Ακόμα μια δημιουργική σχολική χρονιά για το δημοτικό Άνω Σύρου

  • Παρασκευή, 15 Ιουλίου, 2022 - 06:15

To eTwinning είναι μια ευρωπαϊκή δράση μέσω της οποίας, σχολεία από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες, κάνοντας χρήση εργαλείων τεχνολογιών, πληροφορίας και επικοινωνιών (ΤΠΕ), συνεργάζονται ώστε να αποκομίσουν παιδαγωγικά, κοινωνικά και πολιτισμικά οφέλη. Η δράση eTwinning δίνει στα σχολεία την ευκαιρία να μάθουν μαζί, να μοιραστούν τις απόψεις τους και να δημιουργήσουν καινούργιες φιλίες.

Κάθε χρόνο η Εθνική Υπηρεσία Υποστήριξης eTwinning, εκδίδει, έντυπα και ψηφιακά, τον Παιδαγωγικό Οδηγό eTwinning με τα βραβευμένα έργα, με στόχο να προωθήσει καλές πρακτικές, να δώσει ιδέες σε νέους eTwinners αλλά και να αναγνωρίσει τη δουλειά εκπαιδευτικών, μαθητών και μαθητριών. Στον φετινό οδηγό περιλαμβάνονται έργα που διακρίθηκαν στον 14ο και στον 15ο Εθνικός Διαγωνισμό eTwinning, μεταξύ των οποίων και το έργο STEAM Challenges. Στο έργο συμμετείχαν οι μαθητές και οι μαθήτριες της Γ Τάξης (2019 – 2020) του Δημοτικού Σχολείου Άνω Σύρου. Το έργο είχε κύριο θέμα τις Επιστήμες STEAM (Φυσική, Τεχνολογία, Μηχανική, Τέχνη και Μαθηματικά) και υλοποιήθηκε το σχολικό έτος 2019 – 2020 σε συνεργασία με το Ecole Εuropene de Bruxelles I και το 5ο Δημοτικό Σχολείο Σταυρούπολης.

Και η φετινή σχολική χρονιά όμως ήταν εξίσου δημιουργική για το Δημοτικό Σχολείο Άνω Σύρου και τελείωσε με τον πιο δημιουργικό τρόπο. Συνδυάζοντας το eTwinning με τα Εργαστηρίων Δεξιοτήτων και σε συνεργασία με το 16ο Δημοτικό Σχολείο Λάρισας, υλοποιήθηκε το έργο “Η Αλίκη στη Χώρα των Δεξιοτήτων“. Στον θεματικό άξονα «Δημιουργώ & Καινοτομώ» και αξιοποιώντας το πρόγραμμα καλλιέργειας δεξιοτήτων «Stop Motion Animation: Όταν οι εικόνες κινούνται», οι μαθητές και οι μαθήτριες της Δ΄ τάξης των δύο σχολείων δημιούργησαν συνεργατικά τις δικές τους ταινίες stop motion animation. Oι μαθητές/τριες του ενός σχολείου έγραψαν το σενάριο και οι συνεργάτες τους ανέλαβαν τη σκηνοθεσία και την παραγωγή της ταινίας. Τα παιδιά γνώρισαν όλα τα στάδια δημιουργίας ταινιών stop motion animation και εξοικειώθηκαν με τη συγγραφή του σεναρίου, τη δημιουργία storyboards, τη σκηνοθεσία, την παραγωγή και το μοντάζ των δικών τους ταινιών. Η συμμετοχή των παιδιών ήταν ενεργή, ο ενθουσιασμός τους μεγάλος και όλοι οι μαθητές/τριες, όπως και οι εκπαιδευτικοί, ευχαριστηθήκαν πολύ την όλη διαδικασία.

Τα παιδιά μέσα από τις ταινίες του έθιξαν το πρόβλημα της κλιματικής αλλαγής με την ταινία “Supercloud &; Raingirl”, το δικαίωμα των παιδιών στην ελευθερία έκφρασης με την ταινία «H Aλίκη που θέλει όλο να χορεύει» και το θέμα της οδικής ασφάλειας με την ταινία “Ο Superbike σώζει την πόλη από τα καυσαέρια”.