Επιμορφωτική ημερίδα για Εκπαιδευτικούς, Γονείς και Εφήβους στη Μύκονο

Συν-Διαμορφώνοντας το Σχολείο του Μέλλοντος

  • Παρασκευή, 22 Νοεμβρίου, 2019 - 06:22

Μήνυμα συνεργασίας, διατήρησης και ανάπτυξης ενός θετικού περιβάλλοντος σε όλη τη σχολική κοινότητα της Μυκόνου έστειλαν μαζί εκπαιδευτικοί, γονείς, μαθητές και μαθήτριες του νησιού, ανταλλάσσοντας απόψεις και συμμετέχοντας ενεργά σε βιωματικές δράσεις στο πλαίσιο της επιμορφωτικής ημερίδας «Συν-Διαμορφώνοντας το Σχολείο του Μέλλοντος».

Η ημερίδα διοργανώθηκε στο Γρυπάρειο Πολιτιστικό Κέντρο από τη Σχολική Επιτροπή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Μυκόνου, με την υποστήριξη των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και Γενικού Λυκείου Μυκόνου.

Κατά την έναρξη της ημερίδας, χαιρετισμούς απεύθυναν ο Πρόεδρος της Σχολικής Επιτροπής Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Δήμου Μυκόνου Δημήτριος Μπάλας, ο Πρόεδρος του Δημοτικού Συμβουλίου Δήμου Μυκόνου Γεώργιος Ρουσουνέλος, και οι κκ. Αικατερίνη Ασημομύτη και Αικατερίνη Ξυδάκη, Πρόεδροι των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων του Γυμνασίου και του ΓΕ.Λ. Μυκόνου, αντίστοιχα.

Στη συνέχεια, ο Διευθυντής της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων, Χρήστος Μιχαλόπουλος, ως επίσημος καλεσμένος, συνεισέφερε στην εξέλιξη της δράσης, με τη σύντομη αλλά πολύ ουσιώδη ομιλία του, σχετικά με γενικά θέματα που αφορούν στην εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κυκλάδων.

Διαταραχές και Κρίσεις

Στο πλαίσιο της ημερίδας, ο κ. Θωμάς Κουρτέσης, Καθηγητής στο Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης μίλησε για την Αναπτυξιακή Διαταραχή της Συναρμογής στο Σχολικό και Οικογενειακό Περιβάλλον, εστιάζοντας στις κοινωνικές προεκτάσεις κατά την ενηλικίωση. Αναφερόμενος στα Διαγνωστικά κριτήρια για Αναπτυξιακή  Διαταραχή του (κινητικού) Συντονισμού, ο εισηγητής εξήγησε πως, η απόκτηση & βελτίωση βασικών κινητικών δεξιοτήτων δεν είναι στο επίπεδο που θα έπρεπε σε σχέση με τις γενικές δυνατότητες του παιδιού. Οι δυσκολίες εμποδίζουν συστηματικά την ομαλή εκτέλεση καθημερινών δραστηριοτήτων (αυτοεξυπηρέτηση, εκπαίδευση, επάγγελμα, ελεύθερος χρόνος, αναψυχή, παιγνίδι) και αυτές ξεκινούν πολύ νωρίς αναπτυξιακά. Διευκρίνισε δε πως, οι κινητικές δυσκολίες δεν οφείλονται σε άλλες παθολογικές αιτίες. Μεταξύ άλλων, πρόσθεσε πως η συμμετοχή σε κινητικές δραστηριότητες δύναται να συμβάλει στην καλλιέργεια κοινωνικών και συναισθηματικών χαρακτηριστικών: κοινωνική αποδοχή- καταξίωση-θέση, αυτοπεποίθηση, αυτοεκτίμηση, χαρά, ευεξία. Η βελτίωση της φυσικής κατάστασης, δύναμης, κινητικής επιδεξιότητας κ.α. μπορεί να επιφέρει σημαντικά αποτελέσματα στην ψυχολογία του παιδιού. Τέλος, ο κ. Κουρτέσης αναφέρθηκε στον στιγματισμό, στα στερεότυπα και σε ρατσιστικές συμπεριφορές που οδηγούν σε σχολικές φοβίες. Εκτιμώντας πως, το Σχολείο αποτελεί το ιδανικό περιβάλλον για Παρεμβατική Διαχείριση, ο εισηγητής τόνισε ότι θα πρέπει να εξασφαλίσουμε μια κινητική καθημερινότητα χωρίς περιορισμούς (ή με τους ελάχιστους), που αποτελεί το «κλειδί» για συμμετοχή, μάθηση, χαρά και επιτυχία.

Η Διαχείριση Κρίσεων στο Σχολικό Περιβάλλον ήταν το θέμα της Συντονίστριας Εκπαιδευτικού Έργου Φυσικής Αγωγής Νοτίου Αιγαίου και Παιδαγωγικά Υπεύθυνης Γυμνασίου και ΓΕΛ Μυκόνου, Μαρίας Μαχαιρίδου. Όπως εξήγησε, η κρίση είναι ένα γεγονός που μπορεί να επηρεάσει την υγεία, την ασφάλεια και την κοινωνική και συναισθηματική ανάπτυξη των μαθητών. Αυτή συμβαίνει αναπάντεχα και συχνά, χωρίς προειδοποίηση, είναι ανεπιθύμητη, προκαλεί άμεσες και σημαντικές επιπτώσεις και χρήζει βαρυσήμαντων αποφάσεων σε μικρό χρονικό διάστημα, τα αποτελέσματα των οποίων είναι δυνατόν να επηρεάσουν ριζικά τα μέλη και κατά συνέπεια, το ίδιο το σχολείο.

Η Ημερίδα ολοκληρώθηκε με το workshop “Επικοινωνία μέσω Βιωματικής Εκπαίδευσης” της Καθηγήτριας του Δ.Π.Θ. κ. Ουρανίας Ματσούκα.