Κοντόφθαλμες προσεγγίσεις απέναντι σε επενδύσεις
- Τετάρτη, 26 Ιανουαρίου, 2022 - 06:18
- / Eνημέρωση: 26 Ιαν. 2022 - 17:00
Αγανάκτηση προκαλεί πλέον η στάση και(!) της σημερινής Δημοτικής Αρχής αναφορικά με το κυκλοφοριακό πρόβλημα της Ερμούπολης, το οποίο ως φαίνεται διαιωνίζεται καθώς οργιάζει η παράνομη στάθμευση στο ιστορικό κέντρο, με αποτέλεσμα επενδυτές που διασώζουν ακίνητα ιδιαίτερης αξίας και τα μετατρέπουν σε ξενώνες πολυτελείας, να εμποδίζονται στην εξυπηρέτηση επισκεπτών κατά τη διαδικασία της φόρτωσης και εκφόρτωσης αποσκευών, αλλά και κατά την αποβίβασή τους σε αυτά τα ξενοδοχεία.
Η κοντόφθαλμη προσέγγιση απέναντι στη μεγάλη απειλή της Ερμούπολης και η μη λήψη αποφάσεων για ριζικές αλλαγές - ακόμη και για πεζοδρόμηση του ιστορικού κέντρου, υπό την προϋπόθεση εξεύρεσης αρκετών χώρων που θα μετατραπούν σε parking - ,αλλά και η μη ρύθμιση με αποτελεσματικό τρόπο της αστικής συγκοινωνίας (mini bus), οδηγούν κατ΄ επέκταση και στη λήψη ανάλογων κοντόφθαλμων αποφάσεων αναφορικά με λογικά αιτήματα επενδυτών – επιχειρηματιών.
Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η περίπτωση του νέου ξενώνα Castro στην οδό Καλομενοπούλου, οι ιδιοκτήτες του οποίου αιτήθηκαν χώρο στάσης για την ολιγόλεπτη εξυπηρέτηση των επισκεπτών κατά την άφιξη και αναχώρησή τους στον ίδιο δρόμο, με τη Δημοτική Αρχή να εισηγείται και να εγκρίνει αρνητικά.
Ειδικότερα, με το επιχείρημα πως ο δρόμος οδηγεί σε αδιέξοδο, αλλά και πως θα χαθεί μία επίσης θέση στάθμευσης για μόνιμους κατοίκους, την ίδια στιγμή που ο εν λόγω δρόμος αφορά αποκλειστικά σε στάση οχημάτων και δικύκλων και όχι σε στάθμευση, τα μέλη της δημοτικής πλειοψηφίας, ουσιαστικά έθεσαν ένα ακόμη εμπόδιο σε επενδυτή, ο οποίος συστηματικά μερίμνησε για την πλήρη ανακατασκευή ενός μεγάλου ακινήτου.
Το θλιβερό στη συγκεκριμένη περίπτωση εστιάζεται στο γεγονός πως η Δημοτική Αρχή του Νίκου Λειβαδάρα, δεν έχει θέσει επί τάπητος ποτέ μέχρι σήμερα συνολικά το πρόβλημα του κυκλοφοριακού της Ερμούπολης, η αντιμετώπιση του οποίου απαιτεί πολιτική βούληση και γενναίες αποφάσεις ώστε να πάρει πολύτιμη “ανάσα” το ιστορικό κέντρο.
Η απουσία επιθετικής στάσης απέναντι στο πρόβλημα, μοιραία θέτει εμπόδια σε επενδυτική – επιχειρηματική δραστηριότητα που λειτουργεί υπέρ του νησιού, το οποίο σήμερα δεν διαθέτει δυστυχώς μεγάλο αριθμό πολυτελών κλινών, ενώ επιπρόσθετα, “μαστίζεται” από μεγάλο αριθμό ακινήτων που καταρρέουν και εγκαταλείπονται.
Αν και στελέχη της Δημοτικής Αρχής, όπως ο Αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Μηνάς Αληφραγκής κατανοούν το μεγάλο πρόβλημα, καθώς δημοσίως ο ίδιος δήλωσε στην προχθεσινή συνεδρίαση, πως ο εν λόγω δρόμος “έχει βιαστεί” από την παράνομη στάθμευση – η οποία να σημειωθεί ότι εμφανίζεται με όλες της τις μορφές, ακόμη και με οχήματα πάνω στα μικρά πεζοδρόμια της οδού Καλομενοπούλου – ωστόσο, ποτέ δεν έχει εκφράσει την πρόθεση το εν λόγω πρόβλημα, εντός ιστορικού κέντρου, να αντιμετωπισθεί αποτελεσματικά.
Με βάση τα παραπάνω προκύπτει λογικά πως η Δημοτική Αρχή, έχοντας στάση θεατή στο πρόβλημα, δεν μπορεί να αντιπροτείνει ουσιαστική λύση στην περίπτωση του νέου ξενοδοχείου, αλλά προφανώς ούτε και σε άλλα σχετικά αιτήματα που ενδεχομένως να προκύψουν μελλοντικά από επενδυτές. Και δυστυχώς, παραμένει αναπάντητο το ερώτημα, με ποιον τρόπο οι πελάτες του ξενοδοχείου θα εξυπηρετηθούν σε έναν δρόμο που είναι για στάση, που μονίμως έχει σταθμευμένα οχήματα και που δυστυχώς, δεν υπάρχει ποτέ διαθέσιμος χώρος για ολιγόλεπτη μετακίνηση και στάση άλλου οχήματος; Παρέλκει να τεθεί το ερώτημα μάλιστα, αν τη Δημοτική Αρχή την απασχολεί η υποστήριξη επενδύσεων που γίνονται προς όφελος της Σύρου, η οποία ζητά εναγωνίως να αναπτυχθεί τουριστικά.
Απορριπτική απόφαση
Ειδικότερα, οι σύμβουλοι αν και είχαν στη διάθεσή τους τη θετική εισήγηση της Τεχνικής Υπηρεσίας και τη θετική γνωμοδότηση της Επιτροπής Συγκοινωνιών, ώστε να δοθεί θέση επί της Καλομενοπούλου και σε χώρο που η ίδια θα υποδείξει για το αίτημα του ξενοδοχείου Castro, ωστόσο, υποστήριξαν – στην πλειοψηφία τους – την εισήγηση του προέδρου της Επιτροπής Ποιότητας Ζωής, Νίκου Φωτεινιά, να μην παραχωρηθεί θέση.
Οι λόγοι για τους οποίους ο ίδιος υπήρξε αρνητικός – όπως εκείνος τους ανέπτυξε – είναι οι εξής: “α. Η οδός Καλομενοπούλου είναι αδιέξοδος διότι οδηγεί σε πεζόδρομο. Αυτό σημαίνει ότι δεν υπάρχει συνεχής ροή αυτοκινήτων και κάλλιστα ένα όχημα μπορεί να σταθμεύσει μπροστά από το συγκεκριμένο ξενοδοχείο προκειμένου να γίνει η επιβίβαση, η αποβίβαση των πελατών του και να εξέλθει με την όπισθεν όπως γίνεται χρόνια τώρα. Εξάλλου αυτή την τακτική ακολουθούν και οι μόνιμοι κάτοικοι και όσοι επισκέπτονται υπηρεσίες, τράπεζες ή ιατρεία. β. Η ελλιπής αστυνόμευση θα μετατρέψει τη συγκεκριμένη θέση από θέση στάσης σε θέση στάθμευσης. γ. Οι μόνιμοι κάτοικοι του κέντρου ασφυκτιούν όσον αφορά το parking και ακόμη και μία θέση στάθμευσης είναι πολύτιμη. δ. Αυτή η κίνηση θα δημιουργήσει το ενδιαφέρον και σε άλλους επαγγελματίες να αιτηθούν κάτι ανάλογο, όπως ξενοδοχεία, ιατρεία κλπ.”.
Ο κ. Φωτεινιάς μάλιστα σε ερώτηση μέλους της αντιπολίτευσης για το ποια είναι ξεκάθαρα η θέση της Δημοτικής Αρχής απέναντι σε τέτοια αιτήματα, επανέλαβε: “Δεν είναι θετική η Δημοτική Αρχή να δίνει χώρους για στάση και στάθμευση εντός του ιστορικού κέντρου”.
Στα παραπάνω πρέπει να προστεθεί η διευκρίνιση της προέδρου του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κανδιώς Μαραγκού σε συνέχεια ερώτησης από την μειοψηφία, πως στους χώρους ευθύνης του ΔΛΤΣ στην παραλιακή ζώνη, υπάρχει άλλη νομοθεσία και απαγορεύει σχετικές παραχωρήσεις.
Kαμία αντιπρόταση
Επί της ουσίας, ο Δήμος δεν παρείχε καμία αντιπρόταση προς τον επενδυτή, παρά μόνον σύμφωνα με τη γνωμοδότηση του νομικού συμβούλου του Δήμου, αν επιθυμεί να κάνει νέο αίτημα για να εξετασθεί αν μπορεί να παραχωρηθεί άλλη θέση σε δρόμο, ο οποίος δεν θα είναι σε απόσταση μεγαλύτερη των 200 μέτρων από τον ξενώνα.
Η Δημοτική Αρχή δέχθηκε κριτική από τη μείζονα και ελάσσονα μειοψηφία σχετικά με τη στάση της απέναντι σε επιχειρηματικές δραστηριότητες που έχουν ως αποτέλεσμα τη διάσωση ακινήτων, την ανάπτυξη θέσεων εργασίας, την ενίσχυση της τοπικής οικονομίας και τη διατήρηση της ιδιαίτερης φυσιογνωμίας του ιστορικού κέντρου.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Κινητικότητα για νέο parking μέσα στο 2025
16 Οκτ. 2024 - 6:20 - Πρώτη πράξη για οργάνωση των χώρων στάθμευσης στη Σύρο
30 Μαΐου. 2024 - 6:20 - Σε πρώτο πλάνο το κυκλοφοριακό μία “ανάσα” πριν το καλοκαίρι
1 Απρ. 2022 - 6:20 - Πρόβλημα στάθμευσης στο Βροντάδο
16 Δεκ. 2021 - 6:14 - Εξασφάλιση χώρων στάθμευσης
5 Απρ. 2016 - 6:20