Ελάχιστες οι ενέργειες, πέραν από την εξεύρεση περισσότερων χώρων στάθμευσης, για την αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού χάους που επικρατεί κυρίως τους θερινούς μήνες τόσο στην Ερμούπολη, όσο και στα χωριά της Σύρου

Αισθητό και φέτος το «αγκάθι» του κυκλοφοριακού

Αποτυχία μέτρων διαχρονικά λόγω κακής οδηγικής κουλτούρας των πολιτών και έλλειψης Δημοτικής Αστυνομίας σύμφωνα με τον Αντιδήμαρχο Τεχνικών Υπηρεσιών του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης

Παραμένει ο μόνιμος… «βραχνάς» του κυκλοφοριακού στην Ερμούπολη, αλλά και στα χωριά της Σύρου, καθώς η έλλειψη αστυνόμευσης, σε συνδυασμό με την κακή οδική συμπεριφορά μίας μεγάλης μερίδας των οδηγών, οδηγεί σχεδόν κάθε μέτρο σε αδιέξοδο, σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, Μ. Αληφραγκή.

Κυκλοφοριακό κομφούζιο, χώροι στάθμευσης που σχεδόν δεν χρησιμοποιούνται, αγνόηση της δωρεάν δημοτικής συγκοινωνίας και κυρίως εκατοντάδες παράνομα παρκαρισμένα οχήματα, «ζωγραφίζουν» την εικόνα της κυκλοφοριακής κατάστασης στο νησί της Σύρου.

Απαντήσεις, αναφορικά με τις ενέργειες από πλευράς του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, για την αντιμετώπιση των σοβαρών προβλημάτων, που παρατηρούνται στο κυκλοφοριακό, τόσο εντός του ιστορικού κέντρου, όσο και σε όλο το εύρος του Δήμου, κλήθηκε να δώσει ο αρμόδιος για τα κυκλοφοριακά ζητήματα, Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, κ. Μηνάς Αληφραγής.

Σύμφωνα με τον ίδιο, το κυριότερο «αγκάθι» που έχει να αντιμετωπίσει, όχι μόνο η παρούσα, αλλά και κάθε δημοτική αρχή στο νησί της Σύρου, είναι η οδηγική κουλτούρα των πολιτών, καθώς κάθε επιχειρούμενη λύση βρίσκει εμπόδιο στη σταθερή στάση των οδηγών να αγνοούν τα όποια μέτρα, προκειμένου να εξυπηρετηθούν.

Από την άλλη πλευρά, ο Αντιδήμαρχος υποστήριξε ότι τεράστιο «όπλο» για την καταπολέμηση των φαινομένων αυτών θα ήταν η ύπαρξη δημοτικής αστυνομίας, κάτι, που η προηγούμενη δημοτική αρχή, δοθείσης της ευκαιρίας, δεν το έπραξε και που η νυν διοίκηση πιέζει έντονα, ώστε να δοθεί εκ νέου η δυνατότητα στελέχωσης της συγκεκριμένης υπηρεσίας.

Όσον αφορά δε στους χώρους στάθμευσης, ο κ. Αληφραγκής αναφέρθηκε στις ενέργειες που έχουν γίνει από πλευράς της δημοτικής αρχής για απόκτηση και αξιοποίηση περισσότερων ακόμη οικοπέδων, αλλά και για τη συντήρηση και ανάπτυξη των υφιστάμενων.

Αποτυχία όλων των έως σήμερα δημοτικών αρχών στην αντιμετώπιση του προβλήματος

Εισαγωγικά, ο Αντιδήμαρχος παραδέχτηκε, πως τόσο οι προηγούμενες, όσο και η σημερινή δημοτική αρχή, έχουν αποτύχει στην αποτελεσματική αντιμετώπιση των ζητημάτων του κυκλοφοριακού στη Σύρο.

«Το κυκλοφοριακό είναι ένα θέμα το οποίο έχει απασχολήσει διαχρονικά όλες τις δημοτικές αρχές και μπορώ να πω, ότι έχουν αποτύχει όλες οι δημοτικές αρχές, συμπεριλαμβανομένης και της δικής μας. Είναι ένα θέμα, που εμείς ως δημοτική αρχή μπορούμε να κάνουμε την αυτοκριτική μας, ότι από την ανάληψη των καθηκόντων μας έως σήμερα δεν έχουμε καταφέρει πολλά πράγματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Εξέφρασε όμως την άποψη, ότι «το πρόβλημα δεν οφείλεται μόνο στο όραμα κάθε δημοτικής αρχής και στα όποια μέτρα λαμβάνονται, αλλά οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στην κουλτούρα, στη συμπεριφορά των οδηγών. Έχουμε μάθει όλοι μας – δεν βγάζω ούτε τον εαυτό μου απ’ έξω – να παρκάρουμε ακριβώς έξω από το καφέ που θέλουμε να επισκεφτούμε, έξω ακριβώς από το μαγαζί στο οποίο θέλουμε να ψωνίσουμε, μπροστά από την παραλία που θέλουμε να επισκεφτούμε και αυτό δημιουργεί πρόβλημα σε μία πόλη με στενούς δρόμους, ένα κέντρο με δύο λόφους – τρεις αν βάλουμε και τον λόφο των Καμινίων – γύρω του, χωρίς διαθέσιμους μεγάλους χώρους στάθμευσης μέσα, όπως γίνεται για παράδειγμα σε άλλες πόλεις, πεδινές. Προσωπικά, δε θα έλεγα ότι το πρόβλημα της Ερμούπολης και της Σύρου γενικότερα είναι το κυκλοφοριακό, αλλά το ζήτημα της στάθμευσης. Αν εξαιρέσουμε κάποια φαινόμενα, όπως είναι οι ώρες αιχμής στη διασταύρωση του Αξού και στη διασταύρωση των Λυκείων, το βασικό πρόβλημα είναι αυτό του πάρκινγκ».

Όπως υπογράμμισε «καμία δημοτική αρχή, όσα μέτρα κι αν λάβει δεν θα πετύχει, αν δεν αλλάξει η οδηγική κουλτούρα των πολιτών, προκειμένου να σεβαστούν αυτά τα μέτρα», αναφέροντας ότι «έχουν “καταργηθεί” πεζόδρομοι, έχουν “καταργηθεί” πεζοδρόμια λόγω ανυπακοής στα στοιχειώδη κυκλοφοριακά μέτρα, ενώ έχουμε αναγκαστεί να τοποθετήσουμε εκατοντάδες κολονάκια για να σταματήσει η παράνομη στάθμευση και όλα αυτά, διότι δεν μπορούμε να εφαρμόσουμε τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας».

Εντονότατη η ανάγκη για επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας

Ο Αντιδήμαρχος επεσήμανε, ότι, κατά τη δική του άποψη, μόνο με την επανασύσταση της υπηρεσίας της Δημοτικής Αστυνομίας, τη διενέργεια συνεχών ελέγχων, αλλά και τη διασφάλιση της τιμωρίας των παραβατών, πρόκειται να δοθεί ουσιαστική λύση στο ζήτημα.

Μάλιστα άσκησε και κριτική στην προηγούμενη δημοτική αρχή, σχετικά με το γεγονός ότι όταν δόθηκε η ευκαιρία από το Υπουργείο Εσωτερικών, για την επανασύσταση της συγκεκριμένης υπηρεσίας από τους Δήμους που το επιθυμούσαν, δεν προέβη σε σχετικές ενέργειες. «Πιστεύω ότι ήταν μεγάλη αστοχία της προηγούμενης δημοτικής αρχής η μη επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας. Όσο υπήρχε η Δημοτική Αστυνομία – χωρίς, βέβαια, να λύνεται το πρόβλημα στο 100% - υπήρχε μία τάξη, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την Ερμούπολη».

«Η χρησιμότητα της Δημοτικής Αστυνομίας δεν είναι μόνο σχετικά με την παράνομη στάθμευση. Η Δημοτική Αστυνομία ελέγχει το παραεμπόριο, τις παράνομες οικοδομές, τις παράνομες καταλήψεις χώρων, που όλα αυτά τα έχει επιφορτιστεί τώρα η Αστυνομία», επισημαίνει.

Παρά το γεγονός ότι η ευθύνη για την αστυνόμευση και τον έλεγχο των παράνομα παρκαρισμένων οχημάτων, όπως και κάθε άλλης παράβασης στο πλαίσιο των κυκλοφοριακών μέτρων, βαρύνει την Ελληνική Αστυνομία, ο κ. Αληφραγκής εξήγησε, ότι από πλευράς της ΕΛΑΣ έχει δηλωθεί, ότι υπάρχει έλλειψη προσωπικού και ότι δεν είναι δυνατή η συνεχής εποπτεία αναφορικά με την τήρηση του ΚΟΚ. Αντίστοιχες ελλείψεις στο στελεχιακό δυναμικό, φαίνεται να αντιμετωπίζει και το Λιμενικό Σώμα. Σύμφωνα με τα όσα ανέφερε, από τη δημοτική αρχή δεν έχουν γίνει οχλήσεις προς το Υπουργείο, ωστόσο υπάρχει σχεδόν καθημερινή επαφή με τους επικεφαλής των Αρχών στο νησί, οι οποίοι από την πλευρά τους έχουν προχωρήσει σε αναφορά των ζητημάτων υποστελέχωσης προς τα Αρχηγεία, χαιρετίζοντας την αγαστή συνεργασία από πλευράς των Αρχών, αλλά και της άμεσης ανταπόκρισής τους όπου έχει απαιτηθεί.

Όπως ενημέρωσε, η νυν δημοτική αρχή έχει προβεί σε όλες τις διαθέσιμες ενέργειες, προκειμένου να επιτραπεί η σύσταση Δημοτικής Αστυνομίας. Βέβαια, σύμφωνα με τον ίδιο «δεν είναι θέμα απόφασης του Δήμου. Αν ήταν θέμα του Δήμου, θα είχαμε επανασυστήσει την υπηρεσία από τις πρώτες μέρες που αναλάβαμε. Είναι θέμα της κεντρικής κυβέρνησης και ασκούμε πιέσεις σε αυτή την κατεύθυνση».

Ωστόσο, όπως επεσήμανε, «στον δημοτικό προϋπολογισμό υπάρχουν ήδη τα χρήματα για την πρόσληψη τεσσάρων δημοτικών αστυνομικών, διότι υπάρχουν κάποιες διαβεβαιώσεις σε κεντρικό επίπεδο, ότι κάποια στιγμή θα ανοίξουν θέσεις για τη Δημοτική Αστυνομία. Αυτό βέβαια είναι κάτι που δεν γνωρίζουμε αν θα γίνει φέτος, του χρόνου, ή σε δύο ή τρία χρόνια».

Δημοτική συγκοινωνία δωρεάν, αλλά αναξιοποίητη

Κατά την εποχή της πανδημίας, η επιλογή των μέσων μαζικής μεταφοράς για τη μετακίνηση των πολιτών κατέστη δυσκολότερη, ωστόσο όπως σημείωσε ο κ. Αληφραγκής, οι πολίτες του νησιού σε ένα μεγάλο βαθμό αγνοούν τη δημοτική συγκοινωνία, ανεξάρτητα από την πανδημία.

«Ήδη από την εποχή του Γιάννη Δεκαβάλλα βρίσκονται στη διάθεση των πολιτών δωρεάν τα δημοτικά λεωφορεία για τη μετακίνηση εντός του ιστού της πόλης. Δωρεάν συγκοινωνία, που μάλιστα αποτελεί και ένα πολύ μεγάλο κόστος για το Δήμο Σύρου – Ερμούπολης, αλλά διατηρείται με στόχο οι πολίτες να έχουν τη δυνατότητα να αφήνουν τα Ι.Χ. τους στους περιφερειακούς χώρους στάθμευσης και να μετακινούνται εντός της πόλης μέσω αυτής. Παρ’ όλα αυτά, ούτε αυτό γίνεται».

Σχετικά με το αν η δημοτική αρχή έχει εξετάσει κάποιο σενάριο, στο πλαίσιο του οποίου ενδεχομένως επιβληθεί αντίτιμο για τη χρήση του mini bus, ο ίδιος τόνισε, ότι η επιβολή αντιτίμου, θα λειτουργήσει, κατά την άποψή του, περισσότερο αποτρεπτικά στη χρήση των λεωφορείων από τους πολίτες. «Εδώ δεν το επιλέγει ο πολίτης για τη μετακίνησή του τώρα, που είναι δωρεάν. Φανταστείτε να επιβληθεί και εισιτήριο», σχολίασε.

Από την άλλη πλευρά, ωστόσο, δεν απέκλεισε ένα τέτοιο ενδεχόμενο, όχι όμως ως μέτρο υπέρ της χρήσης των mini bus, αλλά ως τρόπο, προκειμένου ο Δήμος Σύρου – Ερμούπολης να ανταπεξέλθει στις δαπάνες συντήρησης της δημοτικής συγκοινωνίας, σε περίπτωση που η οικονομική δυσπραγία του Δήμου αυξηθεί, λόγω της συνεχιζόμενης – και εντεινόμενης λόγω πανδημίας – κρίσης. Ο ίδιος αναφέρθηκε στο τεράστιο ετήσιο κόστος της υπηρεσίας αυτής προς τους πολίτες, που ξεπερνά τα 400.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της έκπτωσης που επιτεύχθηκε στον τελευταίο διαγωνισμό για την ανάθεσή της.

«Ο μόνος λόγος για τον οποίο θα σκεφτόμασταν να βάλουμε κάποιο αντίτιμο για τη χρήση της δημοτικής συγκοινωνίας, θα ήταν για λόγους οικονομικούς καθαρά, για να συνεχίσουμε να έχουμε δημοτική συγκοινωνία στην Ερμούπολη», είπε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας ότι είναι ένα σενάριο που εξετάζεται και θα προωθηθεί αν και μόνο αν ο Δήμος αδυνατεί να ανταπεξέλθει στο κόστος της υπηρεσίας, όπως διαβεβαίωσε.

Πολλαπλά προβληματική μία συνολική πεζοδρόμηση του κέντρου της Ερμούπολης

Δεδομένου, ότι πολλές φορές έχει «πέσει στο τραπέζι» το ενδεχόμενο πλήρους πεζοδρόμησης του ιστορικού κέντρου της Ερμούπολης και με την εμπειρία που έχει αποκομιστεί από την εφαρμογή μίας μορφής αυτής της λύσης από την προηγούμενη δημοτική αρχή, το καλοκαίρι του 2015, ο Αντιδήμαρχος κλήθηκε να απαντήσει, αν η νυν δημοτική αρχή έχει εξετάσει πιθανά σενάρια για την πεζοδρόμηση κάποιων τμημάτων του κέντρου.

Όπως υποστήριξε ο κ. Αληφραγκής, «το κλείσιμο της πόλης το είχαμε ζήσει το 2015 επί διοίκησης του κ. Γιώργου Μαραγκού και τότε κρίθηκε παράνομο και αντισυνταγματικό, διότι δεν γίνεται να μην έχουν πρόσβαση στο κέντρο της πόλης οι μόνιμοι κάτοικοι. Μετά από αγώνες – συμμετείχα κι εγώ στην Επιτροπή αυτή, ως ενεργός πολίτης και κάτοικος Ερμούπολης – και καταφέραμε να επιτρέψουμε την πρόσβαση στα σπίτια μας, τουλάχιστον περιφερειακά, μέσω Δηλίου. Από την άλλη πλευρά, θυμόμαστε όλοι το “μπάχαλο” που είχε δημιουργηθεί κοντά στα σημεία που είχε κλείσει η πόλη. Εγώ θυμάμαι χαρακτηριστικά, από το μνημείο της Εθνικής Αντίστασης έως και το ΙΚΑ – μπορεί και έως τον Ταρσανά– είχαμε παρκαρισμένα αυτοκίνητα και μηχανάκια. Αυτή, λοιπόν, δεν είναι λύση για την αποσυμφόρηση της πόλης».

Παράλληλα, σημείωσε, ότι αυτή τη στιγμή η Ερμούπολη έχει ένα αρκετά μεγάλο τμήμα της πεζοδρομημένο, με τους ευρείς χώρους κίνησης για πεζούς που παρέχει το αναπλασμένο τμήμα του λιμανιού, αλλά και με την πεζοδρόμηση των οδών Θυμάτων Σπερχειού και Πρωτοπαπαδάκη. Επιπλέον, προωθείται προς εφαρμογή φέτος το καλοκαίρι και η πεζοδρόμηση του τμήματος της οδού Σταματίου Πρωίου, από τη διασταύρωση με την οδό Ελ. Βενιζέλου (πρώην Ερμού), έως τη διασταύρωση με την οδό Κέας. Πεζοδρομημένη είναι και η οδός Χίου (αγορά), ενώ διαθέσιμη για περιπάτους είναι και η πλατεία Μιαούλη, ενώ ταυτόχρονα υπάρχουν σχεδόν σε όλο το εύρος της πόλης αρκετά ευρύχωρα πεζοδρόμια για την απρόσκοπτη κίνηση των ανθρώπων που επιλέγουν να περπατήσουν στο κέντρο. «Υπάρχουν αρκετοί χώροι όπου μπορεί με άνεση και ευκολία να κινηθεί ο πεζός», επισημαίνει.

Όσον αφορά δε στο πρόβλημα που έχει δημιουργήσει η προσωρινή δημιουργία πιάτσας των ταξί επί της πλατείας Μιαούλη, δρομολογείται η μετακίνησή τους στις χωροθετημένες θέσεις, όταν δοθεί το «πράσινο φως» από το Υπουργείο Ναυτιλίας, η έγκριση από το οποίο φαίνεται να έχει καθυστερήσει την διαδικασία μετακίνησης της πιάτσας. Σύμφωνα με τον κ. Αληφραγκή, το ζήτημα αναμένεται να επιλυθεί στο επόμενο διάστημα, ενώ επίκειται και συνάντηση με τον Υπουργό Ναυτιλίας & Νησιωτικής Πολιτικής, κ. Γιάννη Πλακιωτάκη, όπου το ζήτημα θα τεθεί ξανά, προκειμένου να επισπευστεί.

«Για εμένα δεν αποτελεί λύση το κλείσιμο της πόλης. Αυτή είναι η προσωπική μου άποψη. Δημιουργεί πολλά περισσότερα προβλήματα απ’ όσα λύνει», υπογραμμίζει ο κ. Αληφραγκής «και βάσει της εμπειρίας αυτής το θεωρώ αποτυχημένο αυτό το μέτρο. Δημιούργησε ένα απέραντο άναρχο πάρκινγκ περιφερειακά του κέντρου», κατέληξε.

Άναρχη στάθμευση και στα χωριά

Το γεγονός, ότι για το πρόβλημα της κυκλοφοριακής συμφόρησης, που προκαλεί σοβαρά ζητήματα ασφαλείας, τόσο για ατυχήματα, όσο και σε περιπτώσεις έκτακτης ανάγκης, δεν ευθύνεται ο τόσο ο κυκλοφοριακός φόρτος, όσο η ασυνείδητη συμπεριφορά οδηγών, σχολίασε ο Αντιδήμαρχος, αναφερόμενος ενδεικτικά στην παρεμπόδιση της διέλευσης του πυροσβεστικού οχήματος στον παραλιακό δρόμο της Βάρης, λόγω των παράνομα παρκαρισμένων οχημάτων επί του δρόμου.

Όπως σημείωσε ο κ. Αληφραγκής, η δημοτική αρχή έχει εξασφαλίσει ένα ιδιαίτερα ευρύχωρο πάρκινγκ, το οποίο ωστόσο κατά τη διάρκεια του συμβάντος, ήταν σχεδόν άδειο. Παράλληλα, σε προηγούμενες ενέργειες της δημοτικής αρχής, όπως το να τοποθετήσει εύκαμπτα κολονάκια επί των κίτρινων απαγορευτικών διαγραμμίσεων, έπεσαν στο κενό, καθώς οι οδηγοί επέλεγαν να σταθμεύουν πάνω στα κολονάκια αυτά, καταστρέφοντάς τα επανειλημμένως.

Αντίστοιχη κατάσταση, όπως εξήγησε, επικρατεί και στην παραλιακή οδό του Φοίνικα, όπου παρατηρείται το ίδιο ακριβώς φαινόμενο, η δημοτική αρχή να τοποθετεί κολονάκια για τον περιορισμό της παράνομης στάθμευσης και τα οχήματα να «πατούν» επάνω τους, αγνοώντας τα μέτρα επιδεικτικά. Φέτος, μάλιστα, κατόπιν αιτήματος της Τοπικής Κοινότητας τοποθετήθηκαν εκ νέου κολονάκια που είχαν καταστραφεί τους προηγούμενους μήνες.

Ο Αντιδήμαρχος υπογράμμισε, ότι τόσο στο κέντρο της Ερμούπολης, όσο και σε όλα τα χωριά και κυρίως σε όσα συγκεντρώνεται η κίνηση ντόπιων και επισκεπτών το καλοκαίρι, παρατηρείται το ίδιο φαινόμενο, ενώ ταυτόχρονα, διαθέσιμοι χώροι στάθμευσης σε ιδιαίτερα κοντινές αποστάσεις από τις παραλίες, παραμένουν, πολλές φορές, σχεδόν πλήρως ανεκμετάλλευτοι.

Περισσότεροι χώροι στάθμευσης

Σύμφωνα με τον αρμόδιο Αντιδήμαρχο η δημοτική αρχή, προκειμένου να διευκολύνει την χρήση ενδεδειγμένων χώρων για τη στάθμευση των οχημάτων, τόσο στο κέντρο της Ερμούπολης, όσο και στα χωριά, προχωρά σε εξασφάλιση περισσότερων πάρκινγκ.

Όπως ενημέρωσε, προχωρά η μίσθωση ενός ακόμη οικοπέδου στην Δόξα, ώστε να εξυπηρετηθεί ακόμη περισσότερο η στάθμευση πλησίον του κέντρου της Ερμούπολης, ενώ ο Δήμος βρίσκεται σε διαδικασία εξαγοράς οικοπέδων, που θα αξιοποιηθούν ως χώροι στάθμευσης, στον Φοίνικα και στο Κίνι. Μάλιστα, σε ό,τι αφορά στον χώρο του Κινίου, οι διαδικασίες δεν αποκλείεται να ολοκληρωθούν και έως το φθινόπωρο του τρέχοντος έτους. Επιπλέον, έχει ολοκληρωθεί η διαμόρφωση του χώρου στάθμευσης στον Άγιο Κωνσταντίνο, που δίνει λύση στη στάθμευση των οδηγών που επιθυμούν να επισκεφτούν τα καταστήματα της Ηρώων Πολυτεχνείου και όχι μόνο. Παράλληλα, για τη σεζόν του 2021, ο Δήμος έχει προχωρήσει στη μίσθωση των χώρων, που μισθώνει σχεδόν κάθε χρόνο, τουλάχιστον σε ό,τι αφορά την εξυπηρέτηση των επισκεπτών των παραλιακών οικισμών της Σύρου.

Ειδικότερα για τον χώρο στάθμευσης της Βάρης, ο κ. Αληφραγκής ενημέρωσε, ότι σε συνεννόηση με τους επιχειρηματίες της περιοχής έχει γίνει περαιτέρω διαμόρφωση του χώρου, ενώ τις επόμενες ημέρες θα στρωθεί και με χαλίκι, ώστε να γίνει ακόμη πιο φιλόξενος για τους οδηγούς που επιθυμούν να σταθμεύσουν τα οχήματά τους.

Παρ’ όλα αυτά ο Αντιδήμαρχος επανήλθε στο ζήτημα της ορθής χρήσης των χώρων αυτών, τονίζοντας, πως η πρόθεση της κάθε δημοτικής αρχής να εμπλουτίσει τους διαθέσιμους χώρους στάθμευσης δεν αποτελεί λύση για το πρόβλημα, αν οι πολίτες επιμένουν να μην τους χρησιμοποιούν και αντίθετα να σταθμεύουν τα οχήματά τους άναρχα και παράνομα, προκειμένου να βρίσκονται πιο κοντά στον προορισμό τους.

Διαφαινόμενες λύσεις

Κλείνοντας, ο Αντιδήμαρχος υπογράμμισε, ότι κύριο στοιχείο που θα βοηθήσει στην αντιμετώπιση του «αγκαθιού» της παράνομης στάθμευσης είναι η επανασύσταση της Δημοτικής Αστυνομίας και ο συνεχής έλεγχος σε καθημερινή βάση, που θα λειτουργεί αποτρεπτικά προς τους παραβάτες.

Επιπλέον, ανέφερε, ότι ευεργετικά θα λειτουργήσει μακροπρόθεσμα επίσης και η αποκατάσταση του δρόμου στο ύψος του Βούρλη, καθώς τα mini bus θα μπορούν να κινούνται έως τους χώρους στάθμευσης της Δόξας, δίνοντας ένα δυνατό κίνητρο στους οδηγούς να σταθμεύουν εκεί και όχι στο κέντρο της πόλης.

Σημείωσε, ότι κρίνει απόλυτα θετικά την απόφαση του Λιμενικού Ταμείου Σύρου να επιβάλλει ελεγχόμενη στάθμευση στο Νησάκι, καθώς θα λειτουργήσει ευεργετικά για την ανακύκλωση των σταθμευμένων οχημάτων, σε αντίθεση με τη σημερινή κατάσταση, ενώ δήλωσε πως δεν θα ήταν αρνητικός σε ένα μέτρο τύπου κάρτες «ξυστό» όπως είχε επιβληθεί παλαιότερα, στο πλαίσιο του οποίοι οι οδηγοί θα μπορούν να προμηθεύονται κάρτες και να πληρώνουν ανάλογα με τον χρόνο που σταθμεύουν.

Επιπρόσθετα, υπενθύμισε ότι προωθείται η μέχρι πρότινος «παγωμένη» μελέτη του Σχεδίου Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας, η οποία επίσης θα δώσει βιώσιμες λύσεις αναφορικά με το κυκλοφοριακό.

Τέλος, ο Αντιδήμαρχος, κ. Αληφραγκής, απηύθυνε έκκληση προς τους πολίτες, ειδικά για την καλοκαιρινή περίοδο, να σεβαστούν τα κυκλοφοριακά μέτρα και τον ΚΟΚ, προκειμένου να γίνει ασφαλής και… υποφερτή, η μετακίνηση, τόσο στο κέντρο της Ερμούπολης, όσο και στα χωριά.