Σε έναν μήνα η αρμόδια εταιρεία θα δώσει στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου τον απαραίτητο φάκελο για τα έργα επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου και προστασίας του παράκτιου μετώπου του χωριού

Ολοταχώς για οριστικές μελέτες έργων στον Φοίνικα

Αμέσως μετά αρχίζει η αναζήτηση χρηματοδότησης από τη διοίκηση

Με γοργούς ρυθμούς προχωρά η υπόθεση ολοκλήρωσης των μελετών για δύο πολύ σημαντικά έργα στον Φοίνικα, η υλοποίηση των οποίων, θα χαρίσει τη διπλάσια επισκεψιμότητα σκαφών στο καταφύγιο, αλλά και θα οδηγήσει στην προστασία του παράκτιου μετώπου από τον έντονο κυματισμό.

Η ένωση των οικονομικών φορέων Marnet ATE - Enviroplan A.E. - Καραμολέγκος Ματθαίος παρέδωσαν ήδη το πρώτο στάδιο των μελετών στο Λιμενικό Ταμείο Σύρου, με το Διοικητικό Συμβούλιό του, να εγκρίνει σχετικά και να αναμένει εντός ενός μήνα, τις οριστικές μελέτες και τα τεύχη δημοπράτησης.

Ειδικότερα, το έργο επέκτασης του καταφυγίου του Φοίνικα και η προστασία του παράκτιου μετώπου εκτιμάται πως θα απαιτήσουν περίπου 7 εκατ. ευρώ, για να υλοποιηθούν, ποσό για το οποίο θα χρειαστεί το Λιμενικό Ταμείο Σύρου να αναζητήσει χρηματοδότηση.

Πρόκειται για μία σημαντική εξέλιξη, καθώς φαίνεται πως οι δύο εξαιρετικά σημαντικές και μεγάλες παρεμβάσεις που συνδέονται με την ανάπτυξη και προστασία της περιοχής, οδεύουν προς το τελικό σημείο.

Υπενθυμίζεται πως η χρηματοδότηση των δύο μελετών εξασφαλίστηκε μέσω του προγράμματος ΦΙΛΟΔΗΜΟΣ ΙΙ (μελέτη επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα ύψους 285.749,02 ευρώ και μελέτη προστασίας του παράκτιου μετώπου στην παραλία του Φοίνικα ύψους 50.973,30 ευρώ).

Άμεσα οι οριστικές μελέτες

Ειδικότερα, τόσο ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, Κώστας Γαβιώτης, όσο και ο προϊστάμενος της Τεχνικής Υπηρεσίας Ρένος Ζερβός, αναφορικά με τα παραδοτέα, γνωστοποίησαν: “Ολοκληρώθηκε το πρώτο στάδιο των μελετών του ΦΙΛΟΔΗΜΟΥ. Έχουν παρουσιαστεί οι προμελέτες και οι μελέτες σε προηγούμενη συνεδρίαση στα μέλη της Κοινότητας και στους εκπροσώπους. Έχουν συζητηθεί οι χρήσεις και είχαμε προκρίνει τις προτάσεις που πρέπει, για να εκπονηθούν οι μελέτες. Παραλαμβάνουμε το πρώτο κομμάτι των μελετών που είναι οι ακτομηχανικές, οι κυματικές, οι γεωτεχνικές, ο προκαταρκτικός σχεδιασμός των έργων ενώ τις τοπογραφικές τις είχαμε. Πλέον, θα προχωρήσει η διαδικασία για τις οριστικές μελέτες”.

Ερωτηθείς ο κ. Γαβιώτης πότε θα έχει στα χέρια του τις οριστικές μελέτες από την εταιρεία, ανέφερε: “Σε έναν μήνα θα παραλάβουμε τις οριστικές μελέτες. Μετά θα προχωρήσουμε στο στάδιο για τη λήψη των απαραίτητων εγκρίσεων και προσεχώς στη χρηματοδότηση”.

Αξίζει να τονιστεί πως ο πρόεδρος σε δηλώσεις του στην “Κοινή Γνώμη” έχει επισημάνει πως αφού ολοκληρωθούν οι οριστικές μελέτες των έργων και τα τεύχη δημοπράτησης, “στη συνέχεια, θα πρέπει να ολοκληρωθεί η χωροθέτηση του τουριστικού καταφυγίου με την έκδοση Κ.Υ.Α. των υπουργών Τουρισμού, Περιβάλλοντος και Ενέργειας, να δοθεί η έγκριση κατασκευής των απαιτούμενων έργων σύμφωνα με το Ν. 2971/01 και βεβαίως να διασφαλιστεί η χρηματοδότηση”.

Ασφαλή έργα για την περιοχή

Όσον αφορά στον χαρακτήρα των έργων και στους λόγους που οι μελέτες “έτρεξαν” μαζί και η πρώην πρόεδρος, Κανδιώ Μαραγκού στη θητεία της οποίας προχώρησε ο διαγωνισμός και η ανάθεση των μελετών, είχε εξηγήσει στην “Κοινή Γνώμη”: “Εξ αρχής θεωρήσαμε σκόπιμο αυτές οι δύο μελέτες να πάνε μαζί, διότι όσοι ασχολούνται με τα λιμενικά έργα ξέρουν πάρα πολύ καλά ότι ένα λιμενικό έργο μπορεί να αλλάξει όλη την ακτομηχανική μίας περιοχής. Για παράδειγμα κάποια έργα επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου θα μπορούσαν να επηρεάσουν θετικά ή αρνητικά την παραλία του Φοίνικα. Δηλαδή ή να προκαλέσουν προσάμμωση ή να προκαλέσουν και μεγαλύτερη διάβρωση των ακτών στη συγκεκριμένη περιοχή”.

Περί της επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου

Αξίζει να αναφερθεί πως, ουσιαστικά το έργο της επέκτασης του τουριστικού καταφυγίου του Φοίνικα, όπως έχει αναφέρει και ο κ. Γαβιώτης, “αφορά πρακτικά στη δημιουργία ενός νέου τουριστικού καταφυγίου, νοτιοδυτικά και σε άμεση γειτνίαση με το υφιστάμενο καταφύγιο”.

Τον περασμένο Μάρτη, μάλιστα, εκπρόσωποι της εταιρείας MARNET είχαν παρουσιάσει τις τρεις προτάσεις για το έργο, από τις οποίες θα καταλήξει το Λιμενικό Ταμείο σε αυτή που προκρίνει για υλοποίηση. Επί της ουσίας, ο Φοίνικας θα μπορεί να υποδέχεται περίπου 200 σκάφη.

Σημειώνεται πως τα βασικά χαρακτηριστικά αυτών των τριών προτάσεων διαφέρουν ως προς το μέγεθος της χερσαίας επιφάνειας, τον αριθμό και το μέγεθος των σκαφών που μπορούν να ελλιμενιστούν, καθώς επίσης και των γεωμετρικών χαρακτηριστικών της εισόδου.

Συνεχείς παρεμβάσεις στο καταφύγιο

Τέλος, στην ίδια συνεδρίαση, ο κ. Ζερβός έκανε έναν σύντομο απολογισμό των παρεμβάσεων που έχουν προχωρήσει αυτή τη χρονιά στον Φοίνικα. “Φέτος έγιναν μία σειρά σημαντικών έργων και παρεμβάσεων που ολοκληρώσαμε και ολοκληρώνουμε. Ολοκληρώσαμε τον παραλιακό δρόμο προς το καταφύγιο, έγινε εκσυγχρονισμός στις πυροσβεστικές φωλιές και θα τοποθετηθούν οι καινούργιες. Έχει γίνει η σχετική προμήθεια. Έγινε νέα ράμπα ανέλκυσης και καθέλκυσης σκαφών, ενώ ακόμη, γίνονται συνέχεια παρεμβάσεις, δήλωσε αρχικά, ενώ στη συνέχεια υπογράμμισε πως “μία ακόμη είναι η αντικατάσταση των φωτιστικών σημείων και του δικτύου ηλεκτροφωτισμού στην προβλήτα των ψαράδων στο αλιευτικό καταφύγιο. Τέλος, στις αμέσως επόμενες μέρες θα γίνει η τοποθέτηση νέων ηλεκτρονικών pillars με κάρτα στη μαρίνα, δηλαδή στο κομμάτι εξυπηρέτησης των τουριστικών σκαφών”.

Πέραν των ανωτέρω, ο κ. Γαβιώτης γνωστοποίησε πως τόσο ο ίδιος, όσο και ο δήμαρχος Σύρου – Ερμούπολης, Αλέξης Αθανασίου, αλλά και ο αντιπρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου και αντιδήμαρχος Τεχνικών Υπηρεσιών, Φραγκίσκος Βακόνδιος θα έχουν συνάντηση για το master plan του λιμένα Ερμούπολης, την 1η Νοεμβρίου στο Υπουργείο Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.