιξη.

Σχετικά με το θέμα της ποιότητας των εκπομπών, πρέπει να πούμε ότι αυτή τη στιγμή όλα τα κανάλια κατακλύζονται με αυτά που κατακλύζονται και ο κόσμος τα βλέπει. Δεν νομίζω ότι είναι ότι χειρότερο, αλλά ούτως ή άλλως τα κανάλια αυτά προσφέρουν».

Ανδρέας Γιαλόγλου, επικεφαλής παράταξης “Σύρος, ένα βήμα μπροστά”

«Υπάρχουν δύο σκέλη στο θέμα. Προσωπικά προφανώς και διαφωνώ βάσει της σχέσης που έχω με τον πολιτισμό. Δεν θεωρώ ότι αυτό θα ήταν ό,τι καλύτερο συνάδει με το πολιτιστικό σκέλος του νησιού. Όμως, από τη στιγμή που υπάρχει κι ένα λαϊκό αίτημα – αν το μπορούμε να το πούμε με αυτό τον τρόπο – να στοχεύσουμε και σε αυτό το σκέλος, στον όποιο ελληνικό τουρισμό έχει απομείνει, έχοντας στο μυαλό ότι αυτή η εκπομπή καλώς ή κακώς πριν από κάποια χρόνια είχε φέρει κόσμο, είπαμε στο δημοτικό συμβούλιο, να το κάνουμε αλλά σίγουρα να κάνουμε έναν απολογισμό τέλος του έτους για να δούμε “αν έπιασαν τόπο” τα λεφτά μας ώστε να μην επαναλάβουμε τα ίδια του χρόνου. Με αυτό το σκεπτικό θα τοποθετηθώ στο συμβούλιο όταν τεθεί προς έγκριση και η κύρια δαπάνη.

Δεν έχουμε κάνει δημοτική ομάδα για το ποσό των 20.000 ευρώ, οπότε μεταφέρω την προσωπική άποψή μου. Η όποια ενέργεια γίνει θεωρώ πως μετά το τέλος της σεζόν θα πρέπει να μετρηθεί και να δούμε αν απέδωσε καρπούς.

Υπάρχει το κομμάτι με τις όπερες που δεν καταργείται και συνεχίζει να υφίσταται και να παραμένει στην πολιτιστική φαρέτρα του νησιού. Επαναλαμβάνω ότι προσωπικά διαφωνώ, όμως επειδή μπορεί να έχει μία τουριστική απήχηση στο νησί δεν είναι κακό να δοκιμάσουμε αυτή τη διεύρυνση σε αυτό το πολιτιστικό προϊόν, όποιο κι αν είναι αυτό, το οποίο δεν θα το κρίνω εγώ, αλλά ας το κρίνει ο κόσμος. Ας δοκιμάσουμε κι αν αυτό δώσει μία τονωτική ένεση στην οικονομία μας μέσω του τουρισμού έχει καλώς. Εάν όμως δε δώσει κάτι, τότε του χρόνου να μην το επαναλάβουμε. Με αυτό το σκεπτικό θα τοποθετηθώ και στην επόμενη συνεδρίαση. Σαφώς βέβαια, αρκεί να μην αντικατασταθούν οι υψηλού επιπέδου πολιτιστικές δραστηριότητες. Ας έρθουν αυτές οι προτάσεις της Δημοτικής Αρχής επικουρικά να συμπληρώσουν ίσως κι όχι να αποτελέσουν τον αυτοσκοπό της πολιτικής μας στόχευσης. Υπό αυτές τις προϋποθέσεις, ας δοκιμάσουμε και ας το κρίνουμε απολογιστικά.

Όσον αφορά δε, τα video clips των KINGS είχαμε εκφράσει τη διαφωνία μας και στο δημοτικό συμβούλιο, αλλά και παλαιότερα σχετικά με το ότι δεν μπορούμε να κάνουμε κατάτμηση στην παραγωγή των βίντεο και κάθε φορά που έχουμε ένα θέμα να αναθέτουμε. Μέσα στα 20.000 ευρώ εντάσσονται οι δύο παραγωγές για τα βίντεο του Πάσχα και χρήματα για τους KINGS».

Παύλος Χρυσαφίδης, επικεφαλής παράταξης “Κίνηση Πολιτών Σύρου”

«Δεν θα μπορούσα τις διαφαινόμενες προθέσεις του κ. Δημάρχου να τις χαρακτηρίσω ως αλλαγή πλεύσης στα μέχρι τώρα σχέδια για τον τουρισμό της Δημοτικής Αρχής. Θα ήταν πολύ αδόκιμο για την δημοτική αρχή να εγκαταλείψει μελέτες επί μελετών, marketing plan κλπ για κάτι διαφορετικό απ΄ ότι μέχρι σήμερα στόχευε.
Έχουμε ξαναπεί ότι η ανάπτυξη κερδίζεται με βήματα σταθερά και μελετημένα για να μπορεί να φέρει αποτελέσματα και να συνάδει με το περιβαλλοντικό, πολιτιστικό και οικονομικό όφελος. Η ανάπτυξη δεν μπορεί να είναι ευκαιριακή και το κυριότερο αφορά τον τόπο και όχι το συμφέρον της παράταξης που σήμερα διοικεί τον δήμο, διαφορετικά θα είναι παλάτια κτισμένα στην άμμο.
Πρέπει κάποια στιγμή η Δημοτική αρχή να αφήσει τις επιτροπές της και δη την τουριστική να παράγει όραμα και στόχο. Η αντιδήμαρχος και η επιτροπή πολιτισμού μέχρι τώρα έχουν δείξει ότι αντιλαμβάνονται την πολιτισμική καταβολή αυτού του τόπου και βαδίζουν ικανοποιητικά.
Ελπίζω ότι δεν θα ενδώσουν σε χατίρια και οδηγίες και δεν θα μας φέρουν πίσω σε άλλες εποχές που έχουν περάσει ανεπιστρεπτί. Είμαστε κάθετα αντίθετοι στην προσπάθεια ανάστασης υποκουλτούρας και μάλιστα με τεράστια δαπάνη για τους δημότες».

Νικόλας Καΐλης, επικεφαλής παράταξης “Λαϊκή Συσπείρωση”

«Ουσιαστικά και στο προηγούμενο συμβούλιο γίναμε μάρτυρες μίας έωλης επιχειρηματολογίας, η οποία ήρθε για να καλύψει κάποιες προ-αποφασισμένες αποφάσεις. Ως παράταξη δεν θέλουμε να έχουμε μία ελιτίστικη στάση απέναντι στον πολιτισμό και στα πολιτιστικά δρώμενα γενικά. Αυτό να το ξεκαθαρίσουμε. Η κριτική μας εστιάζεται στο πώς ξοδεύονται αυτά τα χρήματα, τα οποία έχουν προέλθει από την φοροαφαίμαξή μας και στο πώς θέλουμε να προβάλουμε και να προωθήσουμε την πολιτιστική – τουριστική ταυτότητα του νησιού μας προς τα έξω. Διαπιστώνουμε ότι υπάρχει πρόβλημα και πρωτίστως επειδή δεν υπάρχει συγκεκριμένος στόχος. Είναι ξεκάθαρο το ότι “ρίχνουμε άδεια για να πιάσουμε γεμάτα”. Κι αυτό φάνηκε και στην συνεδρίαση αφού θα προχωρήσουμε σε μία σειρά δράσεων και στο τέλος, απολογιστικά θα δούμε ποιές έφεραν και ποιές δεν έφεραν αποτέλεσμα. Αυτό κατά τη γνώμη μας δεν δείχνει προγραμματισμό, αλλά έλλειψη αυτού και ότι προχωράς “έρμαιο” των συνθηκών και όπου σε βγάλει ο καιρός. Ακόμη και με τις όποιες πολιτικές διαφωνίες έχουμε εμείς ως προς τον ρόλο του τουρισμού, υπό τις συγκεκριμένες συνθήκες δεν πρόκειται για μία σοβαρή πρόταση προβολής του νησιού. Από την πλευρά μας ζητάμε τα πολύ απλά. Να αξιοποιηθούν τα χρήματα του κόσμου σοβαρά και με προγραμματισμό και να αναδειχθεί αυτό που πρέπει. Βέβαια είναι ζήτημα του τί θέλει να αναδείξει η εκάστοτε Δημοτική Αρχή, η οποία βάσει της πρότασης, θα πρέπει να πάρει και την ευθύνη και το ρίσκο.

Ειπώθηκε στο δημοτικό συμβούλιο ότι η Σύρος θα έχει την προβολή που της αρμόζει. Εφόσον η συγκεκριμένη Δημοτική Αρχή θεωρεί ότι αυτή είναι η προβολή που αρμόζει στη Σύρο, ας προχωρήσει αλλά ας αναλάβει τις ευθύνες μετά για το όποιο αποτέλεσμα.

Επίσης, θεωρούμε ότι θα πρέπει να υπάρξει προσοχή από την πλευρά της Δημοτικής Αρχής στο να μη γίνεται έρμαιο των όποιων καλών ή κακών διαθέσεων μπορεί να έχει οποιοσδήποτε θέλει να έρθει στη Σύρο και ουσιαστικά να προβάλει τον εαυτό του ή το “έργο” του. Τίθεται το ζήτημα κατά πόσον η Δημοτική Αρχή γίνεται έρμαιο αυτών των ανθρώπων στο τέλος. Προφανώς και θα πρέπει να αξιοποιήσουμε την όποια βοήθεια θέλει να δώσει ο καθένας από το πόστο του, αλλά αν έχεις σοβαρό προγραμματισμό, μπορείς να την εντάξεις στο πλάνο και να μη σε σέρνουν σε δράσεις με αυτό που πιθανόν θέλεις εσύ να κάνεις για το νησί».