Εκ περιτροπής εργασία στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης
- Πέμπτη, 19 Μαρτίου, 2020 - 06:20
- / Eνημέρωση: 19 Μαρ. 2020 - 19:00
Στην εφαρμογή της απόφασης περί εκ περιτροπής εργασίας στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης προχωρά από σήμερα η Δημοτική Αρχή, στο πλαίσιο της λήψης μέτρων για την προστασία των υπαλλήλων, αλλά και των πολιτών από την πανδημία του κορωνοϊού.
Ήδη με πρόσφατη ανακοίνωσή του, ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας γνωστοποίησε το σύνολο των τηλεφωνικών αριθμών των Υπηρεσιών του Δήμου, προκειμένου οι δημότες να εξυπηρετούνται εξ αποστάσεως και να μην σπεύδουν στα διάφορα γραφεία και τις δημοτικές υπηρεσίες, ενώ από σήμερα, ξεκινά και η εκ περιτροπής εργασία, προκειμένου να μη συγχρωτίζονται οι υπάλληλοι σε κλειστούς χώρους.
Από χθες το μεσημέρι, το σύνολο των Υπηρεσιών είναι ενημερωμένο για τον νέο τρόπο εργασίας στον Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, ενώ η Δημοτική Αρχή σε συνεννόηση με τους Διευθυντές και τους Τμηματάρχες, θα προχωρούν καθημερινά στην ανάθεση του ημερήσιου πλάνου, προς εκτέλεσή του, από τους υπαλλήλους.
Σύμφωνα με το ρεπορτάζ της εφημερίδας, η Υπηρεσία Καθαριότητας και το Τμήμα Μικρών Έργων δίνουν έμφαση σε έκτακτες και άκρως απαραίτητες ανάγκες της καθημερινότητας, ενώ τα μεγάλα έργα στο νησί, όπως το αποχετευτικό της Βάρης και η ύδρευση στην Ποσειδωνία και τον Φοίνικα προχωρούν απρόσκοπτα υπό τις οδηγίες των αρμόδιων εργολάβων.
Ωστόσο, μέτρα έχει λάβει η ΔΕΥΑ Σύρου για την εξυπηρέτηση των καταναλωτών και την προστασία των υπαλλήλων της, ενώ για έκτακτες βλάβες, μεριμνούν οι εργάτες της, κατόπιν εντολής της Διεύθυνσης.
Ν. Φωτεινιάς: Τηρούμε τα μέτρα ευλαβικά
Ειδικότερα, ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών, Νίκος Φωτεινιάς μιλώντας στην “Κοινή Γνώμη” επιβεβαίωσε την πληροφορία της εφαρμογής της εκ περιτροπής εργασίας στον Δήμο, λέγοντας μάλιστα πως, σήμερα, “θα βγει επίσημα ανακοίνωση που θα αναφέρει πως το προσωπικό του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης θα τηρεί το ωράριο εργασίας, αλλά θα υπάρξει εκ περιτροπής εργασία”.
Σύμφωνα με τη συγκεκριμένη απόφαση, εξήγησε πως, “Θα κρατηθεί σε κάθε Υπηρεσία ένας αριθμός προσωπικού και θα πρέπει να ρυθμίσουμε ζητήματα όπως να έχουμε και τις δεύτερες βάρδιες και το προσωπικό ασφαλείας καθώς δεν ξέρουμε τί μπορεί να συμβεί”.
Άρα, σχετικά με την προετοιμασία του Δήμου για την εφαρμογή αυτής της απόφασης, τόνισε τα εξής: “Έχουμε ζητήσει να γνωρίζουμε από κάθε Υπηρεσία πόσοι λείπουν με ειδική άδεια, πόσοι με αναρρωτική και πόσοι επειδή ανήκουν σε ευπαθείς ομάδες. Υπάρχει ένα προσωπικό αυτή τη στιγμή το οποίο είναι εκτός εργασίας. Οπότε, θα πρέπει να εργαστούμε με το προσωπικό ασφαλείας και οι υπόλοιποι εκ περιτροπής. Μιλάμε πάντα για το υπάρχον προσωπικό, καθώς οι άδειες ειδικού σκοπού είναι υποχρεωτικές, όπως και οι άδειες στις ευπαθείς ομάδες λόγω κορωνοϊού”.
Ερωτηθείς ποιος είναι αρμόδιος για την τήρηση αυτών των αλλαγών, διευκρίνισε πως, “Για την τήρηση των μέτρων αυτών, αρμόδιοι είναι οι Διευθυντές και οι προϊστάμενοι των Τμημάτων του Δήμου” ενώ αναφορικά με τα παραπάνω, συμπλήρωσε πως, “Θα προσπαθήσουμε επίσης να πάρουμε και προσωπικό από δομές, οι οποίες αυτή τη στιγμή είναι κλειστές και θα λειτουργήσουμε βάσει των οδηγιών που μας δίνονται. Εξάλλου, βγήκε χθες (σσ. προχθές) και σχετική εγκύκλιος που μας έλεγε ξεκάθαρα ότι μπορούμε να πάρουμε προσωπικό και από τις δομές που δεν λειτουργούν”.
Σχετικά με τη στάση της Δημοτικής Αρχής για τη λειτουργία του Δήμου στις σημερινές δύσκολες κι έκτακτες συνθήκες, ο κ. Φωτεινιάς συμπλήρωσε πως, “Ο Δήμος τηρεί απόλυτα τα μέτρα τα οποία έχουν ληφθεί από την κυβέρνηση και τα οποία είμαστε υποχρεωμένοι να τα τηρήσουμε ευλαβικά”.
Λίγες έκτακτες προσλήψεις
Σχετικά με το σοβαρό ζήτημα των προσλήψεων στον Δήμο, ο ίδιος ρωτήθηκε για τον χρόνο λήψης της σχετικής απόφασης, λέγοντας πως, ορισμένες εξ αυτών θα εγκριθούν στη συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου την προσεχή Δευτέρα.
“Αυτή τη στιγμή οι προσλήψεις που θα γίνουν και τις οποίες θα τις φέρουμε επί τάπητος στο δημοτικό συμβούλιο της Δευτέρας είναι τα τέσσερα άτομα (2μηνίτες) που τους χρειαζόμαστε για την Καθαριότητα, όπως επίσης δώδεκα άτομα προσωπικό για την κοπή των χόρτων κατά την καλοκαιρινή περίοδο, όπως κι ένας οδηγός σε αυτούς”.
Επαναλαμβάνοντας μάλιστα πως, “Στο δημοτικό συμβούλιο θα φέρω προς έγκριση προς το παρόν μόνον αυτές τις προσλήψεις και τίποτα άλλο”, ο κ. Φωτεινιάς διευκρίνισε πως η συνεδρίαση θα πραγματοποιηθεί χωρίς φυσική παρουσία των μελών. “Η συνεδρίαση θα γίνει δια περιφοράς, όπως έγινε δια περιφοράς και η Επιτροπή Ποιότητας Ζωής και η Οικονομική Επιτροπή” σχολίασε χαρακτηριστικά.
Π. Μώτος: Η Καθαριότητα προσέχει τους δημότες αλλά και τον εαυτό της
Αναφορικά με τα καθήκοντα και τις καθημερινές υποχρεώσεις στην Καθαριότητα, τοποθετήθηκε ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Πέτρος Μώτος, ο οποίος εξήγησε πως ήδη οι υπάλληλοι στα γραφεία τηρούν τα προβλεπόμενα μέτρα, ενώ και οι εργάτες θα δουλέψουν εκ περιτροπής.
“Αυτή τη στιγμή έχουμε λάβει μέτρα και εφαρμόζουμε όσα μας λέει η κυβέρνηση. Περιμένουμε προς το παρόν να δούμε αν θα πάρουμε ακόμη περισσότερα από αύριο – μεθαύριο ώστε να εξετάσουμε λεπτομερώς τον τρόπο με τον οποίο θα δουλεύουμε” ανέφερε προλογικά ο κ. Μώτος, εξηγώντας παράλληλα, πως, “από το αρμόδιο Υπουργείο υπάρχει η δυνατότητα να δουλεύουμε εκ περιτροπής, δηλαδή το 50% του προσωπικού ανά εβδομάδα”.
Αφού επανέλαβε πως, “στις υπηρεσίες μας έχουμε πάρει όλα τα μέτρα με αντισηπτικά, με μάσκες και κάνουμε όσα προβλέπονται”, γνωστοποίησε πως μεθαύριο, θα προχωρήσει ο Δήμος και στις απαιτούμενες απολυμάνσεις σε όλα τα οχήματα και τους χώρους που χρησιμοποιούν οι εργάτες.
“Το Σάββατο θα ψεκάσουμε και θα απολυμάνουμε όσα δημοτικά οχήματα έχει ο Δήμος, καθώς και όσους χώρους χρησιμοποιούμε, όπως το αμαξοστάσιο” πρόσθεσε, τονίζοντας πως ο Δήμος οφείλει να μεριμνήσει για το προσωπικό του.
Επιπλέον, ερωτηθείς για τον τρόπο που προχωρούν τις υποχρεώσεις τους οι υπάλληλοι στις περιοχές και τις διάφορες γειτονιές της Σύρου, ο κ. Μώτος υπήρξε σαφής: “Συνεχίζουμε το έργο μας, αλλά όχι όλοι μαζί. Συνήθως οι εργάτες είναι μόνοι τους ή το πολύ δύο άτομα. Ενώ παλαιότερα και σε κανονικές συνθήκες πήγαιναν από κοινού τέσσερα άτομα για παράδειγμα για να προχωρούν τις εργασίες”.
Στην παρατήρηση πως, τουλάχιστον λόγω μέτρων κατά του κορωνοϊού, φέτος, η Υπηρεσία Καθαριότητας δεν θα έχει ασφυκτικό πλάνο εργασιών για την περίοδο του Πάσχα, αφού το νησί δεν θα έχει επισκεψιμότητα, ο Αντιδήμαρχος απάντησε τα ακόλουθα: “Ναι σίγουρα. Αλλά και για τις παρελάσεις που γνωρίζουμε πως κατά πάσα πιθανότητα δεν θα πραγματοποιηθούν, προσωπικά, έχω φροντίσει ώστε τα μνημεία να είναι καθαρά και φροντισμένα μέχρι και την προσεχή Δευτέρα, 23 Μαρτίου. Κι αυτό επειδή στα μνημεία ενδέχεται να γίνουν στεφανώσεις από ορισμένους αιρετούς”.
Επίσης, πρόσθεσε πως, “θα εξετάσουμε σε συνεννόηση με τον Δήμαρχο, τον τρόπο που θα δουλεύουμε, ώστε να προχωρήσουμε τις υποχρεώσεις μας για το νησί. Θα φροντίσουμε σίγουρα και τους χώρους πλησίον των εκκλησιών, ώστε να είναι φροντισμένοι, παρά το γεγονός πως λόγω μέτρων δεν θα έρθει κόσμος στο νησί”.
Κατόπιν των ανωτέρω, ο ίδιος τόνισε πως “περιμένουμε τις προσλήψεις των 2μηνιτών και 3μηνιτών για τις εργασίες απομάκρυνσης των χόρτων” ώστε όπως εξήγησε να γίνει ο προγραμματισμός για την καθαριότητα σε όλο το νησί, ενώ επανέλαβε αρκετές φορές πως, σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων, “παρακολουθούμε στενά τις οδηγίες από την κυβέρνηση και τηρούμε στο ακέραιο όλα τα μέτρα που επιβάλλονται”.
Μάλιστα για την παρουσία του ίδιου σε δημόσιους χώρους, ανέφερε πως, “Κι εγώ από την πλευρά μου είμαι μόνον με έναν οδηγό για να μπορώ να ελέγχω τις υποχρεώσεις της Καθαριότητας”, γνωστοποιώντας παράλληλα, πως, από την Υπηρεσία λείπει προσωπικό που ανήκει στις ευπαθείς ομάδες, όπως επιβάλλει η κυβέρνηση.
“Είναι υποχρεωτικό και όσοι ανήκουν στις ευπαθείς ομάδες, έχουν πάρει άδεια, σύμφωνα με τη διαταγή της κυβέρνησης. Προστατεύονται τα μέλη των ευπαθών κοινωνικών ομάδων” ανέφερε χαρακτηριστικά, ενώ σημείωσε πως, “Αναλόγως των μέτρων, θα εξετάσουμε σταδιακά πώς θα προχωρήσουμε όλα τα καθήκοντά μας και στην πόλη και στα χωριά”.
Ο κ. Μώτος ολοκλήρωσε τις δηλώσεις του, λέγοντας πως, “αυτή τη στιγμή η Καθαριότητα προσέχει όχι μόνον τον κόσμο, αλλά και τον εαυτό της. Άρα, στον παρόντα χρόνο κάνουμε τα επείγοντα”.
Ανδρ. Γιαλόγλου: Μέτρα στα γραφεία και οδηγίες στους καταναλωτές
Και από την πλευρά της ΔΕΥΑ Σύρου έχουν ληφθεί μέτρα για τους υπαλλήλους, αλλά και για τους καταναλωτές, στο πλαίσιο της εφαρμογής των οδηγιών της κυβέρνησης λόγω της πανδημίας του κορωνοϊού.
Σε αυτόν τον άξονα, εφαρμόζοντας όσα επιβάλλονται, η Δημοτική Επιχείρηση Ύδρευσης και Αποχέτευσης γνωστοποίησε τα παρακάτω: Υπάρχει καθημερινή καθαριότητα και τακτική απολύμανση σε όλους τους χώρους των γραφείων της ΔΕΥΑΣ. Γίνεται πιστή εφαρμογή μέτρων ατομικής υγιεινής κατά την είσοδο στα γραφεία της ΔΕΥΑΣ (απολύμανση χεριών με αντισηπτικό). Υπάρχει διάθεση αντισηπτικού υγρού για τακτική χρήση από τους εργαζόμενους και τους πελάτες. Γίνεται έλεγχος της ροής του αριθμού των πελατών που εισέρχονται στα γραφεία της ΔΕΥΑΣ για τις συναλλαγές τους, μέχρι τρία άτομα και σε απόσταση δύο μέτρων μεταξύ τους ενώ αναστέλλουμε από σήμερα και μέχρι νεωτέρας, την ημερομηνία λήξης σε όλους τους λογαριασμούς ύδρευσης και ταυτόχρονα την επιβάρυνση προσαυξήσεων λόγω εκπρόθεσμης εξόφλησής τους. Επιπλέον, αναστέλλουμε μέχρι νεωτέρας, τις διακοπές νερού λόγω εκπρόθεσμων οφειλών και τέλος, προτρέπουμε τους καταναλωτές μας για τη δική τους ασφάλεια και την καλύτερη εξυπηρέτησή τους, να προτιμούν τη διενέργεια των συναλλαγών τους μέσω Web Banking – ΔΙΑΣ ή με κατάθεση στον λογαριασμό της ΔΕΥΑΣ – Εθνική Τράπεζα με ΙΒΑΝ: GR7801104690000046950500069, αναγράφοντας τον αριθμό υδρομέτρου και τον υπόχρεο του λογαριασμού.
Τέλος, αναφορικά με την υποβολή ερωτημάτων και για κάθε πρόσθετη πληροφορία, οι καταναλωτές μπορούν να επικοινωνούν στα τηλ. 22810 84687 και 87929 και στο email: info@deyasyrou.gr.
Κανονικά η εξέλιξη των μεγάλων έργων. Καλύπτονται έκτακτες βλάβες
Επιπλέον, σχετικά με την πορεία των έργων και της αντιμετώπισης των βλαβών που προκύπτουν ο κ. Γιαλόγλου ήταν σαφής: “Και τα δύο έργα της ύδρευσης και της αποχέτευσης εκτελούνται κανονικά. Είναι σε ανοικτό χώρο και άρα, δεν συντρέχει κίνδυνος από τον κορωνοϊό” ανέφερε, ενώ ερωτηθείς για την τήρηση μέτρων στο εργοτάξιο, στο πλαίσιο της πρόληψης για τον κορωνοϊό, δήλωσε τα εξής: “Όσον αφορά τα έργα και τις εργολαβίες, αυτά όλα είναι ζητήματα του κάθε εργολάβου. Δεν παρεμβαίνουμε εμείς για τις συνθήκες ασφαλείας και υγιεινής που εφαρμόζει ο κάθε ένας στο εργοτάξιό του. Οφείλει να εφαρμόζει πάντως όσα προβλέπονται ο κάθε εργολάβος. Δεν είναι δική μας αρμοδιότητα να του υπαγορεύουμε πόσους εργάτες θα έχει”.
Εκτός των ανωτέρω πάντως και σχετικά με το ενδεχόμενο εμφάνισης κάποιας βλάβης στο δίκτυο της ΔΕΥΑ Σύρου, ο Ανδρέας Γιαλόγλου εξήγησε πως το όποιο πρόβλημα, καλύπτεται άμεσα.
“Σε μία βλάβη θα πάνε ένα ή δυο άτομα. Άρα, δεν υπάρχει συγχρωτισμός προσώπων. Εκεί όμως που υπάρχει είναι στα γραφεία της υπηρεσίας μας, στη ΔΕΥΑ Σύρου και γι αυτό λήφθηκαν τα μέτρα που ανακοινώσαμε” δήλωσε καταληκτικά.
Μ. Αληφραγκής: Μέτρα αλλά χωρίς λουκέτο στην Υπηρεσία
Για την πιστή εφαρμογή μέτρων και στην Τεχνική Υπηρεσία έκανε λόγο ο αρμόδιος Αντιδήμαρχος, Μηνάς Αληφραγκής, ο οποίος αναφέρθηκε στην εφαρμογή της εκ περιτροπής εργασίας, ενώ τόνισε πως, προς το παρόν, δίνεται προτεραιότητα και καλύπτονται έκτακτα θέματα της καθημερινότητας.
“Κάποια μέτρα έχουν παρθεί κεντρικά με εντολή του Δημάρχου. Ήδη ζητήθηκε ενημέρωση σχετικά με το δυναμικό που υπάρχει αυτή τη στιγμή στις Υπηρεσίες (πέραν των αδειών που έχει το προσωπικό), ώστε να δουλεύει εκ περιτροπής το διαθέσιμο προσωπικό. Σε καμία περίπτωση πέρα από τα προβλήματα και την κρίση που υπάρχει δεν πρέπει να σταματήσει να δουλεύει και το ευρύτερο Δημόσιο, συμπεριλαμβανομένου και του Δήμου” υποστήριξε κατηγορηματικά, λέγοντας παρακάτω πως, “Σαφώς παίρνουμε όλα τα μέτρα και αυτό που έχουμε εξασφαλίσει είναι να μην υπάρχει επαφή με τους πολίτες και να γίνονται τα πάντα ηλεκτρονικά, εκτός κι αν κάποιος έχει σοβαρό πρόβλημα”. Σε αυτήν την περίπτωση, όπως τόνισε, “έρχεται σε επικοινωνία με την Υπηρεσία και εξυπηρετείται κατά μόνας και με τα μέτρα ασφαλείας που τηρούνται”.
Ως εκ τούτου, ο κ. Αληφραγκής επανέλαβε πως, “υπάρχει ένας κεντρικός σχεδιασμός για όλες τις Υπηρεσίες για την τήρηση των μέτρων, χωρίς αυτό, να σημαίνει πως μπαίνει λουκέτο σε αυτές και δεν προχωρά τίποτα”.
“Γίνονται τα επείγοντα της καθημερινότητας”
Ειδικότερα, κληθείς να μιλήσει για την ατζέντα της καθημερινότητας και τις υποχρεώσεις του Τμήματος Μικρών Έργων υπήρξε σαφής: “Έχει αλλάξει ο προγραμματισμός. Ό,τι είναι επείγον γίνεται, όπως για παράδειγμα χθες (σσ. προχθές) που είχαμε δύο παλιές ηλεκτρονικές πινακίδες στη Δόξα και καθώς η μία ήταν έτοιμη να καταρρεύσει, σαφώς και πήγε το Τμήμα Μικρών Έργων μαζί με τους ηλεκτρολόγους να την καθαιρέσουν”. Πρόσθεσε μάλιστα πως δεδομένων των συνθηκών και των μέτρων λόγω πανδημίας, “κάνουμε επιλογή των επειγόντων, κάνουμε ιεράρχηση και προσπαθούν οι εργάτες του Τμήματος να δουλεύουν όσο γίνεται χωρίς να έρχονται σε επαφή με πολίτες και με τα μέτρα ασφαλείας που υπάρχουν”.
Άλλωστε, σχετικά με την σημασία του συγκεκριμένου Τμήματος στη λειτουργία του Δήμου, υπογράμμισε πως, “Ειδικά αυτό το Τμήμα δεν είναι ένα Τμήμα που δεν μπορούμε να το σταματήσουμε γιατί τα επείγοντα είναι καθημερινά και πολλές φορές κι επικίνδυνα για τη σωματική ακεραιότητα των πολιτών”.
Ως εκ τούτου, ο Μηνάς Αληφραγκής δήλωσε πως, πρωτίστως “μας ενδιαφέρει να μην υπάρχει συνάθροιση πολλών ατόμων στις Υπηρεσίες”, ενώ επιβεβαίωσε όπως και ο κ. Φωτεινιάς πως, σήμερα, “θα ληφθούν κι επιπλέον μέτρα, ώστε να δούμε τον αριθμό των ατόμων που θα βρίσκονται καθημερινά στην Τεχνική Υπηρεσία. Μιλάμε για εκ περιτροπής εργασία”.
Ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών έκλεισε τις δηλώσεις του, απαντώντας καταφατικά στην ερώτηση αν ο προγραμματισμός της προετοιμασίας μελετών και μεγάλων έργων για το νησί, προχωρά κανονικά.
“Αυτά προχωρούν κανονικά. Δεν μπορεί ο Δήμος να μείνει πίσω” σημείωσε κατηγορηματικά, λέγοντας τέλος, πως, “Πρέπει να κατανοήσει ο κόσμος πως με την κρίση που υπάρχει λόγω πανδημίας κορωνοϊού, σαφώς κάποια πράγματα θα πάνε πίσω, εκτός κι αν πρόκειται για κάτι επείγον που αφορά στην ασφάλεια των πολιτών. Ας κάνουμε υπομονή και με τη συναίνεση όλων, πιστεύω θα την ξεπεράσουμε κι αυτήν την κρίση”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Νέα “επίθεση” με τηλεφωνικές απάτες σε πολίτες της Σύρου
21 Νοε. 2024 - 6:20 - Με ευρωπαϊκούς πόρους η Στέγη Υποστηριζόμενης Διαβίωσης στη Σύρο
21 Νοε. 2024 - 6:19 - Η επιχείρηση της απομάκρυνσης των εγκαταλελειμμένων οχημάτων πέρασε και από την Άνω Σύρο
20 Νοε. 2024 - 8:27 - “Ψαλίδι” στην πληρωμή λόγω ανεπαρκούς αποκομιδής
20 Νοε. 2024 - 6:20 - “Πράσινο φως” για να περάσει στην ΕΠΣ Κυκλάδων
20 Νοε. 2024 - 6:19