“Κερδοφόρες υποδομές τα περιφερειακά αεροδρόμια”
- Πέμπτη, 19 Μαρτίου, 2015 - 06:10
“Κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις που πρέπει να παραμείνουν υπό δημόσιο έλεγχο” χαρακτηρίζουν τα αεροδρόμια οι συμμετέχοντες στην πανελλαδική πρωτοβουλία που τάσσεται κατά της ιδιωτικοποίησής τους, εξακολουθώντας να αναδεικνύουν τη σημασία του σοβαρού ζητήματος για την ελληνική πραγματικότητα.
Στη νέα συνάντηση που πραγματοποιήθηκε προχθές στην Αθήνα το θέμα αποτέλεσε εκ νέου περιεχόμενο αναλυτικής συζήτησης αλλά και συνέντευξης Τύπου που ακολούθησε, παρουσία πολλών μελών, με την περιφερειακή σύμβουλο Νοτίου Αιγαίου από την παράταξη “Νησιωτική Ανατροπή”, Άννα Μαυρουδή να είναι μία εξ αυτών, η οποία μίλησε αναλυτικά στην εφημερίδα.
Αξίζει να υπενθυμιστεί, πως, εκ των δεκατεσσάρων περιφερειακών αεροδρομίων που βρέθηκαν στη λίστα του ΤΑΙΠΕΔ και για τα οποία πλειοδότης είναι η ελληνογερμανική Κοινοπραξία Fraport – Slentel, τα δύο ανήκουν στις Κυκλάδες (Μύκονος και Σαντορίνη), ενώ συνολικά τέσσερα στο Νότιο Αιγαίο (Ρόδος και Κως).
Σύμφωνα με όσα εξήγησε η κ. Μαυρουδή, ιδιαίτερη σημασία έχει την παρούσα χρονική στιγμή να υποστηριχθεί η νέα κυβέρνηση, ώστε να μην προχωρήσει η εκμετάλλευσή τους από την προαναφερθείσα Κοινοπραξία, με ό,τι αυτό, μπορεί να συνεπάγεται για τους πολίτες και δη για τους νησιώτες.
“Ποσοστό εξάρτησης Τουρισμού σε νησιωτικές περιοχές κατά 80%”
Στη γενική κατεύθυνση που κινείται εξ αρχής η πανελλαδική πρωτοβουλία φορέων, συλλόγων, δήμων, περιφερειών, επαγγελματιών κλπ, ενάντια στις “πολυπόθητες” ιδιωτικοποιήσεις, για ιδιωτικά και όχι μόνον, συμφέροντα, χάραξαν τη συνέχιση της πορείας τους τα συμμετέχοντα μέλη, τονίζοντας την ανάγκη “να συνεχίσουν να ανήκουν στον λαό τα περιφερειακά αεροδρόμια”. Οι συμμετέχοντες αποφάσισαν να πραγματοποιήσουν μία σειρά από ραντεβού με τα αρμόδια υπουργεία, προκειμένου να καταθέσουν τα ψηφίσματά τους, ενισχύοντας με αυτόν τον τρόπο “το συμφέρον των φορολογούμενων Ελλήνων”, για τους οποίους επισημαίνουν ότι “τους ανήκουν αυτές οι υποδομές”. “Είναι απόλυτα κερδοφόρες και βιώσιμες επιχειρήσεις υπό δημόσιο έλεγχο και διοίκηση, ενισχύουν σημαντικά τον κρατικό προϋπολογισμό, δεν επιβαρύνουν τον Έλληνα φορολογούμενο και έχουν άμεσες δυνατότητες αύξησης της αποδοτικότητας - κερδοφορίας τους” αναφέρουν οι συνυπογράφοντες του ψηφίσματος.
Προσθέτουν δε, ότι, “Το ποσοστό εξάρτησης του Τουρισμού από τα αεροδρόμια, ιδιαίτερα στις νησιωτικές Περιφέρειες αγγίζει το 80%” ενώ “ήδη με τα δρομολογημένα έργα, μπορεί να επιτευχθεί ο διπλασιασμός της επιχειρησιακής τους ικανότητας”.
Ο δημόσιος έλεγχος, σύμφωνα με όσα συμπληρώνουν παρακάτω, μπορεί να ωφελήσει στον έλεγχο της τιμολογιακής πολιτικής αλλά και στη διασφάλιση της ποιότητας του τουριστικού προϊόντος, εξυπηρετώντας ουσιαστικά τα συμφέροντα των πολιτών και των επισκεπτών.
Στο πλαίσιο της γενικότερης αναφοράς τους μάλιστα, οι συνυπογράφοντες, τονίζουν πως η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας (ΥΠΑ) δύναται “βάσει σημερινών υπολογισμών, να επενδύσει 16 δις ευρώ στην ανάπτυξη των αεροδρομίων τα επόμενα 40 χρόνια και για τα 39 αεροδρόμια της χώρας” ενώ ταυτόχρονα, “με ένα ελάχιστο ποσοστό των ανταποδοτικών τελών, τα περιφερειακά αεροδρόμια μπορούν να αναβαθμιστούν πλήρως μέσα στην επόμενη διετία”.
Ενδεικτικό παράδειγμα το αεροδρόμιο Μυκόνου
Τη θέση ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια, “μπορούν να συνεχίσουν να αποτελούν βασικό παράγοντα της οικονομίας της χώρας και όχι πεδίο γρήγορου επιχειρηματικού κέρδους” επεσήμαναν ξανά, υποστηρίζοντας πως, “Οποιαδήποτε πολιτική απόφαση προς την αντίθετη κατεύθυνση, θα συνιστά έγκλημα τόσο για το λαό όσο και για την ελληνική οικονομία”.
Όσον αφορά δε, στην αναβάθμισή τους ενόψει της καλοκαιρινής περιόδου, ζητούν από τους αρμόδιους να μεριμνήσουν άμεσα.
Ενδεικτικά στοιχεία που επιβεβαιώνουν την πάγια θέση της πανελλαδικής πρωτοβουλίας, ότι τα περιφερειακά αεροδρόμια είναι οικονομικά “φιλέτα”, αποτελεί το παράδειγμα της Μυκόνου. Με στοιχεία της Κίνησης Ενεργών Πολιτών Μυκόνου (ΚΕΠΟΜ), η οποία συμμετέχει στην προσπάθεια κατά της ιδιωτικοποίησης αποδεικνύεται πως, το όφελος για τη χώρα, αν διατηρήσει τον έλεγχο θα εξακολουθήσει να είναι τεράστιο. Αξίζει να αναφερθεί πως, το αεροδρόμιο Μυκόνου το 2012 είχε έσοδα 3.200.000 ευρώ, το 2013, 3.830.000 ευρώ, ενώ το 2014, 4.993.000 ευρώ.
“Να μην προχωρήσουμε σε γερμανοποίηση των Βαλκανίων”
Στην κατεύθυνση της προάσπισης της “περιουσίας” των πολιτών της χώρας, η Άννα Μαυρουδή, τονίζει ότι, κρίνεται απαραίτητο να συνταχθούν όσο το δυνατόν περισσότεροι πολίτες μέσα από Συλλόγους, Σωματεία και εν γένει συλλογικότητες φορέων. Πέραν του πρώτου και σημαντικού στόχου, να μην προχωρήσει καμία ιδιωτικοποίηση, η περιφερειακή σύμβουλος, εξηγεί, πως απαραίτητη προϋπόθεση αποτελεί η ενημέρωση των τοπικών κοινωνιών. “Τα νησιά εξυπηρετούνται για τις αεροδιακομιδές τους, για τη μεταφορά προϊόντων. Θα πρέπει να έχουμε μία άλλη οπτική απέναντι σε αυτό το ζήτημα” δήλωσε χαρακτηριστικά, επισημαίνοντας πως, ως εκ τούτου, “Θα πρέπει να υπάρξουν δράσεις κινητοποιήσεων κι ενημέρωσης του κόσμου σε κάθε τόπο, ο οποίος δεν πρέπει να χάσει ουσιαστικά τις πύλες εισόδου και εξόδου του, όπως είναι τα τέσσερα νησιά του Νοτίου Αιγαίου. Η κυβέρνηση αυτήν τη στιγμή, χρειάζεται να στηριχθεί στην κατεύθυνση στην οποία βρίσκεται, ώστε να μην προχωρήσει αυτή η ιδιωτικοποίηση. Έχει πολλούς συμμάχους” προσθέτει η ίδια, γνωστοποιώντας πως, πλην των έντεκα συμμετοχών από το Νότιο Αιγαίο στην πανελλαδική πρωτοβουλία εκφράζουν τη στήριξή τους ακόμη κι εμποροεπαγγελματικοί σύλλογοι, όπως ενδεικτικά ανέφερε της Σίφνου. “Αντί να προχωρήσουμε στη Γερμανοποίηση των Βαλκανίων, γιατί περί αυτού πρόκειται, αφού η Κοινοπραξία θέλει να αποκτήσει χώρους ζωτικής σημασίας, θα πρέπει να σκεφθούμε, τί θα γίνει”.
Ενημέρωση και προτάσεις αποτελεσματικές
Πέραν των ανωτέρω ωστόσο, η κ. Μαυρουδή υπογράμμισε πως, το θέμα θα πρέπει να τεθεί επί τάπητος και σε συνεδρίαση της Περιφέρειας Νοτίου Αιγαίου, ώστε να επαναπροσδιοριστεί η θέση της ΠΝΑΙ με τη νέα Περιφερειακή Αρχή, τη στιγμή μάλιστα, που ανέφερε πως, “έχουμε στη διάθεσή μας συγκεκριμένα στοιχεία, πλειοδότη την Κοινοπραξία Fraport – Slentel”. Υποστήριξε δε, πως, σε δεύτερο επίπεδο, η πρωτοβουλία, η Αυτοδιοίκηση κι εν γένει οι φορείς, θα πρέπει να καταθέσουν προτάσεις όχι μόνο ενάντια στην ιδιωτικοποίηση, αλλά θέσεις που “θα λειτουργούν προς όφελος των τοπικών κοινωνιών, προς όφελος του δημόσιου συμφέροντος”.
Χαρακτηριστικά, πρόσθεσε, πως, “Χρειάζεται ένα εναλλακτικό σχέδιο που θα είναι πλουραλιστικό και θα μπορεί να παράγει υπεραξία για τα αεροδρόμιά μας. Θα τα βελτιώνει και θα τα αναβαθμίζει. Με δημόσιο έλεγχο και δεν εννοούμε απαραίτητα πάντα κρατικό”.
Να σημειωθεί πως, πλην της περιφερειακής συμβούλου, στην πανελλαδική πρωτοβουλία από το Νότιο Αιγαίο και τις Κυκλάδες συμμετέχουν ακόμη οι: Δημοτική σύμβουλος Δήμου Μυκόνου Καμμή Άννα, δημοτικός σύμβουλος Δήμου Μυκόνου Δημήτρης Ρουσουνέλος, δημοτικός σύμβουλος Δήμου Σύρου - Ερμούπολης Παύλος Χρυσαφίδης, Εργατικό Κέντρο Ρόδου, Κίνηση πολιτών Σύρου, Σύλλογος Εργαζομένων ΠΕ Κυκλάδων (πρώην ΣΥΝΑΝΚ), Κίνηση Ενεργών Πολιτών Μυκόνου , Σωματείο εργαζομένων ΔΕΥΑ Θήρας , Ε.Λ.Μ.Ε. Θήρας και Σύλλογος Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Θήρας.
- Εισέλθετε στο σύστημα ή εγγραφείτε για να υποβάλετε σχόλια
Διαβάστε ακόμα
- Aεροπορική σύνδεση Σύρου – Θεσσαλονίκης
28 Απρ. 2016 - 11:07 - Υπογραφή εργολαβικής σύμβασης κατασκευής των υποδομών διαχείρισης των απορριμμάτων της Άνδρου
31 Οκτ. 2024 - 13:13 - Στη Σύρο πραγματοποιήθηκε η γενική συνέλευση του ΦΟΔΣΑ Ν. Αιγαίου
31 Οκτ. 2024 - 8:12 - Η "Λαϊκή Συσπείρωση Ν. Αιγαίου" για την αναγκαιότητα συχνής σύνδεσης των νησιών μεταξύ τους, αλλά και με την Ηπειρωτική χώρα
30 Οκτ. 2024 - 10:59 - Γ. Λεονταρίτης: Υπέγραψε την έγκριση για εγκατάσταση ελαιοτριβείου στον Μονόλιθο
29 Οκτ. 2024 - 15:37