Πέταγμα της “μπάλας” στους επιχειρηματίες
- Τετάρτη, 15 Μαΐου, 2019 - 06:19
Τη θέση, ότι η μελέτη, που αφορά στη δημιουργία στεγάστρων, για τους χώρους όπου στεγάζονται τα καφέ-μπαρ και εστιατόρια, στο παραλιακό μέτωπο της Ερμούπολης, θα είχε προχωρήσει γρηγορότερα, αν οι επιχειρηματίες είχαν αναλάβει την εκπόνησή της, εξέφρασε ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου Σύρου.
Με αφορμή το θέμα περί έγκρισης αποδοχής χρηματοδότησης του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης από το Δημοτικό Λιμενικό Ταμείο Σύρου, για την πληρωμή της 1ης συμπληρωματικής σύμβασης του έργου “Ανάπλαση παράκτιας ζώνης Ερμούπολης”, το οποίο συζητήθηκε, κατά την τελευταία συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου του Δήμου Σύρου – Ερμούπολης, ερώτηση, σχετικά με την πρόοδο του ζητήματος της εκπόνησης μελέτης, σχετικά με την κατασκευή στεγάστρων, για τις επιχειρήσεις καφέ – μπαρ και εστιατορίων, που δραστηριοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο, απηύθυνε ο δημοτικός σύμβουλος της μείζονος μειοψηφίας, κ. Γιάννης Βρούτσης.
Αφορμή, στάθηκαν τα προβλήματα, που προέκυψαν κατά τις προηγούμενες ημέρες, λόγω των ισχυρών νότιων ανέμων, με τη μετακίνηση ομπρελών, εν ώρα λειτουργίας των μαγαζιών.
Απαντώντας στο ερώτημα του κ. Βρούτση, ο πρόεδρος του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου Σύρου, υποστήριξε, πως η εκπόνηση της μελέτης και η λήψη των απαραίτητων αδειοδοτήσεων θα είχαν προχωρήσει πολύ γρηγορότερα, αν οι επιχειρηματίες της παραλίας είχαν συμφωνήσει στην πρόταση του ίδιου, αναφορικά με τη χρηματοδότηση της μελέτης από τους ίδιους, παρά το γεγονός, ότι πρόκειται για ένα έργο, που αποτελεί ευθύνη του ΔΛΤ Σύρου και εντάσσεται στο συνολικότερο πλαίσιο της ποιοτικής αναδιαμόρφωσης του παραλιακού μετώπου της πόλης.
Μάλιστα, με παρέμβασή του ο πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής υπερθεμάτισε της τοποθέτησης του προέδρου του Λιμενικού Ταμείου, υποστηρίζοντας, ότι οι επιχειρηματίες της Ερμούπολης δεν θα έπρεπε να νιώθουν αδικημένοι από το ΔΛΤ Σύρου, αφού και σε άλλες περιοχές ευθύνης του, αποτελεί ευθύνη των επιχειρηματιών η εγκατάσταση στεγάστρων ή ομπρελών, για την οποία μεριμνούν και σε οικονομικό επίπεδο, υπονοώντας, ότι και οι επιχειρηματίες της παραλίας, θα έπρεπε να στηρίξουν οικονομικά τη δημιουργία στεγάστρων.
Ξανά η διαδικασία από το μηδέν
Πιο συγκεκριμένα, απαντώντας στο ερώτημα του κ. Βρούτση, σχετικά με την υπόθεση των στεγάστρων, ο πρόεδρος του ΔΛΤ Σύρου σημείωσε, ότι “όταν τελείωσε όλη η διαδικασία της ανάπλασης της παραλίας, είχαμε κάνει αρκετές συζητήσεις και με τους επιχειρηματίες, περίπου ένα χρόνο, μπορεί και παραπάνω. Καταρχάς είχαμε συμφωνήσει να μπουν ομπρέλες, μέχρις ότου υπάρξει κάποια μελέτη και όπως ξέρετε η συγκεκριμένη μελέτη θα περάσει δια πυρός και σιδήρου, μέχρι να ληφθούν οι σχετικές αδειοδοτήσεις από το Υπουργείο Πολιτισμού”.
Ανέφερε δε, ότι “και στο παραχωρητήριο που έχει υπογραφεί μεταξύ του Λιμενικού Ταμείου και των επιχειρηματιών αναφέρεται, ότι το χρώμα που θα υπάρχει στις ομπρέλες κάτω στην παραλία, θα πρέπει να είναι χρώμα λευκό ή ζαχαρί. Παρ' όλα αυτά, για να μην επιβαρυνθούν οι επιχειρηματίες επιπλέον, καθώς κοστίζει αρκετά κάθε ομπρέλα, δεν πιέσαμε στο θέμα της αντικατάστασής τους, αποδεχτήκαμε την παρούσα κατάσταση ως έχει, παρ' όλο που πάρα πολλοί επιχειρηματίες βελτίωσαν τις ομπρέλες τους”.
Περνώντας στο θέμα καθαυτό, ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου υποστήριξε, ότι “πριν περίπου 14 μήνες, κάναμε μία συνάντηση με το διοικητικό συμβούλιο του Συλλόγου “Τερψιχόρη” και συζητήσαμε, προτείνοντάς τους το εξής. Για να προχωρήσει πολύ περισσότερο η εκπόνηση της μελέτης, να αναλάβουν ως επιχειρήσεις, όλα τα μέλη της “Τερψιχόρης” που δραστηριοποιούνται στο παραλιακό μέτωπο, το οποίο έχει αναπλαστεί, το κόστος της μελέτης, να βρουν μελετητή της αρεσκείας τους. Είχαμε καταλήξει και σε συγκεκριμένο μελετητή, ενώ το κόστος, για την κάθε επιχείρηση, προκειμένου να εκπονηθεί η μελέτη, ανερχόταν γύρω στα 100 ευρώ. Έπρεπε, λοιπόν, ο κάθε επιχειρηματίας να βάλει από την «τσέπη» του περίπου 100 ευρώ για να εκπονηθεί η μελέτη. Στη συνέχεια, θα γινόταν παραχώρηση/δωρεά στο Λιμενικό Ταμείο και από κει και πέρα εμείς θα αναλαμβάναμε όλες τις διαδικασίες, μαζί με τον ιδιώτη μελετητή, για να «τρέξουμε» όσο περισσότερο μπορούσαμε τα διαδικαστικά”.
Αναλύοντας περαιτέρω ο πρόεδρος σημείωσε, ότι “πράγματι, στην αρχή είχαμε συνεννοηθεί με το συγκεκριμένο μελετητή, στον οποίο είχαμε δώσει και αρκετά μεγάλο και σοβαρό υλικό για την εκπόνηση της μελέτης, [...] τα οποία θα τον διευκόλυναν να εκπονήσει πολύ πιο γρήγορα τη μελέτη”, προσθέτοντας, ότι “συγχρόνως, τους πρότεινα εγώ ο ίδιος, ως πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, το ΔΛΤ να αναλάμβανε να πληρώσει την κατασκευή και την εγκατάσταση των στεγάστρων, τα οποία πλέον θα ήταν εγκεκριμένα από το Υπουργείο Πολιτισμού”.
Κατέληξε δε, λέγοντας ότι, ουσιαστικά, η υπόθεση δεν προχώρησε, καθώς μερίδα επιχειρηματιών δε δέχτηκε την οικονομική επιβάρυνση και ως εκ τούτου, το ζήτημα ξεκινά και πάλι από το “μηδέν”. Συγκεκριμένα υποστήριξε, ότι “δυστυχώς, παρ' όλες τις οχλήσεις μας, δεν προχώρησε αυτή η πρόταση. Κάποιοι επιχειρηματίες, απ' ό,τι αντιλαμβάνομαι, δεν συμφώνησαν να δώσουν τα 100 ευρώ για να προχωρήσει όσο το δυνατόν περισσότερο η συγκεκριμένη μελέτη, με αποτέλεσμα, να μην έχει γίνει τίποτα μέχρι σήμερα και να ξεκινάμε πάλι απ' την αρχή, ώστε να προχωρήσουμε πλέον ως Λιμενικό Ταμείο στην εκπόνηση της συγκεκριμένης μελέτης”.
Ανάληψη ευθύνης με... δεύτερο επίπεδο
Κατά την τοποθέτηση στη συνέχεια του κ. Γ. Βρούτση, ο οποίος υπογράμμισε αρχικά, όπως έχει και στο παρελθόν δημοσίως παραδεχτεί, την ποιότητα του έργου, τόσο του προέδρου του ΔΛΤ, όσο και του Αντιδημάρχου, κ. Βακόνδιου, στα θέματα ευθύνης τους αντίστοιχα, επισημάνθηκε, πως πρόκειται για ένα έργο, που αφορά το Λιμενικό Ταμείο και όχι ιδιώτες, αρνούμενος να δεχτεί πως η ευθύνη για τη μηδενική πρόοδο στην υπόθεση βαρύνει τους επιχειρηματίες. Όπως χαρακτηριστικά σχολίασε, “σσε αυτή τη φάση, εγώ ξέρω, ότι η μελέτη είναι ευθύνη του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου και τώρα ακούω από το στόμα σας, ότι φταίνε οι επιχειρηματίες, που δεν προχώρησαν εκείνοι τη μελέτη, που είναι του Δημοτικού Λιμενικού Ταμείου. [...] Δεν μπορώ να ακούω ότι φταίνε οι επιχειρηματίες που δεν έκαναν εκείνοι τη μελέτη”.
Ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου έσπευσε να διευκρινίσει, ότι “προς Θεού, δεν είπα ότι φταίνε οι επιχειρηματίες, εγώ απλώς παρουσίασα ένα ιστορικό”. Παρά το γεγονός, ότι ανέλαβε προσωπικά, όπως όφειλε άλλωστε, την ευθύνη για το “βάλτωμα” του ζητήματος, το οποίο βρίσκεται μετέωρο σχεδόν καθ' όλη τη διάρκεια της πενταετούς θητείας, το σχόλιό του πραγματοποιήθηκε με ιδιαίτερα εριστικό τόνο, απέναντι στη στάση των επιχειρηματιών.
Όπως υποστήριξε, ο ίδιος έκανε τη συγκεκριμένη πρόταση προς το Σύλλογο “Τερψιχόρη”, προκειμένου, “πιο γρήγορα να βελτιώσουμε την κατάσταση και να έχουμε ένα αποτέλεσμα. Δε ρίχνω σε κανέναν ευθύνες. Οι ευθύνες αμιγώς βαρύνουν εμένα, ως πρόεδρο της Διοίκησης του Λιμενικού Ταμείου, που δεν προχώρησα κατευθείαν τη μελέτη, αλλά έκανα διάφορες προτάσεις, πιστεύοντας ότι θα έχουμε μία καλή συνεργασία. Δεν επιρρίπτω πουθενά ευθύνες, οι ευθύνες είναι δικές μου”.
“Οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες δεν είναι αδικημένοι”
Παρέμβαση, σχετικά με το θέμα, πραγματοποίησε και ο Αντιδήμαρχος Διοικητικών Υπηρεσιών και πρόεδρος της Τουριστικής Επιτροπής, ο οποίος αναφέροντας ότι “έγινε μία ανάπλαση στην οποία έγινε κάποια κατασκευή με ένα συγκεκριμένο κόστος και έγινε ένας ομοιόμορφος χώρος”, προχώρησε στη διατύπωση της θέσης, ότι οι επιχειρηματίες της Ερμούπολης δεν θα έπρεπε να αισθάνονται αδικημένοι, αφού το ίδιο ακριβώς καθεστώς, ισχύει σε όλα τα παραλιακά μέτωπα ευθύνης του Λιμενικού Ταμείου Σύρου, ενώ επιδίωξε και να διαχωρίσει τους επιχειρηματίες, υποστηρίζοντας, πως μερικοί μεριμνούν για την καλή εικόνα των χώρων περισσότερο από άλλους.
Όπως ανέφερε συγκεκριμένα, “σίγουρα βέβαια, αυτό το χώρο κάποιος τον νοικιάζει. Δεν τον νοικιάζει με το σκέπαστρο το συγκεκριμένο. Σε κάποιες άλλες παραλίες, κάποιοι άλλοι επαγγελματίες, πληρώνουν τις ίδιες τιμές, για μικρότερο χρονικό διάστημα, που καλύπτουν το χώρο αυτό, χωρίς τίποτε, χωρίς σκέπαστρο, το οποίο το επιβαρύνονται οι ίδιοι. Οπότε δεν μπορούμε να πούμε, ότι αυτοί οι συγκεκριμένοι επαγγελματίες είναι αδικημένοι από το Λιμενικό Ταμείο ή από το Δήμο. Όπως ανέφερε και ο πρόεδρος του Λιμενικού Ταμείου, πράγματι, κάποιοι από αυτούς τους επαγγελματίες έφτιαξαν έναν πολύ ωραίο χώρο μπροστά από τα μαγαζιά τους. Περίπου οι μισοί. Οι υπόλοιποι άφησαν το χώρο, αυτόν που βλέπουμε. Και το ίδιο επικρατεί και σε όλες σχεδόν τις παραλίες, στις οποίες έχει ευθύνη το ΔΛΤ, κάποιοι άλλοι περιποιούνται τους χώρους, κάποιοι άλλοι τους έχουν σε χειρότερη κατάσταση”.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Λιμενικό Ταμείο Σύρου: Παράταση προθεσμία αιτήσεων παραχώρησης
15 Απρ. 2024 - 12:48 - Σύρος: Κλείνει ο δρόμος προς το καταφύγιο σκαφών του Φοίνικα
9 Ιαν. 2024 - 14:04 - Σύρος: Σε πρώτο πλάνο η φροντίδα παραλιακών ζωνών
15 Φεβ. 2023 - 6:18 - ΔΛΤ Σύρου: Παραχώρηση ατελώς πρόσθετου κοινόχρηστου χώρου σε καταστήματα
30 Αυγ. 2022 - 13:42 - Ένταξη της Πράξης «Αναβάθμιση και εκσυγχρονισμός Αλιευτικού Καταφυγίου Ερμούπολης στη θέση ‘’Καρνάγιο’’»
3 Μαρ. 2022 - 15:57