Σημαντικές παρεμβάσεις και έργα από την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου για ασφαλτοστρώσεις και αποκαταστάσεις δρόμων της ευθύνης της

Σύρος: “Μεταμόρφωση” ύψους 2,7 εκατ. ευρώ στο επαρχιακό δίκτυο

Συνέντευξη του Αντιπεριφερειάρχη Κυκλάδων για τις παρεμβάσεις που θα ακολουθήσουν εντός του 2022

Με δύο μεγάλα έργα συνολικού ύψους 2,7 εκατ. ευρώ αναμένεται να βελτιωθεί και να αποκατασταθεί σε πολύ υψηλό βαθμό το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σύρου, καθώς η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου θα εκτελέσει παρεμβάσεις, στους δρόμους της ευθύνης της στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων.

Σε συνέχεια του έργου των 2,3 εκατ. ευρώ που είναι ήδη δημοπρατημένο και έχει ανάδοχο, η Περιφέρεια Ν. Αιγαίου ανακοίνωσε χθες, ένα ακόμη έργο ασφαλτοστρώσεων ύψους 450 χιλ. ευρώ, για να υπάρξει όσο το δυνατόν μεγαλύτερη κάλυψη του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Σε συνέντευξη που κλήθηκε να παραχωρήσει στην εφημερίδα ο χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων, Γιώργος Λεονταρίτης μίλησε για τα τμήματα που αναμένεται να καλυφθούν στην περιφέρεια της Σύρου, για την ποιότητα του έργου με άσφαλτο κλειστού τύπου, καθώς και για άλλες επιπλέον παρεμβάσεις, συνολικότερης αναβάθμισης του επαρχιακού οδικού δικτύου.

Ωστόσο, “αγκάθι” για το νησί φαίνεται πως θα παραμείνει ο δρόμος της Βάρης και συγκεκριμένα το τμήμα που έχει σκαφτεί κι έχει “περάσει” το αποχετευτικό δίκτυο, καθώς για να υπάρξει ασφαλτόστρωση από νέο εργολάβο και ανάδοχο της Περιφέρειας, το εν λόγω έργο θα πρέπει πρώτα να παραδοθεί οριστικά στον Δήμο και να παρέλθει – βάσει νομοθεσίας – ένα διάστημα περίπου 15 μηνών.

Ως εκ τούτου, αν και ο κ. Λεονταρίτης τονίζει πως η Περιφέρεια έχει την πρόθεση αλλά και τα χρήματα να ασφαλτοστρώσει συνολικά το δρόμο της Βάρης, αυτό δεν μπορεί να γίνει άμεσα. Υπενθυμίζεται πως η ΔΕΥΑ Σύρου και ο Ανδρέας Γιαλόγλου έχουν δεχθεί κριτική για τα “μπαλώματα” ασφαλτόστρωσης στον δρόμο της περιοχής, καθώς οι πολίτες έχουν ταλαιπωρηθεί για μεγάλο χρονικό διάστημα. Το έργο της α΄ φάσης του αποχετευτικού λογικά θα παραδοθεί οριστικά στη ΔΕΥΑ Σύρου τον επόμενο μήνα.

Χωρικός Αντιπεριφερειάρχης Κυκλάδων

  • Χθες η Περιφέρεια Νοτίου Αιγαίου γνωστοποίησε την απόφαση προκήρυξης του διαγωνισμού για έργο ύψους 450 χιλ. ευρώ που αφορά στην ανακατασκευή ασφαλτοτάπητα του επαρχιακού οδικού δικτύου Σύρου. Η συγκεκριμένη απόφαση έρχεται σε συνέχεια κι ενός πολύ μεγάλου έργου για τη Σύρο ύψους 2,3 εκατ. ευρώ πάλι για το οδικό δίκτυο ευθύνης σας, για το οποίο υπάρχει ανάδοχος. Πρόκειται για σημαντικά ποσά με τα οποία θα υπάρξει επούλωση σοβαρών προβλημάτων στο επαρχιακό οδικό δίκτυο; Πώς θα προχωρήσει η υλοποίηση αυτών των έργων;

“Με την νέα δημοπρασία που βγήκε στον αέρα και θα κατατεθούν οι προσφορές μέχρι την 1η Φεβρουαρίου, αποδεικνύουμε έμπρακτα ότι δεν επαναπαυόμαστε στα έργα τα οποία έχουμε πετύχει ως τώρα. Έχουμε πάντα την αγωνία να κάνουμε και καινούργιες παρεμβάσεις γιατί το επαρχιακό οδικό δίκτυο ήταν σε πολύ κακή κατάσταση όλα αυτά τα χρόνια. Δεν είχε γίνει στο παρελθόν καμία συντήρηση, το γνωρίζουμε όλοι αυτό και βλέπαμε ότι πραγματικά ήταν εγκαταλελειμμένο.

Τώρα με τη νέα παρέμβαση στο επαρχιακό οδικό δίκτυο προϋπολογισμού 450 χιλ. ευρώ, έρχονται να προστεθούν στην προηγούμενη εργολαβία, η οποία έχει ήδη δημοπρατηθεί, έχουμε ανάδοχο και ήταν της τάξεως των 2,3 εκατ. ευρώ.

Δηλαδή εντός του 2022 για το επαρχιακό οδικό δίκτυο θα γίνουν παρεμβάσεις της τάξης των 2.750.000 ευρώ συνολικά για ασφαλτοστρώσεις. Στην Περιφέρεια ανήκουν τα 42 χλμ σε όλο το νησί, δεν της ανήκει όλο το οδικό δίκτυο.

Πρόκειται λοιπόν για ένα πολύ μεγάλο έργο και ελπίζουμε ότι θα καλύψουμε σχεδόν το σύνολο του δικού μας οδικού δικτύου (επαρχιακού). Θα ρίξουμε άσφαλτο κλειστού τύπου ώστε να είναι ένα σύγχρονο οδικό δίκτυο που για πάρα πολλά χρόνια δεν θα χρειάζεται καμία συντήρηση και θα είναι ασφαλές για τους οδηγούς.”.

  • Είχατε γνωστοποιήσει και έργο αντικατάστασης πληροφοριακών πινακίδων και πινακίδων του ΚΟΚ για το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Ολοκληρώθηκε αυτό το έργο;

“Ναι. Εκτός από αυτά τα χρήματα για τις ασφαλτοστρώσεις, προχωρήσαμε και σε αντικατάσταση όλων των πινακίδων σήμανσης κυκλοφορίας (ΚΟΚ) σε όλο το νησί. Αυτή η παρέμβαση έχει γίνει. Έχουν αντικατασταθεί όλες οι παλιές πινακίδες με καινούργιες.

Επίσης, μέχρι το τέλος Φεβρουαρίου θα έχουμε αντικαταστήσει και όλες τις πληροφοριακές πινακίδες στο νησί, δηλαδή όλες τις παλιές και κατεστραμμένες πινακίδες που πληροφορούν για τις περιοχές και τα χωριά. Θα τοποθετήσουμε καινούργιες πινακίδες που θα είναι σε δύο γλώσσες, ελληνικά και αγγλικά για την εξυπηρέτηση του κόσμου.

Ακόμη, έχουμε κάνει δύο φορές διαγράμμιση όλου του επαρχιακού οδικού δικτύου του νησιού. Η μία έγινε πρόσφατα και έχουμε κάνει και παρεμβάσεις σε στηθαία και παραδοσιακές πεζούλες. Σε αρκετά σημεία τοποθετήσαμε νέα στηθαία και αποκαταστήσαμε παραδοσιακές πεζούλες που βρίσκονται παραπλεύρως του επαρχιακού οδικού δικτύου.”.

  • Αναφέρατε ότι το έργο των 2,3 εκατ. ευρώ θα τρέξει μέσα στο 2022. Πότε θα ξεκινήσει η υλοποίησή του;

“Είναι ένα έργο για το οποίο έχουμε ανάδοχο. Οι παρεμβάσεις θα ξεκινήσουν - εκτός απροόπτου καθώς με την πανδημία υπάρχουν πολλές ανατροπές -, την άνοιξη.”.

  • Αυτός ο χρόνος έχει επιλεγεί για να είναι κατάλληλες οι συνθήκες για την ασφαλτόστρωση; Θα εξασφαλιστεί δηλαδή ένα ποιοτικότερο αποτέλεσμα τότε; Τί τύπου άσφαλτος θα χρησιμοποιηθεί;

“Η άσφαλτος κλειστού τύπου μπορεί να πέσει σε κάθε καιρό, ακόμη κι όταν βρέχει. Δεν πρέπει να περιμένουμε το καλοκαίρι για να γίνει η ασφαλτόστρωση όπως γινόταν παλαιότερα. Να υπενθυμίσω πως πέρυσι που ρίξαμε άσφαλτο στα Χρούσσα, έβρεχε εκείνη την ημέρα. Η κλειστού τύπου είναι άσφαλτος που “πέφτει” με όλες τις καιρικές συνθήκες.”.

  • Στο επαρχιακό οδικό δίκτυο ανήκει και η Βάρη. Η ΔΕΥΑ Σύρου με την εκτέλεση του μεγάλου έργου του αποχετευτικού προκάλεσε μοιραία έντονη όχληση. Δηλαδή ο εργολάβος χρειάστηκε να σκάψει τον δρόμο, με αποτέλεσμα για διάστημα πολλών μηνών οι οδηγοί να ταλαιπωρούνται και να είναι αντιμέτωποι με τον κίνδυνο. Σήμερα, αυτό το κομμάτι ουσιαστικά παραμένει με “μπάλωμα”. Η ΔΕΥΑ Σύρου δημοσίως είχε εναποθέσει τις ελπίδες της για ουσιαστική αποκατάσταση μέσα από έργο της Περιφέρειας. Τί θα κάνετε;

“Η Περιφέρεια είχε προγραμματίσει να φτιάξει το δρόμο μέχρι τη Βάρη από πρόπερσι, δηλαδή από τότε που ξεκινήσαμε και κάναμε το κομμάτι από το αεροδρόμιο μέχρι την Αζόλιμνο. Σταματήσαμε γιατί σε συνεννόηση με τη ΔΕΥΑ Σύρου μας πληροφόρησαν πως θα σκάψουν για να περάσουν αποχετευτικό δίκτυο. Τότε, αποφασίσαμε να μην προχωρήσουμε.

Αυτή τη στιγμή, τα χρήματα που έχουμε φτάνουν και για την αποκατάσταση αυτού του κομματιού. Και είναι στο πρόγραμμά μας. Όμως πολύ φοβάμαι ότι θα γίνει όλο το υπόλοιπο επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σύρου, εκτός από αυτό το κομμάτι που είναι και το χειρότερο.

Κι αυτό διότι δεν μπορούμε να παρέμβουμε στο οδικό δίκτυο της Βάρης και να το αποκαταστήσουμε, αν δεν αποχωρήσει ο εργολάβος της ΔΕΥΑ Σύρου. Νομικά(!) δεν μπορούμε να μπούμε. Από τη στιγμή που “τρέχει” εργολαβία από τη ΔΕΥΑ Σύρου, δεν μπορεί να μπει άλλος εργολάβος πάνω στη δική του εργολαβία. Απαγορεύεται. Πρέπει να γίνει οριστική παράδοση του έργου, να αποχωρήσει ο εργολάβος που κάνει την αποχέτευση για να μπορέσει να μπει ο επόμενος εργολάβος. Είναι καθαρά νομικό το θέμα. Έχουμε όλη την πρόθεση να το κάνουμε. Αν θα το είχε ολοκληρώσει η ΔΕΥΑ Σύρου, εμείς είμαστε έτοιμοι για το έργο. Θα ασφαλτοστρώναμε.”.

  • Επειδή δεν είναι σαφές στον κόσμο ποιο είναι το επαρχιακό οδικό δίκτυο, διευκρινίστε μας, αν και το τμήμα στην περιοχή του Αξού, έξω από το Αθλητικό Κέντρο ανήκει σε εσάς. Και σε αυτό έγιναν εργασίες και εκεί έχουμε ανοικτά θέματα.

“Από το Αθλητικό Κέντρο μέχρι το ύψος της επιχείρησης Κωτσόβολος είναι οδικό δίκτυο του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης. Ανήκει στον Δήμο. Εμείς ως Περιφέρεια το αποκαταστήσαμε πρόπερσι σε συμφωνία με τον Δήμο. Το κάναμε για λογαριασμό του Δήμου γιατί είναι το κεντρικότερο οδικό τμήμα του νησιού και ήταν σε πολύ κακή κατάσταση. Δεν είχε χρήματα ο Δήμος να το αποκαταστήσει και τότε βοηθήσαμε εμείς και το κάναμε καλοπροαίρετα.”.

  • Τα χρήματα που θα αξιοποιήσετε, σε ποιες περιοχές θα αφορούν; Δηλαδή σε ποιες περιοχές της Σύρου θα γίνουν οι ασφαλτοστρώσεις;

“Θα πω ενδεικτικά ορισμένες περιοχές, χωρίς να είναι αποκλειστικά μόνον αυτές. Θα γίνει ασφαλτόστρωση στον δρόμο του Κινίου, δηλαδή από το ύψος της διασταύρωσης του Δανακού μέχρι και το ύψος του Φθισιατρείου. Θα γίνει ασφαλτόστρωση στο Άνω Μάννα, που θα ξεκινά από τα Λύκεια μέχρι και τον Ι.Ν. Αγίων Αναργύρων καθώς από εκεί και πέρα είχε γίνει πέρυσι.

Μία ακόμη περιοχή είναι στην Άνω Σύρο που σε αρκετά τμήματά της χρειάζεται ασφαλτόστρωση, καθώς επίσης στα Χρούσσα με κατεύθυνση τη Βάρη, στα τμήματα που δεν είχε γίνει. Επίσης, θα κρατήσουμε χρήματα για να γίνει η αποκατάσταση, όποτε μπορέσουμε στο τμήμα από την Αζόλιμνο μέχρι και το Αχλάδι.”.

  • Σε οικισμούς της περιφέρειας της Σύρου, τους οποίους διασχίζουν δρόμοι, ποιος έχει την ευθύνη; Δηλαδή για δευτερεύοντες δρόμους...

“Εμείς έχουμε αρμοδιότητα μόνον το επαρχιακό οδικό δίκτυο. Τα υπόλοιπα είναι στον Δήμο.”.

  • Πόσο σημαντικό είναι τόσο για τους κατοίκους, αλλά και για τους επισκέπτες και την εξυπηρέτησή τους, ένα νησί να έχει καλό και ασφαλές οδικό δίκτυο; Πολλές φορές στα μάτια των επισκεπτών είμαστε εκτεθειμένοι από προβλήματα και στο οδικό δίκτυο.

“Δυστυχώς στο νησί για πάρα πολλά χρόνια δεν είχαν γίνει έργα οδοποιίας. Το γνωρίζουμε όλοι. Το δίκτυο ήταν κατεστραμμένο σε αρκετά τμήματα. Εμείς από την πρώτη ημέρα προσπαθήσαμε κι έχουμε κατορθώσει νομίζω να πετύχουμε μεγάλη χρηματοδότηση για τη συντήρηση και αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου. Είμαι βέβαιος ότι στο τέλος της θητείας μας, το δικό μας δίκτυο, παρά τις δυσκολίες της εποχής, θα είναι ένα ασφαλές και σύγχρονο δίκτυο. Ακριβώς έτσι όπως πρέπει να είναι τα οδικά δίκτυα στη σημερινή εποχή και έτσι όπως αρμόζει στην πρωτεύουσα των Κυκλάδων και της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου.”.

  • Πότε θα ολοκληρωθούν οι παρεμβάσεις; Θα “τρέξουν” μέχρι το τέλος της θητείας σας;

“Εμείς εφαρμόσαμε για πρώτη φορά έναν νέο τρόπο δημοπράτησης των έργων. Δηλαδή στις διακηρύξεις, βάλαμε μέσα ως όρο, ότι ο εργολάβος θα έχει την υποχρέωση συντήρησης του οδικού δικτύου για διάστημα τριών χρόνων μετά την οριστική παράδοσή του. Αυτό δεν σημαίνει ότι τα έργα θα ολοκληρωθούν σε τρία χρόνια. Τα έργα μπορούν να ολοκληρωθούν και φέτος, αναλόγως του προγραμματισμού που θα κάνουμε. Βάλαμε λοιπόν αυτόν τον όρο και από την ημέρα που θα γίνει οριστική παραλαβή του έργου, ο εργολάβος θα είναι υποχρεωμένος να το συντηρεί για τρία έτη. Έτσι εξασφαλίζουμε την όποια αποκατάσταση κακοτεχνίας τυχόν προκύψει.

Επίσης, προβλέπεται και ο καθαρισμός των ρείθρων των δρόμων να γίνεται δύο φορές τον χρόνο, φθινόπωρο και καλοκαίρι. Είναι μέσα στην εργολαβία κι αυτό για την τριετή συντήρηση του οδικού δικτύου.”.

  • Με όλες τις παρεμβάσεις θα υπάρξει μία απαραίτητη αποκατάσταση του επαρχιακού οδικού δικτύου και μία βελτίωση της γενικότερης εικόνας του.

“Από τα 42 χλμ που έχουμε στην ευθύνη μας, νομίζω πως τα 35 χλμ, θα βελτιωθούν. Είμαι ικανοποιημένος γιατί πραγματικά μέσα στον επόμενο 1,5 χρόνο το επαρχιακό οδικό δίκτυο της Σύρου θα έχει μία τελείως διαφορετική εικόνα από αυτήν σήμερα. Είμαι χαρούμενος γιατί τα καταφέρνουμε σε μία εποχή δύσκολη που δεν υπάρχουν χρήματα, υπάρχει πανδημία, έχουμε υποστελέχωση.”.

Δήμος Σύρου – Ερμούπολης: Αναμονή για παρεμβάσεις και στο δημοτικό δίκτυο

Αναφορικά με το δημοτικό οδικό δίκτυο και τον προγραμματισμό του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης για το 2022 ρωτήθηκε ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής.

“Ακόμη τώρα συντάσσεται η μελέτη. Δεν έχουμε καταλήξει στους δρόμους που θα κάνουμε. Θα βγάλουμε τον διαγωνισμό μετά την έγκριση του προϋπολογισμού. Προβλέπουμε γύρω στα 200.000 ευρώ. Θα αφορά όλο το νησί, δηλαδή τους δρόμους που μας ανήκουν” ανέφερε αρχικά ο ίδιος, απαντώντας παρακάτω και για αποκαταστάσεις σε δρόμους που διασχίζουν οικισμούς των χωριών της Σύρου.

“Θα δούμε και τα αιτήματα των Τοπικών Κοινοτήτων και την ιεράρχηση που έχουν κάνει. Είμαστε σε συνεννόηση με τους προέδρους. Αλλά μέσα στους οικισμούς των χωριών, επειδή συνήθως είναι χωματόδρομοι ή τσιμεντόδρομοι, σε αυτούς, μέσα από την προμήθεια σκυροδέματος, θα προχωρήσουμε σε τσιμεντροστρώσεις” πρόσθεσε, λέγοντας τέλος πως, “Στα χωριά μέσα στους οικισμούς, έχουμε τσιμεντοστρώσει τουλάχιστον 45 δρόμους που ήταν χωματόδρομοι. Οι ασφαλτοστρώσεις πέφτουν σε κεντρικούς δρόμους. Πέρυσι είχαμε κάνει την Αληθινή, τον Γαλησσά, τα τμήματά μας”.

Σε συνέχεια των ανωτέρω, για τον δρόμο της Βάρης ρωτήθηκε ο πρόεδρος της ΔΕΥΑ Σύρου, Ανδρέας Γιαλόγλου. Ο ίδιος αρκέστηκε να εξηγήσει μόνον πως, “Θα είμαστε σε συνεννόηση με την Περιφέρεια προκειμένου να αποκατασταθεί στον χρόνο που προβλέπει η νομοθεσία”.