Σε συνεργασία με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. η υλοποίηση της μελέτης για τα δίκτυα αποχέτευσης και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας λυμάτων της Μήλου

Επανεκκίνηση σε έργο πνοής

  • Τετάρτη, 15 Ιουλίου, 2020 - 06:16

Ομόφωνη απόφαση, προκειμένου να συναφθεί προγραμματική σύμβαση με την Ε.Ε.Τ.Α.Α. Α.Ε., στο πλαίσιο υλοποίησης της τεχνικής μελέτης με τίτλο: «Δίκτυα αποχετεύσεως και εγκαταστάσεις επεξεργασίας και διαθέσεως λυμάτων Δήμου Μήλου», έλαβε το Δημοτικό Συμβούλιο Μήλου.

Σε συνεργασία με την Ελληνική Εταιρεία Τοπικής Ανάπτυξης και Αυτοδιοίκησης, επιχειρείται η εκπόνηση της μελέτης για τα δίκτυα αποχέτευσης και τις εγκαταστάσεις επεξεργασίας και διάθεσης λυμάτων, ένα έργο πολυαναμενόμενο για τη Μήλο, δεδομένου, ότι στο παρελθόν το νησί είχε αντιμετωπίσει σημαντικό πρόβλημα και ειδικά τους καλοκαιρινούς μήνες.

Εμπιστοσύνη στην ΕΕΤΑΑ με όρο να υπάρξει επίβλεψη από το Δήμο

Κατά τη συζήτηση του θέματος στο Δημοτικό Συμβούλιο, ο πρόεδρος ενημέρωσε πως η σύμβαση «έχει να κάνει με το πρόγραμμα και για την τεχνική υποστήριξη της επίβλεψης, ουσιαστικά, με την εταιρεία του Ροϊκού. Αναφέρεται μέσα και σε νούμερα».

Από την πλευρά της μείζονος μειοψηφίας το λόγο έλαβε ο επικεφαλής και πρώην Δήμαρχος, κ. Γεράσιμος Δαμουλάκης, ο οποίος σε ένα μίνι-ιστορικό της υπόθεσης υπενθύμισε, πως «υπάρχει μία μελέτη, η οποία έχει ξεκινήσει από το 2007. Η μελέτη αυτή προχώρησε και η επιβλέπουσα μηχανικός […] “κοκκίνησε” τον λογαριασμό του ανθρώπου και δεν μπορούσαν να προχωρήσουν στο συγκεκριμένο έργο. Μετά από πολλά ταξίδια και συναντήσεις με την Περιφέρεια Ν. Αιγαίου, καταλήξαμε – και με εισήγηση από πλευράς Ροϊκού, υπάρχουν διαθέσιμα τα έγγραφα – ότι θα πρέπει να αλλάξει ο επιβλέπων μηχανικός, ο οποίος θα πρέπει να έρθει στο Δήμο Μήλου».

Σήμερα, σύμφωνα με τον κ. Δαμουλάκη, «αυτό το οποίο γίνεται, να πάμε τελικά σε συνεργασία με την ΕΕΤΑΑ, προκειμένου να βρεθεί μία φόρμουλα, είναι μία καλή κίνηση, υπό μία προϋπόθεση», όπως επεσήμανε, ρωτώντας «τελικά η Τεχνική Υπηρεσία, η οποία βρίσκεται μία πόρτα δίπλα από το Δήμαρχο και τον Αντιδήμαρχο, θα συνεχίσει να έχει την υποχρέωση ως επιβλέπουσα αρχή;», υποστηρίζοντας, πως «της είχα στείλει επιστολή και έλεγε ότι δεν μπορεί», ή όπως συνέχισε «θα μπούμε σε μία καινούρια κατάσταση έως ότου αποφασίσουν να γίνει το έργο;».

Ο κ. Δαμουλάκης ανέφερε, ότι «έχω πολλή εμπιστοσύνη στην ΕΕΤΑΑ, είναι ένα όργανο που βοηθάει πολύ τους Δήμους, είναι μία εταιρεία των ίδιων των Δήμων, όπως είναι και η ΠΕΤΑ. Θεωρώ ότι πρέπει να πάμε σε αυτή την προγραμματική σύμβαση με τη συγκεκριμένη εταιρεία, αλλά με την προϋπόθεση να υπάρχει άνθρωπος από το Δήμο – και δεν αναφέρομαι σε αιρετό, αλλά στην Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου – ο οποίος θα παρακολουθεί το συγκεκριμένο έργο».

«Αν το έργο είχε προχωρήσει τώρα θα μπορούσε να ενταχθεί»

Όσον αφορά στην ερώτηση του κ. Δαμουλάκη, αναφορικά με τους υπεύθυνους επίβλεψης του έργου, ο πρόεδρος του Δ.Σ. ενημέρωσε, πως σύμφωνα με το άρθρο 6 της προγραμματικής σύμβασης, αναφέρεται, πως «για την παρακολούθηση του αντικειμένου της προγραμματικής σύμβασης, με τις αποφάσεις των συμβαλλόμενων, ορίζεται επιτροπή παρακολούθησης των όρων της σύμβασης, η οποία αποτελείται από έναν εκπρόσωπο κάθε συμβαλλόμενου με τον αναπληρωτή του».

Ενημέρωση προς το Σώμα σχετικά με το ζήτημα, πραγματοποίησε και ο Δήμαρχος Μήλου, κ. Μανώλης Μικέλης. Ο ίδιος επεσήμανε, ότι «ερχόμενος σε επικοινωνία και με την Τεχνική Υπηρεσία αλλά και με τον Ροϊκό, είδα ότι τα έργα είχαν σταματήσει από το 2013 και η σοβαρή επικοινωνία. Έκανα μία προσπάθεια, από τον μήνα Οκτώβριο και έκανα συνάντηση με τους εκπροσώπους της εταιρείας. Στη συνέχεια μίλησα με την Τεχνική Υπηρεσία και μπορέσαμε το κομμάτι και το πήραμε από την Περιφέρεια στο Δήμο Μήλου. Μαζί με τον κ. Μαρτάκη και έναν μηχανικό του Δήμου κάναμε και μία συνάντηση και με την ΕΕΤΑΑ. Εκεί συμφωνήθηκαν κάποια πράγματα. Δεν είχε πληρωθεί το πρώτο τιμολόγιο […] το οποίο έχει ήδη κοπεί και σε λίγες ημέρες θα το δούμε να περνά και από δημοτικό συμβούλιο. Η συνεργασία έχει ξεκινήσει, αλλά μας το πήγε λίγο πίσω ο κορωνοϊός. Περιμένουμε και επίσκεψη στη Μήλο για τη συνέχιση των εργασιών και να αλλάξουμε κάποια πραγματάκια, διότι από τότε, μέχρι σήμερα, όντως χρειάζονται να αφαιρεθούν κάποια και να προστεθούν κάποια άλλα. Η μελέτη που είναι γύρω στα 400.000 ευρώ συνεχίζεται, το πρώτο τιμολόγιο είναι γύρω στις 78.000 ευρώ και θα έχετε συνεχή ενημέρωση, διότι είναι ένα έργο, το οποίο αν είχε προχωρήσει και αν βρισκόταν προς την ολοκλήρωσή του, σε δύο – τρεις μήνες που βγαίνουν χρηματοδοτήσεις, θα μπορούσε να ήταν μέσα».

Οι ενέργειες της προηγούμενης δημοτικής αρχής

Εκ μέρους της μείζονος μειοψηφίας και συγκεκριμένα η πρώην Αντιδήμαρχος Οικονομικών και νυν δημοτική σύμβουλος, κ. Σοφία Βαμβακάρη, έσπευσε να σημειώσει, ότι η επιβλέπουσα μηχανικός τότε «είχε κάνει κατακόκκινο τον ανακεφαλαιωτικό πίνακα και γι’ αυτό οι άνθρωποι σηκώθηκαν και έφυγαν. Θυμάστε, ότι κατά την προηγούμενη δημοτική θητεία, είχαμε ζητήσει να κάνουμε εμείς την επίβλεψη», υποστηρίζοντας πως ο νυν Δήμαρχος και ο νυν Αντιδήμαρχος είχαν προτείνει να μην επιβαρυνθεί άλλο η Τεχνική Υπηρεσία. «Καταφέραμε μετά από μαραθώνιους», συνέχισε η κ. Βαμβακάρη, «να πάρουμε την επίβλεψη του συγκεκριμένου έργου από την Περιφέρεια και ζητήσαμε από την Τεχνική Υπηρεσία του Δήμου το πιο απλό, να μπορέσουν να επιβλέψουν το έργο».

Τόσο η κ. Βαμβακάρη, όσο και ο κ. Δαμουλάκης, υπογράμμισαν, πως σε καμία περίπτωση το έργο δεν είχε αφεθεί χωρίς μέριμνα από το 2013, τονίζοντας ότι υπάρχουν καταγεγραμμένες σε πρακτικά οι σχετικές ενέργειες που είχαν γίνει από την προηγούμενη δημοτική αρχή.

Απαντώντας, ο Δήμαρχος σημείωσε ότι «σε καμία περίπτωση δεν είπα ότι παρατήσατε το έργο από το 2013, απλώς είπα, ότι από τότε έχουν σταματήσει οι ενέργειες. Αυτά που λέω, θα αποδειχτούν εν καιρώ», ενώ επεσήμανε ξανά, ότι «το πρώτο τιμολόγιο είναι γεγονός, ότι από το 2007 κόβεται τώρα».

Τελικώς, η προγραμματική σύμβαση με την ΕΕΤΑΑ Α.Ε. για την εκπόνηση της σχετικής μελέτης, υπερψηφίστηκε ομόφωνα από το Δημοτικό Συμβούλιο του Δήμου Μήλου.

Ετικέτες: