Ανύπαρκτη οργάνωση
- Τρίτη, 11 Ιουλίου, 2017 - 06:19
- / Eνημέρωση: 11 Ιουλ. 2017 - 19:00
Πλήρως ανοργάνωτη παρουσιάζεται η Δημοτική Αρχή σε επίπεδο λήψης βασικών μέτρων που θα αποσυμφορήσουν την Ερμούπολη και δη την παραλιακή ζώνη από το κυκλοφοριακό χάος κατά την τρέχουσα θερινή περίοδο, αφού η παντελής απουσία σχετικών αποφάσεων μέχρι σήμερα, προδίδει αδράνεια ή κι εν μέρει αδυναμία άμεσης διευθέτησης του μείζονος προβλήματος του κυκλοφοριακού.
Η μη εξασφάλιση της στοιχειώδους - έστω - ενημέρωσης των επισκεπτών της Σύρου παράλληλα με την άφιξή τους στο λιμάνι της Ερμούπολης, εν μέσω θερινής σεζόν οπότε και ήδη καταγράφεται σημαντική επισκεψιμότητα στο νησί, όχι μόνον δεν ευνοεί στην εξυπηρέτηση των ίδιων, αντίθετα μάλιστα, λειτουργεί ενάντια στην ομαλή λειτουργία της πόλης και του παραλιακού μετώπου, προδίδοντας μία αποκρουστική εικόνα στο νησί.
Η μέχρι σήμερα πορεία της Δημοτικής Αρχής στο θέμα της ρύθμισης κι αντιμετώπισης στο μέτρο του εφικτού της κυκλοφοριακής θερινής “τρέλας”, αποδεικνύεται ανεπαρκής, καταδεικνύοντας δε, πως παρά τα γνωστά προβλήματα που προκαλούνται κάθε χρόνο από τις άσκοπες μετακινήσεις οχημάτων και δικύκλων, η σημερινή διοίκηση δεν έχει καταφέρει να απαντήσει στον κυκλοφοριακό “ίλιγγο”, ούτε στοιχειωδώς.
Καμία ενημέρωση προς τους επισκέπτες
Στο ρεπορτάζ της εφημερίδας σχετικά με την κατάσταση που παρατηρείται ήδη στην παραλιακή ζώνη κλήθηκε να απαντήσει πρωτίστως ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Δημήτρης Κοσμάς. Αν και αναγνώρισε πως, “ήδη υπάρχει μία αύξηση στην επισκεψιμότητα”, ωστόσο όπως παραδέχθηκε, φέτος η Δημοτική Αρχή “όχι, δεν έχει κάνει κάποια οργανωμένη κίνηση προς αυτή την κατεύθυνση της ενημέρωσης των επισκεπτών με κάποιες οδηγίες για τους χώρους στάθμευσης κλπ”. Ωστόσο, όπως πρόσθεσε, η διάθεση ίσως κάποιου έντυπου ενημερωτικού υλικού προς τους επισκέπτες, ίσως συνδράμει προς την ομαλότερη μετακίνησή τους στην πόλη. Ως εκ τούτου πρόσθεσε πως, “Θα εξετάσουμε κάποια φυλλάδια ενημερωτικά και θα υπάρξει συνεννόηση με τον Δήμο σε αυτό το θέμα”. Από την πλευρά του μάλιστα, υπενθύμισε πως, μέσω των ακτοπλοϊκών εταιρειών και μετά από συνεννόηση με το Λιμενικό Ταμείο, ταυτόχρονα με την είσοδο του πλοίου στο λιμάνι της πόλης, “ανακοινώνεται από την πλευρά τους (και από τη Blue Star Ferries και από τη Hellenic Seaways) λιτή ενημέρωση για τη λειτουργία του kiss and ride (χώρος ολιγόλεπτης στάθμευσης, ταξί, ενοικιαζόμενα οχήματα) καθώς και για το τί συναντά άμεσα ο επισκέπτης και εξερχόμενος του λιμένα (στάση ΚΤΕΛ)”.
Στοιβάζονται στο Νησάκι. Αναζήτηση εναλλακτικών χώρων. Ανοικτό σενάριο το λιμάνι
Ωστόσο, η ανυπαρξία ενημέρωσης για τη λειτουργία των όποιων έστω και ολιγάριθμων χώρων που λειτουργούν ως περιφερειακά parking, έρχεται να πολλαπλασιάσει τα προβλήματα κυκλοφοριακού φόρτου στη θέση Νησάκι. Εκτός του ήδη μεγάλου τμήματός του, που φαίνεται να καταλαμβάνεται σταθερά από έναν σημαντικό αριθμό οδηγών που αφήνουν τα οχήματά τους μόνιμα και δεν τα μετακινούν, - κάτι που διακρίνεται και από τη λήψη της σχετικής φωτογραφίας της εφημερίδας, χθες στις 06.45 το πρωί -, το πρόβλημα εντείνεται και από τη στάθμευση οχημάτων που ανήκουν στους ίδιους τους καταστηματάρχες κι επιχειρηματίες της πόλης, οι οποίοι μέχρι και τις δέκα το πρωί έχουν κατακλύσει ήδη το μεγαλύτερο κομμάτι στο Νησάκι, αποτρέποντας την εξυπηρέτηση επισκεπτών.
Αναφορικά με το συγκεκριμένο πρόβλημα, ο κ. Κοσμάς απάντησε πως, “Ο χώρος στάθμευσης στο Νησάκι θα ξεκινήσει από Δευτέρα 17 Ιουλίου να κλείνει από τις 4 τα ξημερώματα και θα ανοίγει 10 το πρωί” ωστόσο όπως πρόσθεσε, “Από Σάββατο προς Κυριακή δεν θα κλείνει καθόλου”. Σε κάθε περίπτωση, υποστήριξε πως, εγείρεται “θέμα ευσυνειδησίας των εμπόρων και των κατοίκων όταν χρησιμοποιούν ως σταθερό parking το Νησάκι”, σημειώνοντας πως, θα υπάρξει εκ μέρους του Λιμενικού Ταμείου και σχετική ανακοίνωση. Συμφώνησε πάντως, στη θέση πως, “δεν πρέπει να γίνεται αλόγιστη χρήση” απαντώντας ευθύς αμέσως στην ερώτηση περί δυνατότητας διάθεσης της Ακτής Καταδρομικού Έλλη και τμήματος της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων που σήμερα είναι αποκλεισμένο, υπό την προϋπόθεση μη προγραμματισμένης άφιξης κρουαζιερόπλοιου. “Ο προβληματισμός μας για την Ακτή Καταδρομικού Έλλη και τον χώρο της προβλήτας έγκειται στο πώς θα εξέρχονται τα οχήματα;” σχολίασε, λέγοντας πως, ακόμη και αν η έξοδος γίνεται από το Νησάκι, “τότε φοβάμαι ότι θα χάσουμε την μπάλα και ίσως προκαλέσουμε άλλα προβλήματα σε βάρος της κρουαζιέρας. Υπάρχουν αρκετοί ασυνείδητοι που μπορεί να μην απομακρύνουν άμεσα τα οχήματά τους”.
Πάντως σχετικά με τη λειτουργία του χώρου στάθμευσης στο Νησάκι άφησε ανοικτό προς εξέταση το σενάριο λειτουργίας ενός συστήματος ελεγχόμενης στάθμευσης με χρήση καρτών για να ελέγχεται η κατάσταση, επισημαίνοντας όμως πως, “αυτό σαν λύση χρειάζεται έλεγχο γιατί ό,τι γίνεται στο πόδι, προκαλεί παρατράγουδα”.
Επιπλέον, κληθείς να απαντήσει αν θα μπορούσε ως συμπληρωματικός χώρος στάθμευσης, σε βραδινές ώρες που δεν θα προσεγγίζει πλοίο, να ανοίγει το λιμάνι, όπως επιτυχώς επετεύχθη την Μεγάλη Παρασκευή κατά την περιφορά των Επιταφίων, υπήρξε θετικός. “Για το λιμάνι μπορούμε να το εξετάσουμε σε συνεργασία με το Λιμεναρχείο Σύρου. Όποτε έχει βραδινή άφιξη πλοίου, δεν θα είναι εφικτό. Για κάποιες μέρες όμως, μπορούμε να το συζητήσουμε και θα το κάνουμε”.
Κάκιστη επιλογή η μη πύκνωση των δρομολογίων των mini bus
Αυτονόητη σκέψη για την αποδοτικότερη λειτουργία της πόλης θα ήταν αναμφισβήτητα η πύκνωση των δρομολογίων των mini bus τη θερινή περίοδο ώστε να επιλέγονται από τους επισκέπτες ως μέσα μεταφοράς από τις θέσεις των περιφερειακών parking, όπου και θα άφηναν τα οχήματά τους, χωρίς να συναντούν αναμονή. Αν και αυτά έχουν διαμορφωθεί εδώ και χρόνια στο Μπαμπαγιώτειο, στο Καρνάγιο και στη θέση πλησίον του σούπερ μάρκετ Σκλαβενίτης, ωστόσο η μη διαφήμισή τους και η ανυπαρξία ευέλικτων δρομολογίων των mini bus αποδεικνύει την άστοχη επιλογή της Δημοτικής Αρχής να προγραμματίσει τις αφιξοαναχωρήσεις κάθε μισή ώρα.
“Από τις 15 Ιουλίου αρχίζουν τα θερινά δρομολόγια τα οποία θα διαρκέσουν έως και τις 2 Σεπτεμβρίου. Τα δρομολόγια θα είναι κάθε μισή ώρα καθ΄ όλη τη διάρκεια της μέρας και θα σταματούν στη 01.30 τα ξημερώματα” ανέφερε σχετικά ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Φραγκίσκος Βακόνδιος, λέγοντας ότι αυτό οφείλεται στη μείωση της δαπάνης του Δήμου για τη δημοτική συγκοινωνία. “Είχε αποφασιστεί μείωση κοντά στο 30% συγκριτικά με πέρυσι για το ετήσιο κόστος, οπότε αναλόγως διαμορφώνονται” ανέφερε, επιβεβαιώνοντας εν συνεχεία, πως δυστυχώς τα δρομολόγια που άμεσα θα ανακοινωθούν, επ΄ουδενί δεν συμβάλλουν στην κατεύθυνση κυκλοφοριακής αποσυμφόρησης του κέντρου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κινητικότητα για νέο parking μέσα στο 2025
16 Οκτ. 2024 - 6:20 - Πρόβλημα στάθμευσης στο Βροντάδο
16 Δεκ. 2021 - 6:14 - Άλυτο κυκλοφοριακό ενώ “γιγαντώνεται” η επισκεψιμότητα
6 Σεπ. 2021 - 6:20 - Ωράριο στάθμευσης στο Νησάκι
12 Ιουλ. 2018 - 11:06 - Εξασφάλιση χώρων στάθμευσης
5 Απρ. 2016 - 6:20