Αόριστος ο χρόνος κατά τον οποίον θα είναι εφικτή η μεταφορά της πιάτσας από την πλατεία Μιαούλη στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης

Το master plan προϋπόθεση για τη νέα αφετηρία των ταξί

Επαφές του Δήμου και του Λιμενικού Ταμείου Σύρου με το Υπουργείο Ναυτιλίας για να “τρέξουν” υποθέσεις της Σύρου

Η έγκριση του master plan του λιμένα Ερμούπολης αποτελεί την απαραίτητη προϋπόθεση για την μεταφορά της αφετηρίας των ταξί, από την πλατεία Μιαούλη στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης (πλευρά θάλασσας), σύμφωνα με όσα γνωστοποιεί ο Δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, απαντώντας στην εφημερίδα για τη σοβαρή υπόθεση.

Αν και η πλευρά της Δημοτικής Αρχής, του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και της προέδρου του Δ.Σ., Κανδιώς Μαραγκού έχει επιδιώξει εδώ και αρκετό διάστημα να προχωρήσει στη μεταφορά της πιάτσας των ταξί στην παραλιακή ζώνη, προκειμένου να ικανοποιήσει το ταχύτερο δυνατόν το αίτημα του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων Σύρου “Ο Άγιος Χριστόφορος”, ωστόσο, τελικά φαίνεται πως αυτή η “μετακόμιση” θα απαιτήσει ακόμη σημαντικό χρόνο.

Συγκεκριμένα, θα πρέπει να τεθεί πρωτίστως το master plan του λιμένα Ερμούπολης προς έγκριση στην ΕΣΑΛ και να ακολουθήσει η τροποποίησή του για τη συμπερίληψη της νέας αφετηρίας στο παραλιακό τμήμα, καθώς το Λιμενικό Ταμείο Σύρου έχει λάβει χρηματοδότηση από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ για την εκπόνηση μελετών για λιμενικά έργα και υποδομές, που προϋποθέτουν άμεσες ενέργειες για να προχωρήσουν.

Ως εκ τούτου, στο σενάριο που το Λιμενικό Ταμείο Σύρου και ο Δήμος θα επέλεγαν να καθυστερήσουν την έγκριση του master plan, αυτό θα σήμαινε αυτομάτως μεγάλη καθυστέρηση και για τον μελετητή, ο οποίος έχει αναλάβει να “τρέξει” τις μελέτες που συνοδεύονται από χρηματοδότηση μέσω του ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ για το Λιμενικό Ταμείο.

Με βάση τα παραπάνω, ο Δήμαρχος, Νίκος Λειβαδάρας ενημέρωσε τον πρόεδρο του Σωματείου Ιδιοκτητών Αγοραίων Οχημάτων Σύρου, Λευτέρη Βαρθαλίτη για τη χρονική μετάθεση της μεταφοράς της πιάτσας των ταξί, καθώς προτεραιότητα για τον Δήμο είναι να “τρέξει” η πολυπόθητη έγκριση του master plan. Άλλωστε, χωρίς εγκεκριμένο σχέδιο για τη λειτουργία και τη χωροθέτηση της κάθε δραστηριότητας στον λιμένα Ερμούπολης, δεν είναι εφικτή η υλοποίηση κανενός έργου.

Ν. Λειβαδάρας: Κανένα έργο χωρίς εγκεκριμένο master plan

Συγκεκριμένα, ο Δήμαρχος ρωτήθηκε για το στάδιο στο οποίο βρίσκεται σήμερα η πορεία έγκρισης του master plan, με φόντο τις επαφές που είχε ο ίδιος και η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου στο Υπουργείο Ναυτιλίας, με τον Υπουργό, κ. Πλακιωτάκη.

“Αυτή τη στιγμή έχει προχωρήσει το master plan του λιμένα Ερμούπολης, θέμα που αποτέλεσε και την κύρια συζήτησή μας με τον Υπουργό Ναυτιλίας. Το master plan θα κατατεθεί Αύγουστο - Σεπτέμβρη και ζητήσαμε να μπει σαν θέμα άμεσα σε συνεδρίαση της ΕΣΑΛ για να μπορέσουμε να έχουμε εγκεκριμένο σχέδιο” ανέφερε αρχικά, εξηγώντας πως στη συνέχεια το εν λόγω εγκεκριμένο σχέδιο “θα το δώσουμε στο μελετητικό γραφείο που έχει αναλάβει τις μελέτες για έργα με χρηματοδότηση από τον ΦΙΛΟΔΗΜΟ, ώστε να προχωρήσουν”. Διευκρίνισε μάλιστα πως, “Οποιαδήποτε έργα έχουν προγραμματιστεί για το λιμάνι, αν δεν έχουμε εγκεκριμένο master plan, δεν μπορούμε να τα υλοποιήσουμε”.

Δευτερευόντως η τροποποίηση για τη μεταφορά της αφετηρίας

Σε συνέχεια των ανωτέρω, ο Δήμαρχος ρωτήθηκε για τον χρόνο προώθησης της νέας πιάτσας των ταξί στην παραλία της Ερμούπολης και μάλιστα προς την πλευρά της θάλασσας, από το ύψος της οδού Κέας μέχρι και την εσοχή απέναντι από τη Eurobank. Σύμφωνα με όσα υπογράμμισε, “Για την πιάτσα των ταξί είναι έτοιμο αυτό που πρέπει να κατατεθεί και το Λιμενικό Ταμείο Σύρου με τους υπηρεσιακούς παράγοντες της ΕΣΑΛ έχουν συζητήσει για το θέμα και έχουν συμφωνήσει.

Οπότε αν εμείς ζητήσουμε τώρα να περάσει η τροποποίηση για την αφετηρία των ταξί στην πλευρά της θάλασσας και στις κυκλοφοριακές ρυθμίσεις του λιμανιού θα πρέπει να καθυστερήσουμε την έγκριση του master plan. Αυτό δεν το θέλουμε”. Εξήγησε παρακάτω πως, αυτονόητα και “από τη στιγμή που το master plan είναι έτοιμο, αν πάμε σε τροποποίηση θα πάει χρονικά πολύ πίσω”.

Ως εκ τούτου, πρόσθεσε πως θα προηγηθεί η έγκρισή του πρώτα και μετά θα ακολουθήσει η τροποποίησή του για να ενταχθεί η νέα θέση των ταξί.

Συνάντηση με το Σωματείο: Ζητήθηκε η προσωρινή μεταφορά τους στη Eurobank

Με φόντο την αγωνία των ιδιοκτητών ταξί για τον χρόνο μεταφοράς της αφετηρίας τους και δεδομένου πλέον πως θα προηγηθεί η έγκριση του master plan, ο Δήμαρχος κλήθηκε να απαντήσει σχετικά με το αν έχει ενημερώσει το Σωματείο τους για τις εξελίξεις.

“Είχαμε καλέσει στον Δήμο και τον πρόεδρο και τα μέλη του Διοικητικού Συμβουλίου του Συλλόγου των ταξί. Τους το έχουμε αναφέρει και το έχουμε εξηγήσει το θέμα. Έχουμε ξεκαθαρίσει πως δεν γίνεται να πάμε πίσω στην έγκριση του master plan. Οπότε είναι πολύ πιο εύκολο αφού εγκριθεί το master plan να προχωρήσουμε μετά σε τροποποίηση” δήλωσε σε απόλυτο τόνο, σημειώνοντας παράλληλα πως, η συγκεκριμένη διαδικασία “θα μας πάει πίσω και στο θέμα της μεταφοράς της πιάτσας των ταξί”.

Ερωτηθείς αν το αίτημα του Σωματείου αφορά στη μεταφορά τους προς την πλευρά της θάλασσας, ο κ. Λειβαδάρας υπήρξε σαφής. “Ναι. Όχι προς την πλευρά της Eurobank. Εκεί θα έχουν πρόβλημα στις αναστροφές, όπως το έχουν εξηγήσει. Όταν τους καλέσαμε τους εξηγήσαμε τι συμβαίνει και τους ζητήσαμε να εξετάσουν το σενάριο – προσωρινά – να πάνε προς την πλευρά της Eurobank” γνωστοποίησε ο ίδιος, διευκρινίζοντας πως, μέχρι στιγμής “επίσημα δεν μου έχουν απαντήσει ως τώρα. Έχω ακούσει ότι το σκέφτονται, αλλά επίσημα δεν έχει ειπωθεί κάτι. Οπότε θα περιμένω την απόφασή τους”.

Σε κάθε περίπτωση, ο Νίκος Λειβαδάρας τόνισε πως κατά τη διάρκεια της συνάντησής τους, “Έδειξαν πως κατανόησαν πως δεν μπορεί να πάει πίσω η έγκριση του master plan. Είπαν πως θα το συζητήσουν με τα μέλη τους και θα μας πουν σχετικά με τη δυνατότητα προσωρινής μετακίνησής τους στην πλευρά της Eurobank”.

Νέα αφετηρία νόμιμη και ασφαλής

Κληθείς να σχολιάσει την εξέλιξη της παραμονής των ταξί και τη φετινή σεζόν περιμετρικά της πλατείας Μιαούλη, ο Δήμαρχος συμφώνησε πως θα πρέπει να επιδείξουν όλοι – πεζοί και οδηγοί – αυξημένα αντανακλαστικά, καθώς δημιουργείται έντονη κυκλοφοριακή συμφόρηση.

“Συμφωνώ. Δεν πάει άλλο η κατάσταση με την αφετηρία στην πλατεία Μιαούλη. Δεν είναι μία χωροθετημένη πιάτσα. Και φυσικά πρώτα και κύρια έρχεται το θέμα της ασφάλειας πεζών και οδηγών. Ενδεικτικά, να πως ότι την ώρα που περνά το mini bus η κατάσταση διαμορφώνεται δύσκολη. Ουσιαστικά και οι επαγγελματίες και ιδιοκτήτες των ταξί, αυτό ζητούν, να βρουν μία νέα αφετηρία, σωστή και να λειτουργεί νομίμως”.

Δεν θα δέναμε χειροπόδαρα το νησί με μόνο δύο θέσεις ακτοπλοΐας”

Κληθείς να εκτιμήσει τον χρόνο κατά τον οποίον θα κατατεθεί το master plan προς έγκριση στην ΕΣΑΛ, ο Δήμαρχος γνωστοποίησε πως αυτή η κίνηση από πλευράς Λιμενικού Ταμείου Σύρου θα γίνει τέλος της καλοκαιρινής περιόδου.

“Θα κατατεθεί τέλη Αυγούστου από εμάς και δεσμεύθηκαν πως άμεσα θα το συζητήσουν στο συμβούλιο της ΕΣΑΛ. Και η πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου έχει συζητήσει πολύ με τον Διευθυντή και τον Γενικό Γραμματέα της ΕΣΑΛ και όσες υποδείξεις έχουν κάνει, τις έχουμε συμπεριλάβει” ανέφερε σχετικά, ενώ ρωτήθηκε παρακάτω και για τους λόγους που η προώθηση του master plan προς έγκριση θα γίνει στο τέλος καλοκαιριού.

“Το master plan που παραλάβαμε προέβλεπε το λιμάνι της ακτοπλοΐας να μεταφερθεί απέναντι (πρώην εργοστάσιο Λαδόπουλου) και να έχει δύο θέσεις για πλοία. Αυτό δεν μπορούμε να το δεχτούμε και καταθέτουμε τώρα την τροποποίησή μας, για ένα λιμάνι καινούργιο με πέντε θέσεις”.

Σύμφωνα με όσα έκανε γνωστά ο Δήμαρχος, επ΄ ουδενί η νυν Δημοτική Αρχή δεν θα μπορούσε να θέσει εμπόδια στην ομαλή ανάπτυξη της Σύρου διατηρώντας τον σχεδιασμό των δύο θέσεων για πλοία της ακτοπλοΐας.

“Έγινε μεγάλος αγώνας για να πάμε στις 5 θέσεις. Δεν θα ήταν δυνατόν να δεσμεύσουμε το νησί με δύο θέσεις ακτοπλοΐας. Μιλάμε για το μεγαλύτερο λιμάνι των Κυκλάδων και το ασφαλέστερο. Είναι δυνατόν να δέναμε το νησί χειροπόδαρα για το μέλλον;” σχολίασε ο Δήμαρχος, επισημαίνοντας παρακάτω πως, “κάνουμε όσες αλλαγές πρέπει, καταθέτουμε το master plan για έγκριση και προχωράμε μετά στην αφετηρία”.

Λ. Βαρθαλίτης: Καμία πρόθεση για μεταφορά στη Eurobank

Σε δηλώσεις για τα ανωτέρω κλήθηκε ο πρόεδρος του Σωματείου των ταξί Σύρου, Λευτέρης Βαρθαλίτης. Ειδικότερα, ερωτηθείς σχετικά με το “σενάριο” προσωρινής μεταφοράς της αφετηρίας στην προβολή της Eurobank (πλευρά κτιρίων) και την πρόθεση των ιδιοκτητών για αποδοχή της συγκεκριμένης πρότασης, υπήρξε σαφής: “Σε αυτό δεν μπορούμε να απαντήσουμε τώρα. Αυτό θα γίνει μετά από ένα συμβούλιο που θα κάνουμε, όχι όμως μέσα στο καλοκαίρι. Προσωπικά, θεωρώ απίθανο να δεχθούν οι ιδιοκτήτες ταξί, διότι ουδέν μονιμότερον του προσωρινού” σχολίασε ο κ. Βαρθαλίτης, καθιστώντας ξεκάθαρο πως, “Θεωρώ πιο πιθανό να αποφασίσουμε να μεταφερθούμε στην αφετηρία προς την πλευρά της θάλασσας, όποτε αυτό θα είναι εφικτό”. Ως εκ τούτου, για τη φετινή καλοκαιρινή περίοδο, τα ταξί θα παραμείνουν στην πλατεία Μιαούλη.

“Αυτή τη σεζόν θα είμαστε στην πλατεία παρά τα όποια προβλήματα. Γι αυτήν τη σεζόν δεν το συζητάμε καν. Από Σεπτέμβρη και μετά θα συζητήσουμε και θα έχουμε κάποια επικοινωνία και με Λιμενικό Ταμείο Σύρου και με το Λιμεναρχείο” πρόσθεσε ο ίδιος, υπενθυμίζοντας τους λόγους της διαφωνίας τους με το “σενάριο” μετακόμισης στην Eurobank.

“Αν πάμε στην πλευρά της Eurobank θα έχουμε προβλήματα. Τα έχουμε περιγράψει πολλές φορές. Το καλοκαίρι επικρατεί πανικός λόγω κίνησης στο kiss 'n' ride στο οποίο ζητείται να κάνουμε τις αναστροφές μας, ενώ αν κάποιος μας ζητήσει μετακίνηση προς Δόξα και Άγιο Νικόλαο, θα πρέπει να πάμε μέσω Λαλακιάς και ανεβαίνει το κόστος της διαδρομής, Ποιος θα επιλέγει ταξί;” ανέφερε σχολιαστικά, επαναλαμβάνοντας πως, “Εφόσον ούτε η πιάτσα της πλατείας είναι λειτουργική, δεν θα πάμε στη Eurobank, η οποία πάλι θα συνοδεύεται από προβλήματα. Μένουμε στη θέση της πλατείας”.

Ξέρουμε ότι προχωρούν την υπόθεσή μας”

Προτού ολοκληρώσει τις δηλώσεις του στην εφημερίδα, κλήθηκε να απαντήσει και για τη συνεργασία του Σωματείου με τη Δημοτική Αρχή για το εν λόγω θέμα.

“Δεν λέει κανένας από εμάς ότι ο Δήμος και το Λιμενικό Ταμείο παράτησαν το θέμα. Έχουν δώσει έμφαση στην έγκριση του master plan και αυτό είναι κατανοητό. Δεν διαφωνούμε. Είμαστε σε συχνή επαφή με τον Δήμαρχο και την κα Μαραγκού. Με συζήτηση όλα λύνονται. Κάναμε υπομονή τόσα χρόνια, δεν θα σταματήσουμε τώρα” ανέφερε κατηγορηματικά, λέγοντας τέλος, πως, “Θα περιμένουμε τη δυνατότητα της μεταφοράς μας στην αφετηρία προς την πλευρά της θάλασσας και σίγουρα γι αυτό δεν μπορούμε να ρίξουμε ευθύνες στη Δημοτική Αρχή γιατί ξέρουμε ότι προχωρούν την υπόθεσή μας”.