Το βλέμμα στην καθημερινότητα αλλά και στο μέλλον
- Πέμπτη, 9 Ιουλίου, 2020 - 06:20
Με μεθοδικότητα και προγραμματισμό προχωρά τις υποθέσεις της πρωτεύουσας των Κυκλάδων όσον αφορά τις ζώνες αρμοδιότητάς του, το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, όπως ανέφερε η πρόεδρος του Διοικητικού Συμβουλίου, Κανδιώ Μαραγκού, στον απολογισμό πεπραγμένων που πραγματοποίησε στη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης του Δημοτικού Συμβουλίου.
Παρά την ιδιαίτερη κατάσταση που διαμόρφωσε η πανδημία του κορωνοϊού, η κ. Μαραγκού υποστήριξε πως και κατά τη διάρκεια του τελευταίου τετραμήνου παράχθηκε σημαντικό έργο στο Λιμενικό Ταμείο όσον αφορά το νησί της Σύρου, με την ίδια να προσθέτει μάλιστα πως η νέα Διοίκηση επιδιώκει και πετυχαίνει να μην χάνει ευκαιρίες για το νησί και τις υποδομές του, στοχεύοντας όχι μόνον στο σήμερα, αλλά και στο μέλλον.
Η πρόεδρος αναφερόμενη σε θέματα χρηματοδοτήσεων και σε εντάξεις έργων, όπως επίσης φωτογραφίζοντας κινήσεις “σωτήριες” για τον χαρακτήρα μελλοντικών έργων στη λιμενολεκάνη της Ερμούπολης, υποστήριξε πως η σημερινή Διοίκηση, μέχρι στιγμής και σε διάστημα 9 μηνών από την έναρξη της τρέχουσας θητείας, έχει μεριμνήσει για την παραγωγή έργου πολύ μεγαλύτερου από το αποτύπωμα της προηγούμενης Διοίκησης σε διάστημα μίας 5ετίας.
Τα συγκεκριμένα λόγια της ίδιας, στάθηκαν αφορμή για την εντονότατη αντίδραση του προηγούμενου προέδρου, Δημήτρη Κοσμά, ο οποίος ενοχλημένος, υπερασπίστηκε το πέρασμά του από την προεδρία του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, απαριθμώντας επιγραμματικά τα δικά του αποτελέσματα.
“Τελικά εμείς μπορούμε να ασκήσουμε διοίκηση”
Συγκεκριμένα, η σημερινή πρόεδρος σχολιάζοντας αρχικά τη στάση της μείζονος αντιπολίτευσης σχετικά με το περιεχόμενο δελτίων Τύπου της κατά το διάστημα του κορωνοϊού και απέναντι στις αναφορές περί ανύπαρκτης Δημοτικής Αρχής, υποστήριξε πως η ίδια θα επιλέξει να απαντήσει μέσω του απολογιστικού έργου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αναφορικά με το πρώτο 9μηνο που έχει διανυθεί.
“Στις αιτιάσεις – αντιπολιτευτικής και μόνον σκοπιμότητας – της μείζονος μειοψηφίας, που είδαν το φως της δημοσιότητας μέσα από δελτία τύπου αυτής, καθ’ όλη τη διάρκεια τoυ lockdown λόγω covid, αχαρακτήριστης φρασεολογίας, περί δήθεν ανυπαρξίας της Δημοτικής Αρχής, προσωπικά θα απαντήσω με τα έργα μας επί 9 μήνες σε ό,τι αφορά στις αρμοδιότητες του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου, που καταδεικνύουν την ενεργή και αποδοτική μας ύπαρξη, αλλά κυρίως αποδεικνύονται πολλαπλάσια των όσων είχαν κάνει οι κατήγοροι μας κατά την 5ετή τους θητεία” σχολίασε σε απόλυτο τόνο η Κανδιώ Μαραγκού, η οποία πρόσθεσε πως, “Είναι σημαντικό δε τα τονιστεί ότι όλα όσα καταφέραμε, τα καταφέραμε με υποστελεχωμένες υπηρεσίες, λόγω των αδειών ειδικού σκοπού, και χάριν της υπερπροσπάθειας πολλών υπαλλήλων”, γιατί όπως υποστήριξε κατηγορηματικά, “τελικά εμείς μπορούμε να ασκήσουμε διοίκηση”.
Προτάσεις στον “Φιλόδημο” για μελέτες ύψους 1,5 εκατ. ευρώ
Τον απολογισμό πεπραγμένων ξεκίνησε η κ. Μαραγκού μιλώντας για τις προσπάθειες σχετικά με την υποβολή προτάσεων στο πρόγραμμα “Φιλόδημος” με στόχο τη λήψη χρηματοδοτήσεων για μελέτες ύψους άνω του 1,5 εκατ. ευρώ. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, οι σχετικές προσπάθειες “έγιναν σε διάστημα 2 μηνών από την ανάληψη των καθηκόντων μας, κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή (28-12-2019), όταν η πρόσκληση ήταν ανοιχτή από τον Απρίλιο 2019”. Μάλιστα, σχολίασε καυστικά πως “φαίνεται ότι το θέμα αυτό δεν σας απασχόλησε καθόλου” απευθυνόμενη στη σημερινή μείζονα μειοψηφία, που υπήρξε η πρώην Δημοτική Αρχή.
Η ίδια εστιάζοντας στην ουσία της ενημέρωσης, μίλησε για μελέτες πολύ σημαντικές, όπως, “για την επέκταση του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα και για την προστασία από τη διάβρωση ακτών στον Φοίνικα, για μελέτες μεταφοράς του λιμένα Master Plan” σχετικά με τις οποίες όπως εκτίμησε, “σύντομα θα έχουμε πολύ καλά νέα αναφορικά με τη χρηματοδότηση των μελετών”, χάρη στις επαφές τις δικές της και του Δημάρχου, Νίκου Λειβαδάρα.
Αντιμετώπιση προβλημάτων και καθημερινότητας
Προχωρώντας στον απολογισμό πεπραγμένων, η ίδια “άνοιξε” - ακολούθως - την ενότητα της αντιμετώπισης προβλημάτων στις χερσαίες και λιμενικές ζώνες του νησιού, καθώς και στα παραλιακά μέτωπα ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ενώ ακόμη μίλησε για παρεμβάσεις και βελτιώσεις όσον αφορά την ασφάλεια των πολιτών στην καθημερινότητά τους.
Πρωτίστως, υπενθύμισε το θέμα της αντιμετώπισης του προβλήματος της σπηλαίωσης που δημιουργήθηκε στον παραλιακό δρόμο του Φοίνικα. Σύμφωνα με όσα τόνισε, “Αντιμετωπίσαμε άμεσα και με απόλυτα νόμιμο τρόπο τη σπηλαίωση στον Φοίνικα δαπανώντας ποσό ύψους 15.000 ευρώ”. Πρόσθεσε ακόμη πως, το πρόβλημα αντιμετωπίσθηκε άμεσα, ακριβώς επειδή το είχε εντοπίσει η σημερινή Διοίκηση και όπως σχολίασε “κάναμε άμεσα σχετική αναμόρφωση στον προϋπολογισμό μας για το συγκεκριμένο έργο”. Θέλησε να συμπληρώσει μάλιστα πως πρόκειται “για μία σπηλαίωση που δεν δημιουργήθηκε από τη μία μέρα στην άλλη” και που όπως υποστήριξε “είχε όλο τον χρόνο η προηγούμενη Διοίκηση να αντιληφθεί τί παρέλαβε” και να προλάβει το μεγάλο πρόβλημα, γλιτώνοντας και το παραπάνω ποσό. Παρομοίως, εξήγησε πως έπραξε η σημερινή Διοίκηση και για τη σπηλαίωση στου Βούλγαρη.
Εκτός των ανωτέρω, η ίδια τόνισε πως προχώρησε η αντικατάσταση φωτιστικών σωμάτων σε Φοίνικα και Ποσειδωνία ενώ σημείωσε πως, συντηρήθηκαν τα φωτιστικά στο καταφύγιο της Ποσειδωνίας. Επιπλέον, για το παραλιακό τμήμα του Αγίου Νικολάου σχολίασε τα εξής: “Συντηρήσαμε και επισκευάσαμε την προβλήτα στον Αγ. Νικόλαο εξασφαλίζοντας δωρεά από ιδιώτη, ο οποίος έφτιαξε και την παραπλήσια κλιμακωτή οδό (15.000 ευρώ). Ακόμη για την περιοχή της Αζολίμνου, γνωστοποίησε πως, “αντιμετωπίσαμε τη σπηλαίωση στον προσήνεμο μώλο ενώ επισκευάστηκε συνολικά αυτός με ποσό ύψος 10.000 ευρώ”. Σχετικά με την παραλία του ίδιου χωριού εξήγησε πως προγραμματίστηκε για το προσεχές διάστημα “η αντικατάσταση φωτιστικών της παραλιακής ζώνης προς το εκκλησάκι” ενώ υπήρξε μέριμνα και “για να ενισχυθεί το τοιχίο αντιστήριξης προς το καταφύγιο Αζολίμνου και να φτιαχτεί και η ράμπα του καταφυγίου”.
Επιπλέον, αναφερόμενη στον Μέγα Γιαλό σημείωσε πως, “αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη το έργο επισκευής του τοιχίου αντιστήριξης του δρόμου, αλλά και της προβλήτας, ενώ αναμένουμε προμήθειες σε παγκάκια και μία χημική τουαλέτα (24.800 ευρώ)”.
Εν συνεχεία, μίλησε για τα “Κύματα” στο Νησάκι της Ερμούπολης, με φόντο τα πλείστα παράπονα πολιτών που είχαν υπάρξει για την εικόνα του. “Έγιναν συντηρήσεις και επισκευές στα Κύματα και σε όλα τα φωτιστικά από τη σχολή Εμποροπλοιάρχων μέχρι το Νησάκι” σχολίασε η ίδια, κάνοντας ξεχωριστή αναφορά παρακάτω και για το θέμα του ακτοκαθαρισμού σε παραλίες. “Έγινε ακτοκαθαρισμός με ειδικό πιστοποιημένο μηχάνημα στις παραλίες Κίνι, Λωτό, Φοίνικα και Βούλγαρη (δώρο Γαλησσά), τις πρώτες μέρες του Ιουνίου (12.000 ευρώ). Επιπλέον, υπενθύμισε πως στο “Καρνάγιο” έγινε αλλαγή φωτιστικών και υπήρξε ετοιμότητα για υποβολή πρότασης στο πρόγραμμα Leader ενώ για το κομμάτι της αξιοποίησης εξοπλισμού που είχε στις αποθήκες του το Λιμενικό Ταμείο Σύρου, η κ. Μαραγκού πρόσθεσε πως, “Αξιοποιήσαμε “στιβαγμένες” - στην αποθήκη - προμήθειες χρόνων όπως για π.χ. σε pillars”, ενώ σύμφωνα με όσα γνωστοποίησε ακόμη, το Λιμενικό Ταμείο μερίμνησε για τοποθέτηση ομπρελών και δεστρών, όπου κρίθηκε απαραίτητο.
Εξασφάλιση μελέτης για Άγιο Νικόλαο και χρηματοδότησης για Κίνι
Η ίδια παρακάτω στον απολογισμό της αναφέρθηκε στο σοβαρό θέμα της διάβρωσης των ακτών στην περιοχή του Αγίου Νικολάου (Αστέρια). Σύμφωνα με όσα ανέφερε, μέσα σε αυτό το διάστημα “εξασφαλίσαμε μελέτες προστασίας από τη διάβρωση των ακτών, με δωρεά από ιδιώτη” προκειμένου όπως υπογράμμισε “να είμαστε έτοιμοι όταν ανοίξει το νέο ΕΣΠΑ” για την ανάπτυξη έργου.
Πέραν των ανωτέρω, σημαντική υπήρξε και η αναφορά της στο θέμα της ανάπλασης του μώλου του Κινίου, έργο για το οποίο απαιτήθηκε χρηματοδότηση όπως εξήγησε κατηγορηματικά. “Εξασφαλίσαμε χρηματοδότηση (ΠΔΕ) για το έργο της ανάπλασης του μώλου του Κινίου γιατί μπορεί εσείς να το υποσχεθήκατε προεκλογικά για το Πάσχα του 2020 - γιατί στις υποσχέσεις καλά τα πάτε -, ωστόσο, η έγκριση της μελέτης ήρθε μόλις το Νοέμβριο του 2019, και αν εμείς το Δεκέμβριο 2019 δεν τρέχαμε να υποβάλλουμε τεχνικά δελτία για χρηματοδότηση, είναι βέβαιο ότι αυτό το έργο δεν θα μπορούσαμε να το κάνουμε φέτος, λόγω των μειωμένων εσόδων εξαιτίας της πανδημίας (60.000ευρώ)”.
Κυκλοφοριακές ρυθμίσεις σε kiss and ride και στη μαρίνα Φοίνικα
Στρέφοντας την ενημέρωσή της στο κομμάτι της λήψης αποφάσεων για κυκλοφοριακά μέτρα στην Ερμούπολη και στον Φοίνικα, η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, υποστήριξε πρωτίστως, πως, “τολμήσαμε να βάλουμε τάξη στο χώρο του kiss and ride και στην άναρχη στάθμευση”. Ειδικότερα, όπως εξήγησε, “Τα επαγγελματικά οχήματα θα εξυπηρετούνται 45 λεπτά πριν και μετά τον απόπλου και όλη την υπόλοιπη μέρα ο χώρος θα είναι ανοιχτός σε όλους τους πολίτες για 40 λεπτά στάθμευση. Με αυτόν τον τρόπο θα εξυπηρετούνται περί τα 40 ΙΧ/ώρα”.
Πρόκειται για μία προσπάθεια που όπως ανέφερε στοχεύει “στο να αυξήσουμε τις λιγοστές θέσεις στάθμευσης στο λιμάνι, στο να υπάρχει πιο δίκαιη εναλλαγή των θέσεων μεταξύ των πολιτών, στο να κάνουμε περισσότερο προσβάσιμη την πόλη στους επισκέπτες της και να τονώσουμε την τοπική αγορά”.
Επιπλέον, για το καταφύγιο του Φοίνικα σημείωσε πως, “με γνώμονα πρώτα την ασφάλεια και δευτερευόντως το σεβασμό προς τους ταξιδιώτες που προσεγγίζουν το καταφύγιο του Φοίνικα, τολμήσαμε να επιδιώξουμε την εφαρμογή του νόμου που απαγορεύει την πρόσβαση αυτοκινήτων στα κρηπιδώματα”. Ως εκ τούτου, κατέστησε σαφές πως, “στο επόμενο ΔΣ θα φέρουμε προς έγκριση σχετική μελέτη έργου γι’ αυτό, με την οποία θα καθοριστούν θέσεις στάθμευσης, θα οριοθετηθεί με κολωνάκια ο χώρος και θα εξασφαλιστεί ευχερής πρόσβαση στους πεζούς”.
Σύμβουλος κρουαζιέρας και σύστημα εισόδου – εξόδου Σένγκεν
Σε δύο ακόμη σημαντικές εξελίξεις αναφέρθηκε η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου αναφορικά με το λιμάνι της Ερμούπολης. Ειδικότερα, μίλησε για την απόφαση πρόσληψης συμβούλου κρουαζιέρας, λέγοντας πως “την ερχόμενη εβδομάδα θα υπογραφεί σύμβαση με την Αναπτυξιακή Εταιρεία του Επιμελητηρίου Κυκλάδων, για την παροχή συμβουλευτικής υποστήριξης σε θέματα ανάπτυξης της διεθνούς κρουαζιέρας στο λιμάνι της Ερμούπολης”, γνωστοποιώντας μάλιστα και την επαφή με τη Διεθνή Ένωση Εταιρειών Κρουαζιέρας (CLIA). “Στόχος είναι να διεκδικήσουμε πλοία πολυτελούς κρουαζιέρας, αλλά και κρουαζιερόπλοια μεγάλης χωρητικότητας, που θα μπορούν να προσεγγίζουν το λιμάνι με τη βοήθεια pontoons, αλλά και να αυξήσουμε τη συχνότητα των προσεγγίσεων” δήλωσε κατηγορηματικά στη διάρκεια της συνεδρίασης, λέγοντας μάλιστα πως το λιμάνι της Ερμούπολης θα πρέπει να προσαρμοστεί και στις κατευθύνσεις που θα δοθούν μέσω των υγειονομικών πρωτοκόλλων.
Σε συνέχεια των ανωτέρω, η κ. Μαραγκού υπενθύμισε πως σύμφωνα με τον νέο Ευρωπαϊκό κανονισμό του 2017, η Ελλάδα ως μέλος της Ευρωπαϊκής Ένωσης είναι υποχρεωμένη να εφαρμόσει το πρώτο εξάμηνο του 2021 δοκιμαστικά και μόνιμα από το 2022 νέο σύστημα εισόδου – εξόδου Σένγκεν και στις χαρακτηρισμένες θαλάσσιες πύλες εισόδου – εξόδου Σένγκεν.
Ως εκ τούτου, επανέλαβε πως θα διαμορφωθεί ένα terminal στη λιμενική ζώνη της Ερμούπολης, θέμα για το οποίο το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει αναπτύξει σχετική συνεργασία με σύμβουλο.
Χωροθέτηση και δημοπράτηση μαρίνας Λαζαρέτων. Νέο λιμάνι με 5 θέσεις πρόσδεσης πλοίων
Σε δύο πολύ σοβαρές υποθέσεις αναφέρθηκε παρακάτω η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου οι οποίες αφορούν στην πολυσυζητημένη μαρίνα των Λαζαρέτων και στην έγκριση του master plan.
“Έχουμε ήδη υπογράψει σύμβαση για την επαναχωροθέτηση της μαρίνας, ώστε αμέσως μετά να προβούμε σε ανοιχτό διαγωνισμό για την εξεύρεση αναδόχου για την εκμετάλλευσή της, με πολλαπλά οφέλη για το ΔΛΤΣ και για το νησί. Υπάρχει ήδη ενδιαφέρον, γι’ αυτό και πρέπει να μην χάσουμε άλλο χρόνο” ανέφερε η κ. Μαραγκού, λέγοντας μάλιστα πως, σε προ ημερών συνάντησή της με τον σύμβουλο του Υπουργού Τουρισμού, κ. Βασιλάκη, “τονίστηκε και από μέρους του η ανάγκη επιτάχυνσης των διαδικασιών”.
Επιπλέον, θέλησε να γνωστοποιήσει πως, μετά από σχετική συνάντηση με στελέχη του Υπουργείου Τουρισμού, τον προηγούμενο μήνα, “καταφέραμε επιτέλους να ξεμπλοκάρουμε το πρόβλημα που είχε προκύψει με τη χωροθέτηση της μαρίνας, σε σχέση με το master plan, λύνοντας ένα χρόνιο πρόβλημα και πετυχαίνοντας δύο πολύ σημαντικούς στόχους (χωροθέτηση μαρίνας – νέο λιμάνι με 5 θέσεις πρόσδεσης πλοίων – αντί 2), από τους οποίους στόχους εσείς είχατε παραιτηθεί” σχολίασε καυστικά απευθυνόμενη στην προηγούμενη Διοίκηση.
Μάλιστα συνέχισε σε κριτικό τόνο, υποστηρίζοντας τα εξής: “Ευτυχώς, που αναλάβαμε τη διοίκηση, ευτυχώς που δεν ενδώσαμε σε πιέσεις – παραινέσεις για άμεση έγκριση του master plan έτσι όπως το είχατε υποβάλλει, ενός master plan που θα κατέστρεφε και τη μαρίνα και το νέο λιμάνι, που μολονότι θα κόστιζε 36.000.000 ευρώ, θα είχε 2 μόνο θέσεις ελλιμενισμού, δηλαδή λιγότερες από όσες έχει το νυν λιμάνι”.
Άμεσα δύο σημαντικά έργα στη Σύρο
Άμεσα θα προχωρήσει η υλοποίηση δύο ακόμη σημαντικών έργων και μάλιστα μετά το καλοκαίρι, όπως πρόσθεσε η πρόεδρος, μιλώντας για το εμπορικό κρηπίδωμα στο Καρνάγιο και την ανάπλαση της προβλήτας των κρουαζιερόπλοιων. “Μετά το καλοκαίρι, τον Σεπτέμβρη θα είμαστε έτοιμοι να συμβασιοποιήσουμε” ανέφερε η κ. Μαραγκού, ευχαριστώντας τους υπαλλήλους του Λιμενικού Ταμείου Σύρου για τον συνεχή και καθημερινό αγώνα τους.
Τέλος, κατόπιν των ανωτέρω, η κ. Μαραγκού αναφέρθηκε και στο θέμα της χάραξης των χερσαίων ζωνών. Σύμφωνα με όσα υποστήριξε, “Εάν είχε γίνει χάραξη, δεν θα αντιμετωπίζαμε το πρόβλημα με το ναυάγιο της Κέας, διότι θα ήταν ξεκάθαρο από τη χάραξη ότι η αρμοδιότητά μας δεν επεκτείνεται έξω από το λιμάνι”. Παρόλα αυτά εξήγησε πως το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έπραξε ως όφειλε για το νησί της Κέας, προκειμένου να προστατευθεί και το θαλάσσιο περιβάλλον.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Προγραμματισμός και βάσεις για λιμενικές υποδομές
20 Ιουλ. 2023 - 6:19 - Πλωτές εξέδρες στο λιμανάκι του Φοίνικα
16 Φεβ. 2023 - 6:20 - “Δεν παραλάβαμε καμία έτοιμη μελέτη”
14 Δεκ. 2022 - 6:20 - Αποδόμησε την κριτική “λάσπης” για τις απευθείας αναθέσεις
14 Σεπ. 2022 - 6:20 - Αντιμετώπιση και λύση στο πρόβλημα της διάβρωσης
10 Μαρ. 2022 - 6:19