“ΠΕΛΟΠΟΝΝΗΣΟΣ”

Αχαΐα: Ηρθαν όλοι πιο κοντά στην εξ αποστάσεως

  • Πέμπτη, 26 Νοεμβρίου, 2020 - 06:24

Με ποσοστό συμμετοχής των μαθητών που φτάνει το 90% ξεκίνησε χθες, χωρίς προβλήματα, η δεύτερη εβδομάδα εξ αποστάσεως εκπαίδευση για τα δημοτικά σχολεία και τα νηπιαγωγεία και η τρίτη εβδομάδα για τα γυμνάσια και τα λύκεια.

Μέρα με την ημέρα οι δυσλειτουργίες ελαχιστοποιούνται και προβλήματα καταγράφονται μόνο σε μεμονωμένες περιπτώσεις που διαχρονικά εμφανίζουν πρόβλημα σύνδεσης με το ίντερνετ. Σχετικά έχει αναφέρει σε ρεπορτάζ της η «Π» και στο χθεσινό φύλλο παρουσιάστηκε η περίπτωση των Σελλών τα οποία αν και βρίσκονται κοντά στην Πάτρα δεν έχουν ικανή σύνδεση με το ίντερνετ.

Στα σχολεία όλων των βαθμίδων της Αχαΐας τα μαθήματα γίνονται κανονικά και τηρείται το αναπροσαρμοσμένο ωρολόγιο πρόγραμμα. Οπως μας έχουν αναφέρει οι προϊστάμενοι της Πρωτοβάθμιας και της Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Αχαΐας, Τάσος Σταυρογιαννόπουλος και Ανδρέας Ζέρβας αντίστοιχα, είναι πλέον μεμονωμένα τα προβλήματα που καταγράφονται. Και οι δύο επισημαίνουν το υψηλό ποσοστό συμμετοχής στις ψηφιακές αίθουσες που φτάνει και ξεπερνάει το 90%.

Από κει και πέρα, η πορεία και η εξέλιξη των μαθημάτων επαφίενται πλέον στους εκπαιδευτικούς οι οποίοι πρέπει να έχουν αυξημένο βαθμό προετοιμασίας και φυσικά για τις τάξεις του δημοτικού να χρησιμοποιούν μεθόδους που θα κρατάνε αμείωτο το ενδιαφέρον των μαθητών τους. Καθοριστική είναι και η συμμετοχή των γονιών στην όλη διαδικασία και ιδιαίτερα για τα παιδιά του νηπιαγωγείου και του δημοτικού.

Ολο και περισσότεροι πάντως εκπαιδευτικοί της περιοχής μας, επιλέγουν το σχολικό περιβάλλον για να κάνουν τα μαθήματά τους. Μάλιστα υπάρχουν αρκετοί δάσκαλοι οι οποίοι πηγαίνουν και το πρωί στο σχολείο προκειμένου να ετοιμάσουν το εποπτικό υλικό που κρίνουν απαραίτητο για την απογευματινή διδασκαλία των μαθητών τους.

Σε ό,τι αφορά την παροχή τεχνολογικού εξοπλισμού σχεδόν το σύνολο των αιτημάτων που έχουν καταθέσει γονείς για δανεισμό υπολογιστή ή τάμπλετ στο σχολείο που φοιτούν τα παιδιά τους, έχουν ικανοποιηθεί. Για τις τυχόν ελλείψεις έχουν ζητηθεί από το υπουργείο Παιδείας να τους σταλούν τάμπλετ ώστε να διατεθούν στους μαθητές.

Σε κάθε περίπτωση, πάντως, οι σχολικές κοινότητες και η διοίκηση της εκπαίδευσης οργανώνονται συνεχώς για την εξ αποστάσεως εκπαίδευση καθώς δεν γνωρίζει κανείς για πόσο ακόμα θα πρέπει να λειτουργούν τα σχολεία σε ψηφιακό πλαίσιο.

Ως «μη ρεαλιστικό» θα πρέπει να θεωρείται το ενδεχόμενο τα σχολεία να επαναλειτουργήσουν στις 30 Νοεμβρίου, όπως αρχικά είχε σχεδιαστεί από την κυβέρνηση, λόγω των εξαιρετικά αρνητικών εξελίξεων στο μέτωπο της πανδημίας του κορονοϊού.

Πλέον, και με δεδομένη την παράταση στο λοκντάουν, ως πιο πιθανή ημερομηνία επανέναρξης θεωρείται η 7η Δεκεμβρίου, αν και μέχρι στιγμής δεν υπάρχουν επίσημες εξαγγελίες.

Η υπουργός Παιδείας Νίκη Κεραμέως δήλωσε πως εξετάζεται το ενδεχόμενο να ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά σχολεία, ενώ οι σχολικές μονάδες Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα ακολουθήσουν σε δεύτερο χρόνο. Ωστόσο, για τις ακριβείς ημερομηνίες, δήλωσε πως αναμένονται οι εισηγήσεις των ειδικών.

Σημειώνεται πως η καθηγήτρια επιδημιολογίας Αθηνά Λινού υποστήριξε πως θα ήταν ορθότερο να ανοίξουν πρώτα τα δημοτικά σχολεία, λόγω της εξαιρετικά μικρής μεταδοτικότητας του ιού μεταξύ μαθητών μικρής ηλικίας, ενώ τα γυμνάσια και τα λύκεια θα πρέπει να θεωρούνται ζώνες υψηλού κινδύνου.

Της Μαρίνας Ριζογιάννη